Hopp til innhold
GreenHighlander

Nordvest'n!

Recommended Posts

Hvorfor er det som regel alltid dårlig fiske når det blåser fra Nordvest her på sørlandet ? :mellow:

Hvordan påvirker dette fisken ?

Er Sjø-ørreten også lett påvirkelig når det gjelder vind o.l. vær forandringer ?

Noen som kan gi en god forklaring på dette? :huh:

Endret av GreenHighlander

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hvorfor er det som regel alltid dårlig fiske når det blåser fra Nordvest her på sørlandet ? :mellow:

Hvordan påvirker dette fisken ?

Er Sjø-ørreten også lett påvirkelig når det gjelder vind o.l. vær forandringer ?

Noen som kan gi en god forklaring på dette? :huh:

Min erfaring er at nordavind er dårlig sort, uansett om en fisker i fersk- eller saltvann.... Av nordøst- og nordvestvind foretrekker jeg nordvesten som fiskevær, fordi det som regel følger nedbør med NV. Og til laksefiske er det ikke noen ulempe med regn i moderate mengder 8)

At nordavind er dårlig fiskevær kan bekreftes av mange yrkesfiskere :)

Har sikkert noe med at naturen går i dvalemodus ved kaldvær, insektsklekkinger stopper opp, blomstring på planter og trær forsinkes, og sikkert mange prosesser i sjø og vann også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tok 4 stk (0,5-1,3kg) sjøørret og mistet minst 5 i dag i relativ sterk nordlig vind... Uten tvil det beste bettet hittil i år... vestfoldtraktene

Fikk også min største Sø 3,2 kg for flere år siden under nordlig kuling!

Tja så hva som er best?!?

Men i ferskvann er jeg ikke i tvil om at nordlig vind er noe herk der jeg fisker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg