Hopp til innhold
jimbo.39

Ny snelle fra Danielsson

Recommended Posts

Kan vanskelig forstå at denne snelle skal følge i tradisjon av de kvalitetssneller en kjenner fra Danielsson. Sveiva er totalt mislykket med tanke på at skytelina vil hekte seg, dette er forhåpentligvis en prototype. Den ser faktisk nesten like jævli ut som Vision sin antirevers-snelle.

Ser forøvrig at noen av kommentarene fra svenskene er at det er fravær av designere i dette prosjektet, må innrømme at jeg faktisk er enig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Blir spennende å følge med den videre hvis den er like bra som de øvrige produktene fra Danielsson :biggrin:

Bildet er vel for vnstrehendte siden det ikke er avbildet sveiv :roll:

Lite var det å se på hjemesiden til Danielsson.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det første som slår meg er at den ser SINNSYKT KOMPAKT OG TUNG UT.

Enig.

Kan se ut som de har skrådd spolen som på nye Loop Opti? Noe som i dette tilfellet har redusert størrelsen på vektbesparende huller.

Nei det blir ikke enkelt for Danielsson..... Hvor mye var Loop og hvor mye var Danielsson i de gamle Loopsnellene?

Etter dette bildet å dømme ser det ut til at Danielsson var brems og maskinproduksjon, mens Loop var design?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En snelle priset til 8000 kr er bra! Men hvor bra er en snelle til 8000 kr vs 1000 kr.

Jeg mener stang + sene (og fiskeren) er det som er viktig. Snelle over 1000 er et smykke for meg.

Jeg har sneller til over 1000 kr (mye mer) men hvor mye bedre er de enn 1000 kr snella? :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Snella var ok å se på men fytti katta for en pris. Skal du ha deg ei slik Jim ? :wink:

Nej jeg tror ikke det blir en danielson ikke min stil.det skall vist väre noe specielt med bremsen på snella,du kan justere bremsen med sveiva,det har jo flere,så 8000 är mye penger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ka i all verden.. er vell ei sånn big game snelle det hær da? eller Hardcore laksefiske?!

er vell ikke noe sånn jeg kjøper ihvertfall... :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis det er ei antireverssnelle som i tillegg kan regulere bremsestyrken med sveiva sånn som Synkro systemet til Ambasadør multiplikator snellene så har Danielson skapt den perfekte storlaks- tropisk -big game fluesnella

Da forsvarer den nesten prisen også , forøvrig syntes jeg snella var ganske kul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det første som slår meg er at den ser SINNSYKT KOMPAKT OG TUNG UT.

Enig det var det første jeg tenkte om den også, men stygg er den ikke har da sett værre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette var en merkelig utseende snelle. Ser ikke "helt ferdig" ut synes jeg.

Sveiven ser ikke spesielt solid ut, og vil garantert fange fluesnoret/skyteline.

Anti-revers pluss fancy doble bremsesystemer hoeres ikke fristende ut. Jeg har noen anti-reverse sneller liggende, og har sluttet aa bruke disse. Under kjoring av fisk liker jeg aa ha direkte kontakt med fisken. Det har man ikke med anti-revers. Det er ikke klart for meg hva denne snellen er ment for. Hvis det er laks, ser jeg ikke behovet for anti-revers. Hvis det er big game, foretrekker jeg andre designere med track record.

Men, bevares, det er alltid artig naar noen prover paa noe som er litt nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skulle tro at Toyota har vært med å utvikle den, ser jo nesten ut som original felgene til Toyota Hi-Lux. Men det er kanskje like stor slitestyrke som i Toyota.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tja, synes nå den så heilt grei ut..er nå ikke stygg, men begynner å bli seriøst lei av de snellene som går i den samme leia(dvs alu.freste sneller i nøyaktig samme farge...det har vel samtlige produsenter produsert i x antall utgaver nå...) savner noe mer som f.eks abel, lamson o.l

Skal den forsvare prisen på 8 høvdinger er det nok noe ekstraordinært med den, men hva og om vi i det hele tatt har brukt for det er noe annet...men men, hvem vet 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har for lengst lært meg at et bilde kan lyve... Den ser veldig tett og kompakt ut, men er ikke direkte stygg. Spent på se den i "levende live" :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er nok lyden som er vært pengene........murr, murr :biggrin:

Forøvrig syntes jeg snella faktisk så kewl ut. murr,murr.. :biggrin: ai,ai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Snella er både grom og lekker .Dog et minus for smokk-formet håndtak som hører hjemme i en helt annen design.Ellers ...tar noen sneller seg langt bedre ut i hendene (klå -klå), enn på bilder :wub: ...det er vel det man betaler for :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg