Hopp til innhold
bluebird

Sørlandet - noe liv i sjøørreten - del III

Recommended Posts

Var ute en tur midt på dagen og rekognoserte et nytt sted, som umiddelbart ga fra seg en ca. 3/4 kg. SØ (c&r).

Nesten enda bedre enn store SØ er å finne et nytt lovende sted :) som er vanskelig tilgjengelig både fra land og sjø, og som forhåpentligvis kan gi mange fisketurer der man ikke må slåss med andre om plassen.

Og,ja ny tråd. den første stoppet vel på ca. 450 innlegg, og den forrige var over 500. På tide med en ny ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Alltid gøy å finne nye steder.. Har selv funnet noen nye steder, der jeg og mine fiskekammerater alltid er alene. det er gøy...

Skal muligens ut i kveld/natt..men uansett så blir det tur imorgen...

Måtte denne tråden bli like lang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Måtte denne tråden bli like lang...

Som hva Erik? :shock:

Å, de siste sørlandstrådene, unnskyld, min feil :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei...

Ikke så mye snakk om sjøørret her for tiden...

Her selv hatt et elendig fiske i stort sett hele april. Kun fått noen få på rundt en halv kg.

Det er nesten så tankene begynner å vandre mot dorging, woblere og den slags :roll:

Har inntrykk av at labert fiske er felles for flere jeg har truffet på sjøen.

Hadde vært interssant å vite hva folket her mener om vårsesongen (så langt..) ??

For min del var november til tidlig mars mye bedre enn den siste tiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå kom væromslaget iallefall.. skal bli spennende å se om det påvirker noe..

jeg hadde forøvrig et bra fiske sist jeg var ute. men det var på natten..

skal ut ikveld igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

fikk du noe?

det ble ikke tur...forholdene var ikke bra der jeg hadde tenkt meg ut og jeg valgte heller sosialt samvære med venner istedet, til en forandring;)

men ikveld skal jeg og wiggy ut. da smeller det nok;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ny dag, nye muligheter.........man kan få lov å være optimisk hva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En tur i dag også, mer rekognosering i ulendt og vanskelig tilgjengelig områder. Ble et par juniorfisk fra en stim som beveget seg langs land. Typisk for mai. Men det så ut til å være, dvs jeg vet at det finnes, ganske stor fisk der. Så det får bli noen turer dit på høsten igjen, etter elvesesongen.

Er det forresten fremdeles noen som fisker SØ i havet nå ? eller ligger alle hjemme og smører snører og har foruroligende drømmer om natta om laks og hylende sneller ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er nok bare heller det at enten er man på jobb, eller så sover man, eller så fisker man...

Hva er laks?

Døgnfluene danser brudevals for svarte svingende

Endret av sølvpilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var nede midt i Lillesand by i dag da det endelig var sluttet å blåse. Det har blåst fælt i det siste, har det ikke? Uansett så fikk jeg etter bare 10 min en fin sjøørret på litt over kiloen, første på den nye syverstanga mi! (kjøpt brukt). Det er vel over en måned siden sist jeg fikk ørret, så var ekstra redd for å miste fisken under kampen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Endelig hjemme fra Bø og gjedder..........Sykt mye sjøørret i Mandal nå som det altid egentlig er! To fine i dag pluss endel små.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Høres bra ut...Tror jeg kommer ned en tur til mandal en dag og hjelper deg med å fiske opp et par;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Høres bra ut...Tror jeg kommer ned en tur til mandal en dag og hjelper deg med å fiske opp et par;)

Det må du ! Havabbor også nå !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ble en liten en + et par som hang på en liten stund idag. Kanskje jeg må legge litt mer innsats i Sø-fiske i sjøen i år, etter en heller begredelig elvesesong.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er veldig spennende tid nå i sjøen, masse liv og store sjøørreter på grunt vann!

Hvor?

Er den gått langt inn på grunna nå?

Hva hvis det er mye horngjel? Kan det være sø alikevel?

Mvh

Otto (Prøver å lære detta her)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor?

Er den gått langt inn på grunna nå?

Hva hvis det er mye horngjel? Kan det være sø alikevel?

Mvh

Otto (Prøver å lære detta her)

Det er alltid sjøørret og den er overalt egentlig, horngjel spiller ingen rolle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Endelig ute en tur igjen en fin vinterdag. Sol og lite vind. Traff på fisken på et gammelt og velbrukt sted som ikke har fisket så bra de siste årene. Det kreves vading for å fiske dette stedet, og da må man være litt motivert når kalenderen sier 30 desember og man kaster i rennen mellom iskantene.

Idag ble det først en ganske feit SØ på 1,1 som ble med hjem til middag. Deretter en brukbar stor fisk mellom 2 og 2,5 et sted. Den var imidlertid tynn og utgytt (men ganske lang), så den fikk gå igjen. Hadde noen flere som var på flua også, men ga meg etter dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nesten vår i Kristiansandsområdet i dag med 7 varmegrader. Ute en tur midt på dagen. Fikk fisk på tre første kastene. Tydelig at det var tett med fisk i området jeg besøkte. Endte opp med fem tilsammen, ikke så store, fra 6-7 hekto til sånn ca. 1,1-1,2 kg. De fleste fikk gå igjen. Så ut som ale var i god kondisjon. Tipper det har vært gode forhold for å spise seg opp i vinter, med lite is og sannsyligvis høyere vanntemperatur enn vanlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kaldere idag enn det har vært på en stund (12 i går på det varmeste og ned i 6,5 idag + kald vind). Tok en på litt under kg'en. Sted sånn ca.midt mellom Kr.sand og Lillesand. Prøvde en sort muddler først som den bare nappet forsiktig i. Skiftet til Jiggy og da tok den umiddelbart. Er faktisk usikker på om jeg trenger noe annet en oransje/hvit jiggy til dagfiske etter SØ så lenge det ikke er behov for å komme langt ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fisket i bynære strøk (dvs. kunne i hvert fall se Odderøya fra der jeg sto) midt på dagen. Mistet en ikke altfor stor fisk. Men litt sol gjorde det til en ok tur uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Får vel kaste meg med på forumet.

En og en halv times fiske på fevik i morgentimene idag ga null fangst. Heller ikke sett noe.

Vinden var lei. Måtte jobbe for å få ut flua. Men godt og varmt i været.

Får vel kansje prøve meg til kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sol, men ganske kaldt de fleste steder allikevel. Temp. på vei ut var 3,5 C. Men det ble varmere i le for vinden etter hvert. Fikk to SØ, begge under kiloen, begge svømmer fortsatt.

Har sett mange som har vært ute og prøvd seg etter SØ de siste dagene. Men de fleste har vært slukfiskere.

Endret av bluebird

Del dette innlegget

Lenke til innlegg