Hopp til innhold
siggi

Sjøørrett i Troms nå?

Recommended Posts

Nei, men kor det e dokker e å fiske i tromsøområdet? Må man ta gamleveien helt ut mot nordkjosbotn, eller e der nokka trøkk bortmot tønsvika?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Skal på Løkta en av dagene. Håper det varme været holder seg.

Bilder av fangst kommer forhåpentligvis. :msn-wink:

Rapport kommer uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hmmm, mye prat om at man skal..........er d noen som har vært??

Så det va nån på Løkta i dag. Selv så jeg fisk som var oppe langs land.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hmmm, mye prat om at man skal..........er d noen som har vært??

Var i Skibotn lørdag, så ikke levende liv, fikk heller ingenting, men kaffen var god. 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da var årets første tur unnagjort! Var deilig å endelig få kastearmen igang igjen, og jaggu ble det ikke en liten sjøørret også, føles som om skuldrene sank en liten halvmeter :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nesten en måned siden siste innlegg. Har ikke fisket etter SØ i sjøen sjøl, men er fristet til å gjennomføre debuten i nærmeste fremtid.. Er ikke ute etter tips om steder, men lurer bare på om noen har fått noe i det siste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nesten en måned siden siste innlegg. Har ikke fisket etter SØ i sjøen sjøl, men er fristet til å gjennomføre debuten i nærmeste fremtid.. Er ikke ute etter tips om steder, men lurer bare på om noen har fått noe i det siste?

Jeg vet om de fleste kjente plassene på fastlandet både nord og sør fra tromsøbrua, men har jo lest at det fiskes en del på Kvaløya så da spør jeg om det er noen her som kan komme med et par tips til fine plasser på yttersida?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bra med SØ på Alteeidet nå. Faktisk ikke sett så mye på mange år. Du må ta deg en tur hjem Fly Alf :thumbup: :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bra med SØ på Alteeidet nå. Faktisk ikke sett så mye på mange år. Du må ta deg en tur hjem Fly Alf :thumbup::thumbup:

He,he. Godt å høre. Så ikke noen på to påsketurer der nordpå, til tross for at det var mye krill langs land. Mao sen aktivitet. Skitt fiske, la det være noen igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sto litt (100m) ifra en som fikk en fet og fin SØ på 1,8 kg idag, og den var akkurat som ifjord. :clapping:

Endret av benq

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var å fisket i Balsfjorden idag, 2 timers fiske ga mersmak!

bilde1.jpg

Det var mye liv, og mange vakende fisk. I tillegg til de to jeg fikk mistet jeg 2 og hadde noen fine napp.

Ny tur imårra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fin fisk Stian :clapping:

Ka du tok han på ?

en fortynga grønndubbing utgave av skibotnflua. Jeg og Andrè var en tur idag også men det ble ikke fisk, vi så derimot en del fine fisker som var oppe og viste seg så sesongen i sjøen er absolutt igang for fullt i troms!

Jeg legger turen til skibotn imorgen :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fine fisker det der, du skriver at du brukte "skibotnflua", jeg aner ikke hvordan den ser ut, så kanskje du kan legge ut ett bilde av den. Var en tur i fjæra ved Pollfjellet i dag og, det var en som fikk fisk med det samme jeg kom dit, men så var det plutselig slutt. Årsaken kan jo være at det kom 3 niser sigende inn , sannsynligvis på fisketur de også. :clapping:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

et litt dårlig bilde av den jeg fikk fiskene på og som viste seg og være svært intressant for sjø-ørreten i balsfjorden, som dere ser er det ikke noe avansert sak!

lkta.jpg

har også bundet opp en del andre fluer med utg.punkt i den berykta "skibotnflua", her er noen av de.

div2.jpg

div3.jpg

div1.jpg

Og siden vi er inne på enmet kan jeg jo altids legge ut et bilde av kjendisen som kanskje ikke er så hemmelig lengere!? Håper ingen skyter meg nå!! :wink:

skibotnflua.jpg

Endret av Stian J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir nok å teste skibotn i løpet av helga, har meldt bra vær og gode temperaturer, så slipper man å fryse i hjel også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk til deg Stian, satte meg og surret noen fluer etter bildene dine, skal en tur ut til Senja i helgen, skal teste disse da. :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir nok å teste skibotn i løpet av helga, har meldt bra vær og gode temperaturer, så slipper man å fryse i hjel også

For en søring som har blitt nording men ikke en harding på ekstrem leting etter plasser ville det være særdeles hyggelig med noe upresis info om områder lett kjørbare fra indre deler av fylket, dvs Barduelvas bredder innlands, hvor SØ henger sånn til daglig. Indre Senja?? Salangen?? Elsewhere??

Ellers blir det en siste tur med pilkestikka til helga håper jeg.. Var ute og spottet etter fisk oppover elva i dag uten at vi så noe verdt å rapportere, altså ingenting. Fint vær var det dog og von i hangande snøre er det så visst!

Dr S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

var en tur igår inni Vågen(før Tromvika) , men var muligens på feil tidspunkt og feil plass :) Otern var ute på tur så er ikke så rart det var lite liv og se. Men skal tilbake igjen så snart som mulig :)

Noen som har tips for område rundt vågen\tromvika som dere kan ambefale? har hørt litt om rundt "campingplassen" skal det være brukbart. Men har ikke testet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva med området omkring Sjøvegan? Skal en tur dit i helga og tar selvfølgelig med stanga. Tips om hvor det kan være middels bra? Evt medium? Skjønner at det ikke er populært å dele bort skattene sine så jeg går defensivt ut i dag :wink:

PM aksepteres..

Fortsatt skitt fiske ønskes alle i sær!

Dr S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg