Hopp til innhold
kvinalax

Nedtelling mot laksesesongen

Recommended Posts

28 dager! 8)

Ser ut til å bli en strålende helg. Skal opp å se på Guideline Cup nå. Litt mindre vind enn det var i fjor, da gikk bakslengen til de fleste som ett 8 tall, for deretter å akslerere ut i vindens hastighet til rekordlange kast. Blir vel litt jevnere forhold i dag, med nesten vindstille og ei steikende sol.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

OK DA ER DET 33 DAGER IGJEN.Er meldt pent vær i sør fram til fredag ser jeg.Sa til samboeren min at jeg ville ha regn i hele mai og juni,hun erklærte meg gal på stedet :) Men vi er vel litt galne vi laksefiskere?? :biggrin: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

22 Dager til det begynner i otra nå...

Jeg sliter, fikk min første laks da jeg var 15, så stoppet jeg å fiske å tok opp fiske igjen i fjord når jeg fylte 21, fikk 6 laks på 3 uker i slutten av sesongen, den største var på 4.9 kilo...

Jeg er hekta... Hendene er klamme, jeg kaldsveter.. jeg venter å venter prøver å trløstefiske etter litt ørret nå som klekkinga begynner...

trodde ikke man kunne bli så på felgen av laksefiske.. :roll: hehe

de siste dagene nå kommer til å gå sent.. :cry: uff uff, må bare holde ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Laksefiske er jo narkotika ingen tvil om det , og det er et deilig fiske ! Helst alene . Det er absurd når den tar , som om alt stopper opp. Smertestillende og og smertefremkallende.

Det gøyeste jeg vet er å få laks i elver med marginal bestand eller på kjempelita elv. Audna er moro når det nesten ikke renner vann...26 dager igjen, er det ikke?

Målet i år er å få fiska mer .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Verden stopper opp... ingen tvil om det nei.... :biggrin:

deilig følelse man får å sier inni seg "Der satt du!".. man skriker til kompisen "Jeg har fisk for f...n!"

:biggrin::biggrin::biggrin: haha.. en standard hos meg

sesongen starter den 27 mai i otra så vidt jeg har forstått. tror de søker om en søndag før 1, juni i Vennesla..

Det blir årskort på meg ja.. driter i om kjærringa sprer beina, drar heller ned til elva å få skikkelig tilfredstillelse :biggrin::biggrin::biggrin: haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja det er ikke mye som er verre enn å ikke kunne få fisket når flakene siger opp elva, er det ikke laks så er det sjøørret! Men som alle foregående sesonger så får man fort en liten nedtur når det blir tur etter tur uten å lykkes , gjør ikke noe tenker man , men det er litt småvondt...Jeg liker den følelsen også for da blir det ennå galere i hodet når den endelig sitter. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei hei.26 DAGER IGJEN!!!! :biggrin: I dag kom det endelig regn.Får håpe himmlen åpner seg og at det kommer i bøtter og spann fram til midten av juni.Det trenger vi jallefall her i sør.Er snøsmeltinga kommet godt igang i gaula og orkla?Kan man vente seg bra fiske ovenfor gaulfoss/øvre orkla tidligere i år mon tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei hei.26 DAGER IGJEN!!!! :biggrin: I dag kom det endelig regn.Får håpe himmlen åpner seg og at det kommer i bøtter og spann fram til midten av juni.Det trenger vi jallefall her i sør.Er snøsmeltinga kommet godt igang i gaula og orkla?Kan man vente seg bra fiske ovenfor gaulfoss/øvre orkla tidligere i år mon tro?

Er ikke hjemme ennå så hvor mye regn er kommet i sør?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er ikke hjemme ennå så hvor mye regn er kommet i sør?

Har ikke målt men det begynte i Kvinesdal i 1130 tia.Har regnet jevnt men ikke så kraftig hele tiden.Sjekket med værstasjonen på kvinesheia der varslet den 15 mm fram til kl 08 i morgen.Vi får bare håpe og ta en regndans utover mai!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ikke målt men det begynte i Kvinesdal i 1130 tia.Har regnet jevnt men ikke så kraftig hele tiden.Sjekket med værstasjonen på kvinesheia der varslet den 15 mm fram til kl 08 i morgen.Vi får bare håpe og ta en regndans utover mai!

Nå regner det på Bø også ! Blir sprø ! Det lukter Laks og sjøørret på vei opp , det kryper mark på veiene og jeg tenker bare på fisking! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Passer akkurat å gjøre seg ferdig med vespertinaklekkingen i år :biggrin: Det var vrient i fjor da alt kom samtidig. Så var det å bli kvitt de helvetes krykkene. 20 dager passer akkurat :)

Traff en som mente det var storlaksår i Otra i år. Hakke peiling,.... men det tror jeg også egentlig :P :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

24!! :) Kvina har steget til 25 kbms,går nok laks på elva i kveld og i morgen :roll: tenker nok det hadde blitt stramt snøre i kveld ja visst bare d hadde vært 1 juni :roll: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

bare 18 dager igjen!!!!! :biggrin:

det blir så gøy.. gleder meg såå mye holder på å dø... håper for all del det er storlaks år i år.. som ryktene som Jan Arild kommer me :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

er i Tyrkia når laksestarten går i år !!!!! får nesten litt panikk av å tenke på det , men reiser til Orkla og starter sesongen der den 16 juni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

er i Tyrkia når laksestarten går i år !!!!! får nesten litt panikk av å tenke på det , men reiser til Orkla og starter sesongen der den 16 juni.

Jeg er i Thailand, men blir fint det også 8) Første gang jeg ikke får fisket 1 juni på 15 år.

Så sesongen fortsetter (startet i april) 16 juni for meg også (om det er vann noen plass da :mellow: ).

Endret av Oddbjørn Midbø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En aldri så liten tjuvstart 20 og 26 mai.....10 dager igjen. :biggrin:

Kjenner panikken bre seg nå....har vært sløv på fluebinderfronten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

klokken nærmer seg 2 på natten..laksefeberen herjer..søvnen har meldt avbud!!!!!!!!!1

fy fader, det er nesten uvirkelig at det snart er sesongstart!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

klokken nærmer seg 2 på natten..laksefeberen herjer..søvnen har meldt avbud!!!!!!!!!1

fy fader, det er nesten uvirkelig at det snart er sesongstart!!!

Nå er det ille!! Jeg er på Bø og det er ikke bra å fiske her heller, små markinfiserte ørret i Bøelva som faktisk er den perfekte ørretelva som burde vært satset på. Gjedde blir alternativet og det er litt moro når de kaster seg over popperen. Leser Hans Lidman og drømmer meg bort til fjerne elver og vann, og i sommer blir det Finnmark :) Men først og fremst er det ille å vente på laksefisket , litt godt også fordi det ikke er så lenge til nå. Abboren blir stor i Bøelva og skal prøve å lure de til uka , meite med ørekyte etter abbor er et utrolig beroligende og vakkert fiske. Nesten artigere en fluefiske :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg