Hopp til innhold
torema

Skjelbreidtjørn

Recommended Posts

Heisann allesammen.

Fredag 4. Juli

Jeg var ute og testet mitt nye utstyr (Vision vadebukse og Loop Black line stang, Mine beste investeringer sålangt :P ). Vel, Fisken i Skjelbreidstjørn er jo helt ville. Tok på nesten alle kastene mine.

Det ente opp med:

2 stk over halvkiloen ( 1 vanlig ørret og en regnbue )

5 stk rundt 300g.

Kjempe gøy.

Tore

Fornøyd Loop kjøper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

7 kast ??

Vet ikke med deg, men de fleste pleier neppe å skryte over 20 småpinner, når man faktisk har fått nevneverdig fangst... 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vannstanden i dette tjernet varierer mye p.g.a. at det er et regulert vassdrag. Det har ikke så mye å gjøre med vær og vind i hvert fall. Det er et ok fiskevann, men fisken har desverre mye mark innkapslet i buken, som i hvertfall jeg syns er ganske så uappetitlig! :( For min del blir det catch and release her i vannet, men vet ikke om det er så lurt fiskebestanden tatt i betraktning. Dessuten, er det så bra med c&r? Det er vel omtrent som å gå på elgjakt med gummikuler........... :-? :-? :-?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Elveplayboy: Vannet er vel et typisk eksempel på hvor C&R tjener mot sin hensikt vil jeg tro.

Se forøvrig en relativt fersk tråd om dette emnet i generelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og fisken forsetter å bite. Mye fin fisk i dette vannet til tross av påstått mark i kjøttet (Noe jeg ikke har opplevd selv).

Kjempe artig vann å fiske i.

Testet nattfisket i helgen og det ble 3stk rundt 400-500g.

Har aldri fått så mye "fin" aure på såpass kort tid før. hmm.

Tore.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må bare presisere at jeg det ikke er jeg som har sagt at det er mark i kjøttet på fisken. Har derimot opplevd de siste 3-4 årene at det ligger ganske mye mark i magen på fisken. Denne marken er lys og ligger i "kapsler" Er du rask å rense fisken, så betyr det jo ingen ting, utenom at det er udelikat. Ellers er det et vann som er greitt å fiske i, gjennomsnittsstørrelsen på fisken stiger for hvert år, og det er mer enn nok fisk til alle som vil ha der. Allikevel, skal du ha fisk av anseelig bedre kvalitet, så reis 3 - 4 kilometer lenger inn i dalen til Svihusvannet. Fisken er knallrød i kjøttet, og smaker fantastisk. Det er ikke så mye fisk i dette vannet, men den du får er nydelig :D :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jaja, men det er noe eegt ved den første.

Kommer aldri til å glemme min flrste ørret, laks og sjøørret på flue.

Kommer til å huske det bedre enn mange andre fisk, som både har vært større og flottere.

Inegnting er som den første.

Gartulerer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei alle sammen 

Jeg er nybegynner fluefisker.  Hva bruker dere for fluer ved fiske i Skjelbreidstjørn eller Svihusvatnet.  Tips ?  Takk på forhånd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg