Hopp til innhold
siggi

Sjøørrett i Troms nå?

Recommended Posts

Årets og mitt livs beste tur etter sø er over. Fikk sø på 3,5kg, 2,0 kg og 1,7kg. Satte fisk på 2,0.....1,5 og 0,5........ Helt sprøtt. Alt etter dette blir nok en nedtur :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Årets og mitt livs beste tur etter sø er over. Fikk sø på 3,5kg, 2,0 kg og 1,7kg. Satte fisk på 2,0.....1,5 og 0,5........ Helt sprøtt. Alt etter dette blir nok en nedtur :biggrin:

Dæken. :blink: Det va ikkje småtterier. Gratulerer så mye. Balsfjord eller Lyngen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja det var det da :P . Har fisket i havet etter sø i 5 år og brukt noen kroner i bensin så hadde ikkje tenkt å gi fra mæ den infoen så lett :wink: . For å bruke herrens ord : let og du skal finne............

Endret av Rypekongen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hoho....nordlendinger er artige! -Tror de kommer til å bli nedrent av folk hvis de avslører hvilket fjordsystem de har fisket i :biggrin:

Hadde kommet til å hatt en mye skarpere dag enn deg om jeg bare ikke hadde funnet det for godt å legge snella igjen hjemme :P Så jeg måtte nøye meg med å stå "ubevæpnet" på en stor stein og spotte en flott SØ som gikk og ploget rundt på ei grunne og slafset småreker.

Og stedet? Kvaløya :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hoho....nordlendinger er artige! -Tror de kommer til å bli nedrent av folk hvis de avslører hvilket fjordsystem de har fisket i :biggrin:

Hadde kommet til å hatt en mye skarpere dag enn deg om jeg bare ikke hadde funnet det for godt å legge snella igjen hjemme :P Så jeg måtte nøye meg med å stå "ubevæpnet" på en stor stein og spotte en flott SØ som gikk og ploget rundt på ei grunne og slafset småreker.

Men det er nokre fjordsystem som er betre enn andre. Nokre som tåler meir fiskepress, andre mindre. Forstår godt at folk som har funne ein gromplass ikkje vil nevne fjordsystemet... Ein slik fangst vil vel garantert sørge for mange håpefulle frå Tromsø som leiter etter gromplassen!

Eg lengtar nordover... SØ-fiske har aldri blitt det same etter to år i Tromsø. Då det begynte å løsne siste halvåret hadde eg eit par turar med over 5 stk fisk på kiloen og tyngre. Utruleg rått når fisk på over to kilo beiter småreker i tangen ved land...

Synd flybillettane er så dyre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alle har "bare " en kompis som jeg må fortelle til. Hvis du ser litt på denne tråden er det ca 1 innlegg i uka. Tror du det er kun 1 stk ute og fisker sø i uka. Hver gang jeg er ute står det X antall i fjæra og pisker. Hvor er rapportene deres ????? Det er lurifakser som er inne her og leter etter innlegg med steder å fiske etter. Tror du seriøst jeg gidder å si hvor jeg var og neste gang står det 10 stk der........... Nei de får finne sin egen godplass så skal jeg kose meg med min så lenge det varer. Slike ting har en tendens til å lekke ut uansett så trøsten din får være at det kommer sikkert til deg også en gang i fremtiden............. Så skal jeg alltids ha klart å finne meg en ny plass til den tiden, mentalt har jeg allerede startet på den prosessen. Neste sø rapport fra meg kommer ALDRI, så slipper du å lure på hvor jeg er er i fremtiden og hva jeg får der :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hoihoi! Var virkelig ikke meningen å trykke på sarte knapper her.

Jeg ser på det ekstreme hemmelighetskremmeriet i nordnorge (for nordlendiner overgår resten i Norge ganske solid der!) kun som et *sjarmerende* trekk ved folket her. Hvem kan overgå finnmarkingene som knapt vil fortelle hvilken vidde de har vært på i frykt for at det skal bli fiska i hjel?

Videre rapporter fra deg er sårt ønsket kjære venn, og de trenger ikke engang spesifisere noe nærmere enn "nord for saltfjellet". Og grunnen til at de er sårt ønsket? Fordi de er svært inspirerende spark i baken for å komme seg ut og piske i det dær jævla kalde havet. Har allerede funnet en hemmelig plass.....på Kvaløya. (Så får dere bare se om dere finner meg :lol: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er lurifakser som er inne her og leter etter innlegg med steder å fiske etter.

Dersom det er meg du sikter til, kan jeg opplyse at jeg har fisket sø i sjøen siden 1980 (altså 27 år) og således kjenner de fleste plassene både i Balsfjord og Lyngen. Hadde Løkta for meg selv fram til midten av 1990 årene. Hærlige tider. :biggrin: Har for lengst funnet meg andre jaktmarker.

Når jeg spør er det av generell interesse, og når du legger ut rapporter om fangst på nett må du regne med at folk spør hvor du har fått dem. Du kunne jo bare latt være. :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dersom det er meg du sikter til, kan jeg opplyse at jeg har fisket sø i sjøen siden 1980 (altså 27 år) og således kjenner de fleste plassene både i Balsfjord og Lyngen. Hadde Løkta for meg selv fram til midten av 1990 årene. Hærlige tider. :biggrin: Har for lengst funnet meg andre jaktmarker.

Når jeg spør er det av generell interesse, og når du legger ut rapporter om fangst på nett må du regne med at folk spør hvor du har fått dem. Du kunne jo bare latt være. :wink:

Skal æ gjøre.

Ble jo gjort et forsøk, noe som jeg hadde regnet med. Og ble høflig avvist. Når man da får sure oppstøt som følge av dette, er det vel ikke rart at jeg reagerer på det. Skal gjøre det enkelt for alle og ta alle på ordet så er vi kvitt dette ondet at noen gidder å legge ut en rapport hvis man skulle være så uheldig å få en fisk ( mao så dør denne tråden fort ut da det er bare jeg og torbl som stort sett har giddet å legge inn rapport ). Så kan alle heller være lykkelig uvitende, ser ut til å være det mest behagelige for alle parter.................... Aller mest meg..... Lykke til videre alle sammen med fisket

Endret av Rypekongen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vel, jeg er nok en av de mange som står og kaster i fjæra både i Balsfjord, Kvaløya og Lyngen uten å legge inn rapport.

Så her kommer fangstrapport for de første 4 turene: Antall fisk: 0. Antall napp: 0. Antall vak: 0. Antall kast 11324. Hvis noen ønsker å vite hvor jeg fisker, så bare send PM :cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror kimwerner beskriver årsakssammenhengen meget bra på hvorfor så få rapporterer. På de turene jeg har vært har jeg møtt mange fiskere, men aldri sett noen få noe :biggrin: Sjøørret; den forgjettede fisken som ingen har sett!

Kanskje folk bare er djevelsk dyktige på å dra inn fisken uten å få bøy i stangen og hekte den av uten at noen ser det....nordlendinger er jo som nevnt ganske lure......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Artig å lese ! Rypekongen får storfangst, folk blir nyfikne og svartsjuka brer seg som en fjelltåke over tråden. Det tok ikke lang tid før kosen tok slutt he he. Hvorfor legge ut info om hva man fanger for så å bli vonbroten av at folk lurer på hvor det er ? De må ha sittet langt inne de fiskene og siden det var rypas beste meritt så er det mye som tyder på at han neppe har det resultatet hver gang. Og alle vet jo at drømmefisket kan inntreffe på alle steder med potensiale.....................Men han har et poeng, det er lurt å ikke avsløre alle favorittplassene. Da er en ikke alene lenger, i tillegg så tar det noen år å finne de....Bare den reaksjonen som var morsom :) Kjempebra fangst var det jo!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Titusenvis av kast gjennom en hel vinter kan gjøre mye med psyken til en hver :biggrin: Heldigvis har jeg et ekstremt useriøst forhold til det SØ-fisket; for meg er det kjøretur, kos og gjennomføres KUN på godværsdager hvor jeg ikke har bedre å gjøre.

....noe som sikkert også forklarer mine manglende fangster.

Menmen...for de som vil og ønsker, ser jeg ikke problemet med å publisere svært generell info om fjordsystem, fluevalg, flo/fjære o.l. Kall det en konstruktiv kunnskapsutveksling til nytte for alle parter -og til skade for ingen. "Balsfjorden" f.eks. er en djevelsk stor plass, med bare èn svært kjent plass. Jeg ville ihvertfall ikke fryktet for "mine" plasser der om jeg fortalte om godt fiske...

Men fortsatt inspirerende med rapporter fra folk som har hatt god fangst "nord for saltfjellet" også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har vært 3-4 turer siste par ukene, og fått 9 sjøørret og 1 sjørøye... i balsfjorden på den sedvanlige rosa reka. Ser ingen problemer med å legge dette ut. Havet er stort, nok av plasser til alle som vil fiske. Skjønner ikke problemet med å iallfall "avsløre" hvilket fjordsystem man får fisk i, men vi er alle forskjellige.

Hadde det ikke vært for tips her og der, så hadde vel ganske mange av oss lagt sjøørretstanga på hylla for lenge sia, og blitt sittende i et eller annet mørkt cafèhjørne. Ut og fisk! Havet er fullt... det gjelder "bare" å treffe foran snuten på sjøørreten så sitter den... som oftest <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har vært 3-4 turer siste par ukene, og fått 9 sjøørret og 1 sjørøye... i balsfjorden på den sedvanlige rosa reka. Ser ingen problemer med å legge dette ut. Havet er stort, nok av plasser til alle som vil fiske. Skjønner ikke problemet med å iallfall "avsløre" hvilket fjordsystem man får fisk i, men vi er alle forskjellige.

Hadde det ikke vært for tips her og der, så hadde vel ganske mange av oss lagt sjøørretstanga på hylla for lenge sia, og blitt sittende i et eller annet mørkt cafèhjørne. Ut og fisk! Havet er fullt... det gjelder "bare" å treffe foran snuten på sjøørreten så sitter den... som oftest <_<

Var i balsfjorden natt til i går. Fantastisk vær, stille og fint.

Fikk ikke en eneste ørret.

Fikk derimot en mengde sei. Noen bra store også.....

Det var sei på nesten hvert kast en periode. Gikk lei og dro hjem i 4 tia.

Flott tur m/ bålkaffe i fjæra.

Litt moro om flere kunne skrive en liten rapport fra turer i området.

mvh. JOS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

På tide å bumpe denne nå..(?)

Er det noen der ute som har vært å prøvd seg?

Kjenner det klør voldsomt i kastearmen, har ikke vært i aksjon så langt i år.. men nå må det være rett før!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har tørrtrent i hagen og smurt snøret, eg trur også det begynne å bli forhold snart! :)

Men alvorlig talt, den mildeste vinteren i manns minne, sola som snik over fjelltoppan, og den gode gamle vårkåtheten i luften; det sir seg sjøll at no må det bynne å skje noe snart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har allered vært en tur i Harstad-området for ca 2 uker siden. Kjente ikke noe.

Så på et annet forum at det ble tatt fisk like før jul, så den er her :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

På tide å bumpe denne nå..(?)

Er det noen der ute som har vært å prøvd seg?

Kjenner det klør voldsomt i kastearmen, har ikke vært i aksjon så langt i år.. men nå må det være rett før!

En kamerat var ute på kvaløya forrige helg og fikk 5 SØ på 7hg+-

Er vel på tide å pakke opp vadebukse og fluestenger og komme seg ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En kamerat var ute på kvaløya forrige helg og fikk 5 SØ på 7hg+-

Er vel på tide å pakke opp vadebukse og fluestenger og komme seg ut.

Hei igjen Trond!

Jahaja..?! Såpass, det var jo slett ikke verst. Hmm, ok that's it. Første mulighet og jeg står der.. og kaster, og kaster, og kaster...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Der var det observert SØ på fastlandet ;)

Helt i fjærsteinene ble flere flotte SØ'er oppdaget!

Blir fluestanga, telt, stormkjøkken, vadebuksa og varme klær i helga ;)

Søndagskveld skal jeg legge ut noen bilder av nytatt SØ ;P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

kor,kor,kor,KORRRRRR??? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hm. Lurte bare på kor det ble av bildene? :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe, var kanskje for rask med å planlegge tur den helga.. Ble jo 10 minus..

Nå til helgen har det derimot meldt mildvær, så da blir helga tilbragt med telt i fjærsteinene!

Gleder meg sinnsykt til å ta den første!

Har ordnet videokameraet nå, så kanskje jeg får filmet noe også :)

Noen andre som har sett liv i Tromsø?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg