Hopp til innhold
Karsk og coachman

Oppfordring til de som skal fiske i Nea

Recommended Posts

Ironien skriker mot meg - så jeg må bare kommentere!

Etter å ha fisket et halvt liv i Nea, sammen med omtalte sluk, mark og oterfiskere (og sikkert et og annet garn og ei line), hvor det har vært plass og fisk til oss alle, er det altså når det lages en fluefiskefilm at problemene oppstår! :blink:

Når de (vi?) miljøbevisste, myke og humanistiske (fiskanistiske?) utstyrsfrikene strømmer innover lykkelandet Selbu, er det altså at vi må lage regler for størrelse, nedklemte mothaker, kvoter og utstyrssoner?

Ja, ja ... verden er i forandring! Og for all del: noe må nok gjøres når invasjonen kommer, men jeg kan ikke legge skjul på at smilet og tristessen kjemper om plassen i mitt sinn. :):cry:

TorbjørnF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ironien skriker mot meg - så jeg må bare kommentere!

Etter å ha fisket et halvt liv i Nea, sammen med omtalte sluk, mark og oterfiskere (og sikkert et og annet garn og ei line), hvor det har vært plass og fisk til oss alle, er det altså når det lages en fluefiskefilm at problemene oppstår! :blink:

Når de (vi?) miljøbevisste, myke og humanistiske (fiskanistiske?) utstyrsfrikene strømmer innover lykkelandet Selbu, er det altså at vi må lage regler for størrelse, nedklemte mothaker, kvoter og utstyrssoner?

Ja, ja ... verden er i forandring! Og for all del: noe må nok gjøres når invasjonen kommer, men jeg kan ikke legge skjul på at smilet og tristessen kjemper om plassen i mitt sinn. :):cry:

TorbjørnF

Hei Torbjørn !

Godt sagt. Fiske er rekreasjon. Hvis det blir ditt og ikke datt, sånn men ikke sånn, og her men ikke der, så er friheten borte. Friheten til rekreasjon i elvedalen.

Noen av oss setter fortsatt pris på det..... hvor veien er målet.

Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Problemet er vel at det ikke hjelper så mye at noen skarve fluefiskere følger reglene når det tas så mye fisk på mark og sluk.

Er det forresten noen som har hørt noe mer om gjedda i selbusjøen. Vil anta at når den får skikkelig fotfeste vil vi fort finne den i de nedre delene av Nea, som igjen vil ha en sterk negativ påvirkning. For bare håpe at den ikke sprer seg langt oppover, men jeg frykter det verste!

Hører rykter om at noen fisk som har blitt tatt i nea har vært bitt på av noe..

Mulig gjedda har kommet seg opp??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg