Hopp til innhold
Jan Haukaas

Favorittflua di til laks

Recommended Posts

Det finnes sikkert lignede tråder her på FF. Men jeg er litt interresert i hva som er favoritt fluene til folk her.

Hadde vært artigt å sett den som du har STORTRUA på til årets sesong, du har sikkert sittet ved bindestikka å tenkt "den skal jeg jaggu ta en laks på " ?

Legg gjerne ved bilder osv.

Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Bruker en hemmelig flue. utenom det så er sunray shadow en flue som funker svært svært bra. så jeg velger å ta sunray som førstevalget mitt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har ingen favoritter lengre....

Velger flue ut fra hva jeg har hatt resultater med under samme forhold tidligere.

Funker ikke det, skifter jeg. Og jeg er ganske utålmodig, så det blir prøvd mye nytt, kanskje for mye... Går jo mye tid bort i flueskift 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Favorittflua er vel den man har trua på der og da når man titter ned i flueboksen ved elva. Man bør selvfølgelig også ta "vær og føre forhold" i betraktning. Har selv mest trua på fluer med svart vinge, gjerne med innslag av blått eller grønt, og gjerne en dæsj sølv og litt glitter/flash.

Noen gode fluer som fungerer bra er gjerne; Blue Charm, Ellila og Sunray eller varianter av disse

Endret av CODY

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ingen over, ingen under... Blue Charm!

Måtte jeg velge bare en flue til laksen ville jeg også valgt Blue Charm! :)

Super allround flue gjennom hele sesongen, men kanskje best på godværsdager med mye sollys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ingen over, ingen under... Blue Charm!

helt enig.... trenger egentlig ikke noe annet i boksen enn denne klassikeren i forskjellige størrelser..

(men selvfølgelig så har jeg sykelig mange andre fluer også)

Endret av j.cash

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hej

Den jag har hatt tur med är en svart Zonker på dubbel krok. Den har silver kropp och ett stort svart hackel fram för vinge. Sen kör jag med en micro tub guld kropp orange under vinge sen lite röd vinge och en svart vinge till slut. Om du vill kan du lägga i koppar flash och ett orange hackel med conhead. Sen är sunray. De är dom jag lyckats få fisk på. Skit fiske med er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg