Hopp til innhold
jmo

En liten tur med flua

Recommended Posts

vare en liten tur ute i går. det ble ingen sjøaurer, men 4 torsk.

nydelige forhold med +2 grader og helt vindstille.

kaffe og påske marsipan var medbrakt.

føler det er like før det blir fangst av blanke fine fisker nå.

mvh jmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

det ble en ny tur dagen etter også(4 mars).

fikk bare torsk, så ikke noe fisk.

første turen jeg hadde i fjor var 30 mars og da fikk jeg 3 sjøørreter.

det er nok litt tidlig enda, men plutselig løsner det.

nb. det er melt milvær og opp mot 10 varmegrader til helgen.

jmo

Endret av jmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

det ble en ny tur dagen etter også(4 mars).

fikk bare torsk, så ikke noe fisk.

første turen jeg hadde i fjor var 30 mars og da fikk jeg 3 sjøørreter.

det er nok litt tidlig enda, men plutselig løsner det.

nb. det er melt milvær og opp mot 10 varmegrader til helgen.

jmo

Var ute en liten tur på formiddagen i går. Strålende vær og fine forhold(kanskje for fine) Så ca 20 sø, største blanke på ca 4kg. Sto langt ute og var umulige å fiske på, men jeg vet hvor dem bor....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var ute en liten tur på formiddagen i går. Strålende vær og fine forhold(kanskje for fine) Så ca 20 sø, største blanke på ca 4kg. Sto langt ute og var umulige å fiske på, men jeg vet hvor dem bor....

det skal legges til at denne mannen bor på vestlandet hvor det er noe råere forhold.

jmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hyggelig hvis noen fler legger ut noen rapporter.

er spennende å se om fiske tar seg opp likt på flere plasser på østlandet samtidig.

mvh marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har fisket mye de siste dagene, og har sett veldig mye vakende fisk. Men det er klin umulig å få dem på flue. Hvis det er noen som har noen forslag så er jeg åpen for alt. Har prøvd flyt, intermidiate og synk 3. Alt av sild i div variasjoner og det samme med reker. Har fisket strekningen Fornebu-Tofte.

Skal til Smøla om noen dager. Hvis det er noen som har noen tips så fyr løs!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hyggelig hvis noen fler legger ut noen rapporter.

er spennende å se om fiske tar seg opp likt på flere plasser på østlandet samtidig.

mvh marius

hei var ute en tur i går kveld det vaka en del sø fikk en på 0,85 kg på svart børstemark imitasjon .

østfold :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei var ute en tur i går kveld det vaka en del sø fikk en på 0,85 kg på svart børstemark imitasjon .

østfold :)

Hvor i Østfold? HAr forsøkt en del i det siste i Moss/Rygge, men blitt med mye frisk luft :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Søndag fikk jeg 3 stk sjøørreter rundt Moss :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Søndag fikk jeg 3 stk sjøørreter rundt Moss :)

Størrelse, kondisjon m.m. ?? :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor i Østfold? HAr forsøkt en del i det siste i Moss/Rygge, men blitt med mye frisk luft :evil:

fikk den på øketangen [grimsøy] virker som det er lettere å lure sø på kvelden . det har kansje noe med at det er så klart vann . den ble tatt rett ved land ca 30 cm dypt . beitet på børstemark så det ut til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Størrelse, kondisjon m.m. ?? :blink:

små av størrelse, helt grei kondisjon. største rundt halvkiloen.

Var så mye folk overalt at jeg måtte rusle ned på en plass med en del småfisk i perioder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Betrakter nesten Telemark som Østfold. Her har det vært dårlig, men de siste dagene har det blitt mildere og jeg har fått et par SØ, den ene 1,1 kilo. En kamerat fikk en flott en på 2,1 kilo i Langesund så noe er på gang her også. Pleier vanligvis å være ganske bra, så nå begynner moroa :biggrin:

Hvis du ser vakende SØ og den absolutt ikke vil ta, prøv å fisk med reke/evt tanglopper. Fisk disse med nymfeteknikker og se om det hjelper. Kan hende sjøørreten har gått "bananas" på tanglopper/marflo. Da har den nemlig en tendens til å bli veldig selektiv på nettopp dette. Bare et tips som kan fungere.

Trøger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I dag skal jeg ut en tur med flua i sjøen.

Gleder meg som en unge.

Skal legge igjen en rapport i kveld og da kansje med fisk uten skjegg.

Jmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I dag skal jeg ut en tur med flua i sjøen.

Gleder meg som en unge.

Skal legge igjen en rapport i kveld og da kansje med fisk uten skjegg.

Jmo

Skal en tur til Valldalen(Møre og Romsdal) Sykt med fin SØ der, kommer en rapport senere i kveld. En av de virkelig store i dette landet mener det er altfor tidelig med SØ fiske!!!!!! Hvordan han kan vite det fra sofaen sin er en gåte, men derifra har han greie på det aller meste her i livet(spesielt fiske)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal en tur til Valldalen(Møre og Romsdal) Sykt med fin SØ der, kommer en rapport senere i kveld. En av de virkelig store i dette landet mener det er altfor tidelig med SØ fiske!!!!!! Hvordan han kan vite det fra sofaen sin er en gåte, men derifra har han greie på det aller meste her i livet(spesielt fiske)

Lurte bare på om du kunne gi litt mer info om hvor i Valldalen du fisker? Skal til Stranda i påsken, som vanlig, og har tenkt å fiske SØ der og kanskje andre steder. Så hvis Valldalen er bra så må det jo prøves.

Endret av Wolly

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk endelig en sjøørret i går. Ikke så stor men gøy alikevell.

Den svømmer fortsatt ute i sjøen glad og fornøyd som aldri før.

Er ikke helt den riktige lukta av vannet enda da det er for kaldt ute, men det kommer.

Noen torsker ble det også.

Er det noen som har målt vanntemperaturen?

jmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Søndagens fangst ble en torsk.

Det er fortsatt lite fisk langs land, heller ikke noe å se.

Fikk høre at det bare er en halv grad i vannet.

jmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vært dårlig hele helgen, ikke merka fisk. Men i dag tidlig fikk jeg 5 stk og mista 1. Største 55-60 cm ett sted vil jeg tro.

Opp om morran :) Nå erre snart jobb :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:wink: :wink:

Vært dårlig hele helgen, ikke merka fisk. Men i dag tidlig fikk jeg 5 stk og mista 1. Største 55-60 cm ett sted vil jeg tro.

Opp om morran :) Nå erre snart jobb :P

Havnet du et eller annet sted i Mossesundet denne gangen også? Hørte det ble tatt bra med fisk rundt Son i går. Det er jo bare å stå på hvis man har tid/ork og komme seg ut for å denge løs. Dette er ikke noe kosefisking. He he :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hallois

Dro en flott SØ idag på 1,3 kilo. Fikk den i Langesund på juletreet(ingen bombe). Utrolig sprek, feit og fin.

Sesongen nærmer seg :biggrin:

Min 55 SØ i år, jubileum. Her er bilde:

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?a...9.0;attach=6568

Toggi

Kanonfin Sø det der! Og grattis med de 55 :) Høres nå ut som sesongen allerede er i gang ;)

Vurderer å ta turen ned til Haugalandet for å fiske snart... Fått rapporter om Sø på 1.3, 1.5 og 1.6 fra samme området i Haugesund. Ikke av de største, men akseptabel str der nede.

Endret av ford prefect

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:wink::wink:

Havnet du et eller annet sted i Mossesundet denne gangen også? Hørte det ble tatt bra med fisk rundt Son i går. Det er jo bare å stå på hvis man har tid/ork og komme seg ut for å denge løs. Dette er ikke noe kosefisking. He he :)

Stemmer bra det :) Godt de fikk fisk i Son i går, fantes ikke fisk i kjellandsvik i går i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var en tur ute i går 17.30 - 19.00, Årefjorden, med slukstanga. Mistet en på første kastet, rundt halvkiloen, så var det dødt lenge. Like før jeg ga meg var det fast fisk, usikker på om det var sjøørret, minnet mer om makrell :huh: . Det viste seg at jeg på en eller annen måte hadde kroket en liten SØ pinne i halen :blink: Den overlevde sjokket og kunne svømme videre uten større besvær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg