Hopp til innhold
bluebird

Sørlandet - noe liv i sjøørreten - del III

Recommended Posts

Ikke mye liv i denne tråden for tida. Junior tok denne i går kveld. 1,5 kg. Reke dead drift og forsiktig håndtwist innimellom. Veeeeldig morro. :msn-wink:

Tok selv en kilos fisk i Grimstad området på fredag. Torsdag hadde jeg etter et dyr av en sjøørret på Fornebo landet. Tipper vekta var rundt 4 kilo. :scared:

Endret av FlyBandit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Nydelig vårvær i kveld. Svarttrosten synger, og SØ`n sippvaker i buktene. Lykken er å la båten gli inn mot de yre fiskene, legge ........flua forsiktig inn mot nærmeste fisk, og naturen går sin gang.....fytti så deilig.

Helt enig,

Toppen av lykke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Junior tok denne i går kveld. 1,5 kg
Nice! Gratulerer. Ser feit ut.

Hm.... kanskje pakke frem stangen igjen. Litt sjø ørret jakt er vel passende oppvarming før elvesesongen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk fem stykker ved Arendal sist helg. Mistet 2-3. Ingen spesielt store, men veldig gøy. Virket som det var mye smått ute og gikk. Neste helg blir det fisking igjen, håper på en 1-2 kg fisk.

9 grader i vannet ifølge avisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Akkuratt begynt å blogge litt om akkuratt dette faktisk... Kan jo være greit å vite for de av dere som lurer på hvordan fiske er rundt kristiansand for tiden..:) Sjekk det ut: www.fiskeisor.net

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal ut og prøve meg litt på quellsfiske rett nedenfor jobb. Har fått noen småtasser her i sommer, ser om det er noen større som har begynt å henge her. (Paradisbukta i Kristiansand).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen som har fått noe sjøørret enda nå som isen har begynt å gå bort?

Har vært ute 3 gang uten napp, begynner å lure på va jeg gjør feil:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei

skal flytte til Mandal-lyngdal område

er det noe kjent plass til å begyne med.............

hvor er det nærmeste butikk,med flue ting-tang

er glad til alt sjøfiske med flue...har muligheter for båt..

mvh

er noen der med tips...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser ut som om det kan bli fredning av sjøørret i Vest-Agder for en periode, selv om det ikke er vedtatt enda.

Strammer inn på fisket etter sjøørret

DN går også inn for å stramme betydelig inn på sjøørretfisket i deler av landet, på grunn av en generell, og til dels dramatisk, bestandsnedgang over flere år.

– Det gjør vi ved å frede sjøørreten i sjøen i perioden 1. mars til 31. mai på strekningen Vest-Agder til Nord-Trøndelag. Innstrammingen rettes inn mot et tidspunkt da sjøørreten er lettest å fange, slik at reguleringen skal gi god effekt, sier Sollie.

Hele artikkelen her :

Direktoratet for naturforvaltning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er fremdeles litt tidlig på sesongen. Mye kaldt, næringsfattig vann langs land fremdeles, men dette varierer fra sted til sted. Vi var ute i går kveld og Ole knep en pen 3/4 kg fet sjøørret. En større etter - ellers ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har hytte i Arendal, nærmere bestemt opp i vassdraget ved Eyde havn.

I området rundt eydet havn, noen som har erfaringer herfra? Jeg og en kompis var på tur dit for ett par år siden, hvor vi fisket hardt uten hell i 3-4 dager.

Området er fantastisk fint, og at vi ikke fikk no særlig var veldig overraskende. Andre med erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var ute og kastet på buktene sønda ettermiddag. Vanvittig mye liv, fisk overalt og børstemark tøyt ut av alle kroppsåpninger...hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

He he. Ja der ser du. Så Nå løsner isen og ting begynner å skje. Så forresten bilde av fangsten din hos Karlsen.

Hadde en kjapp tur i går hvor en 3 merkers sjøørret fulgte etter og inspiserte flua. Sannsynligvis feil tidspunkt på dagen. Tror kveld og morra er best fremover litt avhengig av vannstand.

Endret av FlyBandit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Samme leksa i går også, bare litt mindre snitt da. Men tror det er relativt korte bett-perioder. Fiska en halvtime med svart hav, så plutselig rulla det fisk overalt. Litt etter var det over like fort...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Samme leksa i går også, bare litt mindre snitt da. Men tror det er relativt korte bett-perioder. Fiska en halvtime med svart hav, så plutselig rulla det fisk overalt. Litt etter var det over like fort...

Hei,

Hvor er dette om jeg tør spørre. Hav vært ute en del nå i slutten av mars, men har ikke sett så mye av det livet du beskriver.

Jeg går på veggen snart etter en laaang vinter.

Otto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har utgangspunkt fra båtplassen i Bertesbukta. Fisker da på strekket derfra til kvåsefjorden og litt innover i Kvåsen.

Utrolig kjekt å kunne dure med båt fra bukt til bukt og sjekke ut om det er liv eller ikke. Rekker en del mer enn med bil og beina... Må sies at det også var en del bukter uten fisk også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kald vind fra NØ og fullmåne i kveld. Likevel; sjøørreten rullet i buktene. Ble en fin 750 gr som ble satt tilbake. Neste gang tror jeg at det blir kajakk og myggfiske etter vakende sjøørret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har utgangspunkt fra båtplassen i Bertesbukta. Fisker da på strekket derfra til kvåsefjorden og litt innover i Kvåsen.

Utrolig kjekt å kunne dure med båt fra bukt til bukt og sjekke ut om det er liv eller ikke. Rekker en del mer enn med bil og beina... Må sies at det også var en del bukter uten fisk også...

Takk for svar.

Jeg får prøve meg fram på de stedene, men må nok ta bilen og beina fatt da jeg ikke har båt.

Skitt fiske!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En tur i mandals området i går kveld. Var på snarvisitt hos svigers. Innimellom drivende isflak og en litt sur vind ble det to på land. Dene ene på ca 1kg, så ut som en torsk rundt buken. Proppfull av børstemark. Den andre var på ca 750 gr, blank og fin med masse sild i magen. Mistet tre andre + et par som bare nafset i flua.

Jeg må inrømme at jeg er ganske misunelig på sjøørretfisket i Agder, Her på jæren finnes den knapt lenger :-(((((

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En tur i mandals området i går kveld. Var på snarvisitt hos svigers. Innimellom drivende isflak og en litt sur vind ble det to på land. Dene ene på ca 1kg, så ut som en torsk rundt buken. Proppfull av børstemark. Den andre var på ca 750 gr, blank og fin med masse sild i magen. Mistet tre andre + et par som bare nafset i flua.

Jeg må inrømme at jeg er ganske misunelig på sjøørretfisket i Agder, Her på jæren finnes den knapt lenger :-(((((

Jeg har vært ute hver kveld nå, men det har ikke blitt den største fangsten. Jeg har dog sett litt SØ, men for det meste har det blitt fast fisk i form av torsk, på den vanlige stamplassen. Håper på at det skal bli litt bedre i kveld, da skal jeg ut i regnet å prøve litt. Se om det hjelper, som sagt ikke allverdens SØ å se for tiden! Men får bare stå på, så blir det nok fangst etter hvert ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen som har fått noe sjøørret enda nå som isen har begynt å gå bort?

Har vært ute 3 gang uten napp, begynner å lure på va jeg gjør feil:P

har vært en del SØ rundt om Rona de siste dagene. sjelden og 1kg. men når vannet i utdraget renner ut til "moloen" pleier de å stå like ved utløpet og vake, kan trekke det man ønsker i 20-30min. etter det blir det foreløpig for mye drit som driver ut og gjør det nærmest umulig å gjøre annet enn å hekte seg i det. Biter best på innsektimitasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg