Hopp til innhold
tarrator

Destination Fishing

Recommended Posts

Hei

Ser Destination Fishing er begjært konkurs i en liste i Dagens Næringsliv idag. Noen som vet noe?

Trist :cry:

Tror det skal holde hardt å tjene penger på rent salg av fiskestenger/sneller/utstyr med det totale tilbudet som finnes i dag.....

Det norske markedet er jo rimelig begrenset og med så mange bra lavprisstenger/sneller og dermed lavere fortjeneste pr salg blir det tøft for mange i denne bransjen framover. Det har jo vært en eksplosjon i antall merker stenger og sneller de siste 5-6 årene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Søren og. Det var trist. Jeg har jo støttet disse gutta så godt som overhodet mulig. Skal ikke se bort ifra at den Streamstix afæren knakk dem tilslutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Søren og. Det var trist. Jeg har jo støttet disse gutta så godt som overhodet mulig. Skal ikke se bort ifra at den Streamstix afæren knakk dem tilslutt.

Streamstix afære?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Svært leit :cry: men desverre ikke overaskende har selv sett de fantastiske salgene de har hatt. Det er desverre ikke mye penger i det når marginene ikke er de største i utganspunktet.

Vi har desverre også en svært begrenset sesong her i norge som gjør at støstedelen av omsetninge går i løpet av 3-4mnd.

Tror det blir veldig hardt å drive rene fiskeutstyrsbutikker her i norge i fremtiden.

Internett har gjort tillgangen på billig handel utenlans samt folk mye mere prisbeviste.

Vi har jo hadt utallige diskusjoner om det her på FFN 8)

Nytter ikke selge noe for Kr.5000 her på berget mår en kan få det samme i fra statene for Kr 2000.

i løpet av en uke.

Tror at firma som kan finne en nisje i markedet muligens står litt sterkere men så er det å finne den berømte nisjen da 8) .

Synns gud og hevermann snart har sitt eget brand.

Mvh

Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror det blir veldig hardt å drive rene fiskeutstyrsbutikker her i norge i fremtiden.

Blir spennede å se hvordan det går med butikken i Drammen.

Trur han opererer med ganske hyggelige priser. Har ikke fått tatt turen innom enda ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

For det første - det er alltid sørgelig når så mye arbeid går tapt. Er det sagt så bør de som satset pengene på selskapet se litt på egne satsinger og vurdere dem rent økonomisk. Norge er ikke svære greier som marked og fluefiske er en nisje på størrelse med en mygg. Skal du tjene penger her må du tenke ikke to men ti ganger. Fast Fisk opplegget har vist seg å være en bommert. Ikke en men flere ganger. Jeg trodde at man fikk med seg noe av den erfaringen på veien . 8)

Når det gjelder hvem overlever og om nettbutikkene overtar - det er faktisk til en viss grad opp til dere/oss å bestemme. I mange sammenhenger har jeg prøvd å fremheve viktigheten av å ha ekte flue-/fiskebutikker der vi bor. OK, siden Norges distriktspolitikk og geografi ikke tillater å ha en FF-sjappe på hvert hjørne konsentrerer jeg meg om mitt hjørne - som i og for seg rommer en stor andel av flueentusiastene. Vi fokuserer ofte på stenger sneller etc - at det er dyrt sammenliknet med USA, Cayman Islands eller Borneo. Joda, det er det. Utallige ganger har man lagt frem regnestykker som skulle forklare hvorfor det er så mye dyrere. Til syvende og sist så er det opp til deg hvor du vil handle, men på denne måten er du også med på avgjøre hva som skjer med "butikken på hjørnet".

hilsen

Peter Ross

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Til syvende og sist så er det opp til deg hvor du vil handle, men på denne måten er du også med på avgjøre hva som skjer med "butikken på hjørnet".

hilsen

Peter Ross

Helt enig men så er det det da når lommeboken kunn tillater at du har valget med å kjøpe middels utstyr lokalt eller utstyr internatinalt hva velge JEG da. har dessverre :cry: blitt topp utstyr internatinalt men ting kan endre seg. Jeg bor desverre så grisgrent til at jeg ALDRI vil få noen ren fluefiskesjappe lokalt selv om det er en som er rimlig bra utstyr i nærheten da.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Triste greier... Ble lovet å få bytte et par Korkers vadesko til våren (til en str større, da de jeg fikk i høst var for små), når lageret ble fylt opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Javel ja... Da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke har mottatt TFO stanga og Nautilussnella jeg bestilte i begynnelsen av desember på salget deres. Har bare fått beskjed om at de skulle sjekke hvorfor varene ikke ble sendt, men har ikke hørt noe siden... I mellomtiden har jeg fått anledning til å bygge opp irritasjon over butikken og kundeservicen deres, siden dette var mitt første møte med DF. Tenkte faktisk på å ringe imorgen for å høre hva i f... som skjer med saken.. men er vel ingen vits lenger! Forståelig at de kanskje har andre ting å tenkte på.

Godt å få vite hvertfall! Så kan man belage seg på å finne annet utstyr.

Takk for opplysning tarrator!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var synd å høre ja!

Jeg har selv handlet der en gang, og har bare gode erfaringer. Men 3# TFO jeg kjøpte knakk første gang den ble brukt og jeg venter på nye stangdeler fra DF...

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Meget trist! Har kjøpt mye utstyr hos DF og har alltid vært veldig fornøyd med servicen fra Lasse Vangen og resten av gjengen. Håper dere finner en løsning som gjør at dere kan fortsette.

F

Del dette innlegget

Lenke til innlegg