Hopp til innhold
Robin O

5'er-cupen

Recommended Posts

Skal man ikke få åpne kjeften hvis man kaster 40++, så lenge man ikke gidder å stille opp i konkurranse?

HEHE..NEI!! :P

Selvfølgelig skal man få lov å åpne kjeften :) men Nielsen har jo antydet noe om at det er synd at de beste ikke er med (i konkurransen) i samme slengen som han lufter de 42 meterne så en hvis sammenheng er det vel her. Hvordan kan vi vite hvem som er best/bedre hvis de ikke stiller opp og avklarer dette under kontrollerte former.(til eksempel en konkurranse) :wink:

Kan vel legge til at det har vært ganske stor traffikk på det siste 5'er-cup albummet mitt i forhold til de andre "konkurranse-albummene".Det kan, forhåpentligvis :unsure: tolkes dit hen at det er stigende interesse for konkurransen.

Mulig jeg tar feil ,men det er vel lov å håpe. :biggrin:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei!

Jeg er helt enig med deg Thormill.

Skal man måle lengdene opp mot hverandre, bør man konkurere.

Hvordan skal man ellers få et svar på hvem det er som kaster lengst her i hverden.

Vi må huske på en ting, forholdene kan svinge noe fra hall til hall.

Nå tenker jeg på trekk fra dører og lignende.

Hva er så farlig med konkuranser, når man allikevell er hekta på å måle lengdene sine opp mot andre.

Jeg ønsker dere hjertelig velkommen, og kanskje er det endel helt overlegne kastere der ute som til tider er i stand til å oppheve tyngdekraften.

Først da får vi svar, og inntil da er Micke innehaver av Norsk rekord på 5`er utstyr.

Kastenissen, PEREK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sven Kalmars kast i Tromsø er vel det mest omdiskuterte kastet på fluefiske.net, og Thormill skriver om stor trafikk på siste 5'er-cup album. Dette viser at fluefiskere er svært opptatt av lengder, selv om de benekter dette på nettet. Får bare håpe at noen av disse tar til mot og stiller på konkurransene.

Hei Nielsen, hva var det med det 60 meters kastet?

Vi må huske på en ting, forholdene kan svinge noe fra hall til hall.

Nå tenker jeg på trekk fra dører og lignende.

Forholdene kan svinge ikke bare litt, men ganske mye. På en innendørs trening var vi mange som plutselig ikke oppnådde de vanlige lengdene. Det var som om snøret stoppet opp i lufta, og det var bortimot umulig å få strekk på fortommen. Det viste seg at et kraftig klimaanlegg var slått på, og vi sto og kastet i mottrekk. Når vi skjønte dette og snudde kasteretninga, så gikk faktisk kastene litt lengre enn vanlig.

Men det er jo andre som har kastet langt innendørs. Rick Hartman kastet vistnok 41,6 meter, men jeg tror ikke det var i en konkurranse. Andre som kaster langt innendørs, tja....La meg tenke...hmmm..

Var ikke der selv, men på en trening i Tromsøhallen kastet...vet ikke om jeg tør skrive dette...men Ok...

Flyalf kastet ut en hel XXD med 2,5 meter fortom (dvs 39 meter snøre). Han hadde ikke kastet så langt før, men plutselig så klaffet alt.

Mange måpte, men Flyalf var den som måpte mest....

Men Flyalf poengterte at kastet ikke var så veldig langt pga dårlig strekk osv, men dog...

(Sorry Flyalf, men jeg klarte ikke å la være) :unsure:

Får håpe jeg ikke har ertet på meg alle moderatorene nå? :unsure:

Hilsen

Nemoura

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor mange fluefiskere finnes det?

Hvor mange av disse driver med casting?

Er ikke i tvil om at det finnes mange som kaster skjorta av både Lilleheim og Rajeff m.fl..

Wow..... hvilket fluefiskemiljø tilhører du?????...... :roll:

Hvordan kan du vite ,uten at det kontrolleres av en uhildet....

Tror ikke no' på deg. he he... :biggrin:

Har selv ikke sett noen som har kapasitet til det her i landet ennå...men gleder meg til det i tilfelle....... :roll:

Endret av bælme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har selv sett at Sven kaster lengre enn jeg hadde trodd var mulig, men han er ikke alene om det. Har fått bakoversveis og måpetryne av flere kastere jeg. Likevel spiller det ingen rolle. Hvis man ikke kan/vil/tør å stille i en offisiell konkurranse under like forhold med andre utøvere, så er det ikke mer å snakke om. Det eneste unntaket måtte i så fall være om det ble utført kast i henhold til gjeldende konkurranseregler og under samme kontrollregler som hos Guinnes Book of Records. Så hva enkelte påstår at er oppnådd under trening eller show/oppvisning er totalt irrelevant. Om folk har sett at Sven kaster 42++ innedørs så er det altså totalt uinteressant i rekordsammenheng. Konkurranse handler om så like forhold som det lar seg gjøre å få til, utstyrsregler, nerver, tidspress og dagsform. Det er noe helt annet å kaste langt når du . Jeg har da kastet myyye lenger enn det som ble registrert i konkurransen jeg deltok i. Pøh! Frem til jeg stiller i ny konkurranse og kaster lenger, så er det akkurat så god jeg er. En haug med folk som kasta lenger, men jeg får trøste meg med at jeg er bedre enn Sven inntil han stiller opp. :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

For en diskusjon.

Jeg lurer på hvorfor Nielsen la inn innlegget sitt jeg? :biggrin:

(Og det der med det 60m. kastet vet ikke Nielsen noe om for han var ikke tilstede.

Og jeg har heller ikke tenkt til å si noe om det.)

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Nemoura 8)

Det 60m kastet ja, Syversen er bleik (fegis). :P

Tom og Sven var på fotballbanen og kasta,Sven brukte castingstanga 38g

Og en hel DT7 .Tom fortalte at han kasta fa—imeg 60m.jeg målte det sjæl :huh:

Da blås det sikkert nojævelig vil du si.Men prøv åholde en hel DT7 er utafor :blink:

Stangtuppen når det blåser jævlig .Du skal ha med deg bakslengen! :shock:

Kalmar og Nielsen en og samme person mmmm og takk for den. 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg