Hopp til innhold
Mattis!

Super, rimelig skyteline!

Recommended Posts

Er det fullstendig sykt med klump og skyteline på 5# stang...?

Var ute i helga, og jeg er ikke spesielt glad i vind for å si det sånn...

Vil denne lina fungere på en 5# klump også?

F

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Er det fullstendig sykt med klump og skyteline på 5# stang...?

Var ute i helga, og jeg er ikke spesielt glad i vind for å si det sånn...

Vil denne lina fungere på en 5# klump også?

F

Det går utmerket an. Den tynneste av av Fire Devil egnerseg ypperlig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøpte den i 0.40 jeg .Måtte bare prøve og kan vel bekrefte det som Mattis har sagt så langt.

Testa den på både tohånd og enhånds og selv om jeg bare slengte skytelina fra meg i en haug i stillestående vann eller på bakken så fikk jeg ikke en eneste floke på lina.helt sprøtt.Lina virker kanskje noe ru og skurrer noe i ringene , men låser samtidig vanvittig godt i fingrene.Litt polering gjør sikkert susen.

Er veldig spent på holdbarheten :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøpte den i 0.40 jeg .Måtte bare prøve og kan vel bekrefte det som Mattis har sagt så langt.

Testa den på både tohånd og enhånds og selv om jeg bare slengte skytelina fra meg i en haug i stillestående vann eller på bakken så fikk jeg ikke en eneste floke på lina.helt sprøtt.Lina virker kanskje noe ru og skurrer noe i ringene , men låser samtidig vanvittig godt i fingrene.Litt polering gjør sikkert susen.

Er veldig spent på holdbarheten :wink:

Jeg har polert min, og det gjør at den blir for glatt i førstekastet pga diameteren på snora. Men straks du trekker inn etter første kast , låser den like godt pga vannet. Å ja, den lille ruheten er nok først og fremst en fordel, og at det skurrer aldri så lite generer ikke meg, og opplever ikke at det overhodet bremser kastet noe. Fantastisk skyteline!!

Endret av Mattis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har polert min, og det gjør at den blir for glatt i førstekastet pga diameteren på snora. Men straks du trekker inn etter første kast , låser den like godt pga vannet. Å ja, den lille ruheten er nok først og fremst en fordel, og at det skurrer aldri så lite generer ikke meg, og opplever ikke at det overhodet bremser kastet noe. Fantastisk skyteline!!

ja...man får vel uansett ikke i pose og sekk :wink: .Skurring i ringene er desverre noe jeg hater, men jeg tenker det blir bedre etterhvert som den slites litt.

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ja...man får vel uansett ikke i pose og sekk :wink: .Skurring i ringene er desverre noe jeg hater, men jeg tenker det blir bedre etterhvert som den slites litt.

For meg som er så gammal at eneste hørbare radiostasjon i ungdomsåra var radio Luxemburg på mellombølgen, er dette bare stille, behagelig sus.

Kjempesnor!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

For meg som er så gammal at eneste hørbare radiostasjon i ungdomsåra var radio Luxemburg på mellombølgen, er dette bare stille, behagelig sus.

Kjempesnor!

Hehe...nei jeg hører nok ikke et pipp til den lina der når jeg står på Føssa i bakgrunnsstøyen fra elva ,deg og Robins "plapring og skrøner" :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe...nei jeg hører nok ikke et pipp til den lina der når jeg står på Føssa i bakgrunnsstøyen fra elva ,deg og Robins "plapring og skrøner" :biggrin:

Hvilken virkelighetsfortegning, Thormill!

Her handler det om Lågens hviskende evighetssus i elvedalen og to modne menns ydmyke samtale over en Underberger, før vi stille smygsnakkende sniker oss ned i hver vår pose og mykt hvisker hverandre et ærlig godnatt og et ønske om en tidlig morgen, litt før alle andre, med laks på brekket, og hvor vi med skytelinas nesten ikke hørbare sus kroker årets første blanklaks!

Endret av Mattis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvilken virkelighetsfortegning, Thormill!

Her handler det om Lågens hviskende evighetssus i elvedalen og to modne menns forsiktige samtale over en Underberger, før vi stille smygsnakkende sniker oss ned i hver vår pose og mykt hvisker hverandre et ærlig godnatt og et ønske om en tidlig morgen litt før alle andre med laks på brekket, og hvor vi med skytelinas nesten ikke hørbare sus kroker årets første blanklaks!

Ja ...det er lov å drømme, men laksen skal vi vel klare å få i boks. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det flere av dere der ute som har skjøpt og prøvd den ut? Jeg er helfrelst og vet at jeg har funnet skytelina for livet! :)

Ble litt betenkt mht lyd gjennom stangringene.... Er det på nivå med den flettede rød/orange HT lina til AF så er den uaktuell for meg. <_<

Hater at det skraper/hviiiner når skytelina drar av gårde 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ble litt betenkt mht lyd gjennom stangringene.... Er det på nivå med den flettede rød/orange HT lina til AF så er den uaktuell for meg. <_<

Hater at det skraper/hviiiner når skytelina drar av gårde 8)

Neida, den gamle HT-lina har ingenting med denne å gjøre. Skjønner egentlig ikke hvorfor Thormill gadd nevne at dette er en egenskap overhodet. Dette er ei stum, coata line uten krøll som knapt lager mere lyd enn hvilken som helst annen coata line med dacronkjerne. Den er kort og godt produsert for tungt, hissig havfiske og produsert for lange kast med multiplukatorsneller eller svære haspelgreier. Følelsen av coatingen er at den er litt matt, men hadde denne hatt superglatt coating hadde du ikke klart å låse den mot korken pga den tynne diameteren. At den allikevel funker så bra skyldes at den også har en viss stivhet som gjør at den ikke floker, men allikevel er den ikke slik at du føler at du mister kontakten med skyteklumpen. Den likner f.eks overhodet ikke på liner som gamle castingrever brukerfor å få det til å gå dritlangt.

Kjøp en spole da vel. 178.- for 150m skytesnor er uansett null og nothing, og er du misfornøyd kjøper jeg gladelig kveilene dine for full pris!!

Mattisgaranti! :)

Endret av Mattis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men de er jo utsolgt....eller er det endre enn Norocom som selger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men de er jo utsolgt....eller er det endre enn Norocom som selger?

Dette tok jo helt av, og butikkens beholdning forsvant på et blunk. Vet at forsyninger er på gang og snart finnes i hyllene. Bare bestill!!

Nei, andre fører ikke denne!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skjønner egentlig ikke hvorfor Thormill gadd nevne at dette er en egenskap overhodet.

Nei...si det. :) det var selvfølgelig ikke meningen å skremme vekk noen fra å prøve lina.Lina er uansett bra til den prisen (sikkert mye høyere pris også). 8)

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei...si det. :) det var selvfølgelig ikke meningen å skremme vekk noen fra å prøve lina.Lina er uansett bra til den prisen (sikkert mye høyere pris også). 8)

OK, jeg avventer erfaringsmeldinger her på forumet.

Har noen Linkline's som er modne for utskifting, og hvis jeg finner et rimeligere alternativ til LTS så er jeg takknemmelig :)

Endret av moby

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Beklager... beklager så mye.. :wub: .jeg var litt for opptatt av å mobbe Mattis og glemte at det var et konkurrende produkt det var snakk om her.

Det var på ingen måte min mening å antyde noe negativt om lina gjentatte ganger....Kan dere tilgi meg ..please :unsure:

Få håpe flere kommer med erfaringene sine her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Beklager... beklager så mye.. :wub: .jeg var litt for opptatt av å mobbe Mattis og glemte at det var et konkurrende produkt det var snakk om her.

Det var på ingen måte min mening å antyde noe negativt om lina gjentatte ganger....Kan dere tilgi meg ..please :unsure:

Få håpe flere kommer med erfaringene sine her :)

Skaden er nok allerede skjedd :P

Øresus/skytelinesus tolereres ikke av meg. :P

Noen som kan komme med brukererfaringer før jeg går til innkjøp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette tok jo helt av, og butikkens beholdning forsvant på et blunk. Vet at forsyninger er på gang og snart finnes i hyllene. Bare bestill!!

Nei, andre fører ikke denne!

Si meg - hvor jobber du, egentlig....?

Stennis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eg fikk mail frå noroco idag om at nye liner er på plass, så no er ei på veg til meg :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei,

Nå har jeg fått min spole og testet Fire Devil. Og jeg må si meg helt enig med Mattis! Det virket veldig bra, noe av det beste jeg har brukt og når du tenker på prisen så er det definitivt en kandidat til prisen best-buy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og nå har jeg også kastet meg på...såpass overbevisende argumenter.

Nå gjelder det bare å finne en skyteklump som ikke koster skjorta...

Har en i klasse 6# som jeg tenkte å bruke på en temmelig rask 5# stang.

Fulgte med Linkline, og etter det mistet jeg interressen.

tenkte jeg kunne bruke denne til hav abbor fiske fra pontongbåt?

Hvordan går jeg fram for å kappe klumpen til riktig lengde? (har aldri gjort det før)

Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg