Hopp til innhold
Pål Andersen

Sensur av innlegg

Recommended Posts

Etter utallige oppfordringer - her her jeg tilbake. har litt sans for disse debattene. Men - jeg (til og med jeg) får nå melding dersom noe som jeg har skrivet blir fjernet, og det setter jeg pris på :) .

Ryddig og greit nå kontra før syns nå jeg,da.

Tror jeg er i julemodus. Fredelig og i alt annet enn krigshumør.

God jul til alle - bortmoderert eller ei.

Mvh

Kjartan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Etter utallige oppfordringer - her her jeg tilbake. har litt sans for disse debattene. Men - jeg (til og med jeg) får nå melding dersom noe som jeg har skrivet blir fjernet, og det setter jeg pris på :) .

Ryddig og greit nå kontra før syns nå jeg,da.

Tror jeg er i julemodus. Fredelig og i alt annet enn krigshumør.

God jul til alle - bortmoderert eller ei.

Mvh

Kjartan

Det er vel ingen debatt,bare konstantering av faktiske forhold. Personlig liker jeg å ha det fredelig hele året men maktarroganse liker jeg ikke :huh:

Det er helt ok hvis man får beskjed at et innlegg er slettet på bakgrunn av brudd på retningslinjene. Jeg forstår ikke at det kan være noe alternativ til en slik fremgangsmåte hvis et nettsted ønsker å bli tatt seriøst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Hvordan ett teammedlem presterer å kritisere en annen privatpersons salgstråd og ikke forstår at dette virker urimelig og samtidig lurer på om moderering skjer i totalt bekmørke der han lyser Team Vammen i sin signatur, ja da kan jeg ikke annet enn le og sette spørsmålstegn til hva slags Team dette er.

Speydork må få ha sine personlige meninger uten at det nødvendigvis representere Team Vammen , men det virker som om du har svært vanskelig for å respektere det.

At du er uenig med ham kan være så, men ikke bland Team Vammen inn i dette. <_<

Som forbruker og med alle rettigheter kan jeg med hånda på hjertet PROKLAMERE at jeg ALDRI skal handle hos Vammen-Fritid kun pga diverse Teammedlemers oppførsel og lite gjennomtenkte tankegang.

Er det nå jeg skal bli "redd" icon4.gif ..hva er det egentlig du vil?? Er du bekymret for salget vårt eller er dette en slags trussel. :roll:

Mener du virkelig at vi ikke skal få si vår personlige mening fordi enkelte oppfatter dette som"lite gjennomtenkt tankegang" eller som en oppførsel som er lite salgsfremmende.Skal vi være en gjeng "salgsfikserte rævdiltere" som bare "slikker folk opp etter ryggen"...eller hvor vil du hen :unsure: :)

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan ikke dere ringe hverandre og skvære opp....syns denne diskusjonen begynner å bli jevli barnslig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, takk Thor, kan dere være så vennlig å ta deres egne affærer via PM. Hvis dere mener noen av oss sensurerer dere, får dere være mannfolk nok til å si det til hver enkelt av oss også. :)

Ellers er jeg i begynnende julemodus, dvs. jeg blir ekstra snill når en liten dram settes på bordet sammen med med en bit røykelaks og venner er til stede. Vi går inn i en høytid hvor fred er rammen og vi skal ta litt ekstra godt vare på hverandre. Gi hverandre en gave og litt ekstra tid. Jeg skal slappe av, ligge sofaen litt flatere, slite et par vintersko i vintersola, kjenne hvor godt jeg har det når pinnekjøttet ligger i magen og tenke anadrome tanker for neste år.

:biggrin: Sola snur. Det våres, sånn smått om senn, men nå har det begynt.

God natt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Speydork må få ha sine personlige meninger uten at det nødvendigvis representere Team Vammen , men det virker som om du har svært vanskelig for å respektere det.

At du er uenig med ham kan være så, men ikke bland Team Vammen inn i dette. <_<

Jeg tror dere bør tenke over at når dere skriver innlegg med en slik tydelig signatur, så vil dette bli forbundet med dere som gruppe, uansett hvor personlig meningene er. Med forrige debatt friskt i minne, hvor det ble "Team Vammen" vs "Fluefiske.net", fikk jeg akkurat samme assosiasjon som Tres Bien. Muligens urettferdig, - men slik er det. Jeg begynner egentlig å bli ganske lei denne debatten og forstår ikke helt hva som er motivasjonen for å offentliggjøre det hver gang en får et innlegg moderert. Dette kan jo lett bli oppfattet som litt sutrete av oss som ikke vet bedre. Dette ødelegger litt av julestemningen for meg, for julen skal jo være en fredelig høytid. 8) Mulig jeg er litt amper nå men så har jeg også stått med hodet i vaskebøtta hele ettermiddagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg tror dere bør tenke over at når dere skriver innlegg med en slik tydelig signatur, så vil dette bli forbundet med dere som gruppe, uansett hvor personlig meningene er. Med forrige debatt friskt i minne, hvor det ble "Team Vammen" vs "Fluefiske.net", fikk jeg akkurat samme assosiasjon som Tres Bien. Muligens urettferdig, - men slik er det. Jeg begynner egentlig å bli ganske lei denne debatten og forstår ikke helt hva som er motivasjonen for å offentliggjøre det hver gang en får et innlegg moderert. Dette kan jo lett bli oppfattet som litt sutrete av oss som ikke vet bedre. Dette ødelegger litt av julestemningen for meg, for julen skal jo være en fredelig høytid. 8) Mulig jeg er litt amper nå men så har jeg også stått med hodet i vaskebøtta hele ettermiddagen.

De som kjenner meg vet at jeg er en rettferdig mann som står for hva jeg sier, og ikke er redd for å si det.

NÅr jeg opplever ting jeg mener er galt ja så sier jeg ifra enten det er på jobb som sykepleier,på handlerunde eller

som nettsurfer.Du spør etter hva som er motivasjonen saulo og til det vil jeg si at "å si ifra er bare noe jeg må gjøre",ellers går jeg på bekostning av meg selv.

At innlegg som bryter retningslinjene blir slettet/moderert ser jeg på som uproblematisk.

Kanskje teamet skulle hatt med "justice for all " i parentes :-)

Endret av Speydork

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg tror dere bør tenke over at når dere skriver innlegg med en slik tydelig signatur, så vil dette bli forbundet med dere som gruppe, uansett hvor personlig meningene er. Med forrige debatt friskt i minne, hvor det ble "Team Vammen" vs "Fluefiske.net", fikk jeg akkurat samme assosiasjon som Tres Bien. Muligens urettferdig, - men slik er det.

Er nok enda fler som har fått Vammen opp i en viss plass etter den siste debatten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er vel ingen debatt,bare konstantering av faktiske forhold. Personlig liker jeg å ha det fredelig hele året men maktarroganse liker jeg ikke :huh:

Det er helt ok hvis man får beskjed at et innlegg er slettet på bakgrunn av brudd på retningslinjene. Jeg forstår ikke at det kan være noe alternativ til en slik fremgangsmåte hvis et nettsted ønsker å bli tatt seriøst.

Klart man er enig i dette. Utgangspunktet MÅ være at man blir informert om det som skjer når man blir moderert. Ellers blir det hele litt dumt. Slik opplevde jeg det tidligere men ikke nå lenger. Skriver jeg noe som blir modda, så får jeg melding på PM og kan ta saken i det forum. Ryddig og greit nå.

Mener fremdeles dette er en debatt og ikke bare konstantering. Det er flere sider av denne saken (din, min, tres' og andres) derfor blir det en debatt. Sannheten (om den finnes) ligger en eller annen plass midt mellom våre meninger skulle jeg anta. :unsure:

Fred på jord!

Endret av Charlie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kanskje teamet skulle hatt med "justice for all " i parentes :-)

Ikke vondt ment, bare for å erte dere litt. :biggrin:

Jeg var inne på siden til Vammen Fritid ( http://www.vammen-fritid.no/ ), og tittet på testrapportene deres. De fleste av testrapportene var signert dere som her inne på FF.net framstår som teammedlemmer. Av de 25 testede produktene, hadde 16 fått 5/5 stjerner og de siste 9 produktene 4/5 stjerner. :biggrin:

Kan dere overhodet ikke se at det kan stilles spørsmålstegn ved deres objektivitet og hvorvidt dere gir saklige og objektive råd til eventuelle kunder? Har dere ikke lagt merke til at ingen andre utstyrslevernadører fronter utstyret sitt på denne måten?

Det er kanskje litt dårlig gjort å trekke inn Sixpack, som har meldt seg ut fra FF.net, men han skrev at selv om man markedsfører et produkt må man vel kunne skrive at dette er helt topp, dersom man av hele sitt hjerte mener dette. Virker denne holdningen motsatt vei også? Om dere mente at noe av utstyret til Team Vammen var skikkelig dårlig, ville dere da skrive dette med store bokstaver øverst på nettsiden til Vammen slik at forbrukerne fikk beskjed og unngikk og kjøpe et dårlig produkt?

Jeg kjenner flere av medlemmene i Team Vammen som kjernekarer, og vet av egen erfaring at dere har mye utstyr av ypperste kvalitet, så det er ikke der katten ligger begravet. Er det ingen av dere som evner å se at disse holdningene skurrer litt? Når man jobber med salg av et produkt, kan man ikke samtidig være en fullstendig objektiv kommentator.

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Helt enig Saulo.. :wink:på alle punkter.Ikke er jeg glad for disse "modereringsdiskusjonene" og spesielt ikke den som både du og jeg har friskt i minne. :wink:og ..ja.. jeg skjønner utmeket godt sammenhengen her 8) .Derfor finner jeg det også naturlig å påpeke dette med personlig kontra "offentlig" uttalelser. :)

Så kan man jo spørre seg selv hva som er mest fornuftig :Blåse ut sine "asosiasjoner" og fyre opp under gammal dritt eller konsentere seg om tråden og problemet..

Lykke til med ribba.. :biggrin:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var jeg som dro igang denne tråden igjen og jeg må nok en gang påpeke(ettersom noen får det til å skli laaaangt ut igjen)at problemet mitt gikk på sletting av innlegg uten at bruker får beskjed om dette. Når sletting også skjer uten at det har skjedd brudd på retningslinjene,ja da synes jeg det er greit at det kommer ut i åpent landskap. Det er dette problemet jeg forholder meg til i mine innlegg.

Når det gjelder det med at disse "diskusjonene" skader Vammen eller ikke så tror jeg faktisk at de fleste ikke ser så sort/hvitt på dette som noen få av dere tror :)

Jeg ville egentlig bare sette søkelys på noe jeg ser på som et problem med et ellers fint nettsted. Jeg føler jeg har sagt mitt nå(og vel så det) så jeg gir meg nå ..........såfremt ingen fyrer oppunder :)

God jul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Først en liten kommentar til Tom Larsen:

TESTRAPPORTER på vår webisde er skrevet av uhildede personer og ikke av Teammedlemmer.

Når det gjelder OMTALER, er det bra at du påpekte at det bør fremkomme at vedkommende er medlem av Team Vammen. Dette blir nå rettet opp og etter hvert utvidet med nye innlegg fra Teamet og fra fornøyde kunder.

Vi vil ikke legge ut TESTRAPPORTER eller OMTALER som vi ikke anser nøkterne og salgsfremmende.

Og så en kommentar til dere som er aktive med å skrive nedsettende om Vammen Fritid og Team Vammen. Dere er ikke vår målgruppe og det står dere fritt å hovere så lenge ikke moderator fjerner dette som usakelig og uinteressant. Om det er på tross av eller pga dere, vet jeg ikke, men vi har faktisk hatt en god omsetningsøkning siden denne hetsen startet i høst. :wink:

Til slutt: Jeg er daglig leder i Vammen Trading og Teamleder i Vammen Fritid. Jeg kan ikke uttale meg som privatperson i dette forum, men det kan og gjør Teammedlemmene. Teammedlemmer som er tidligere og nåværende deltakere i dette forumet har min fulle støtte.

God Jul!

Endret av Bjørn Sølsnæs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og så en kommentar til dere som er aktive med å skrive nedsettende om Vammen Fritid og Team Vammen. Dere er ikke vår målgruppe og det står dere fritt å hovere så lenge ikke moderator fjerner dette som usakelig og uinteressant. Om det er på tross av eller pga dere, vet jeg ikke, men vi har faktisk hatt en god omsetningsøkning siden denne hetsen startet i høst. :wink:

God Jul!

Har selv ikke giddet å delta i noen av de lite interessante trådene hvor dette firmaet eller snarere noen av dets såkalte "Team Vammen" medlemer har ytret sine meninger og forsvart sine repektive. Men at det har forekommet bevisst hetsing av dette firmaet her på forumet har iallefall ikke jeg registrert. Når firmaets daglige leder går ut på denne måten i et forum vitner det om en hinsidig hårsårhet og en aldri så liten begrepsforrvirring av hva de fleste vil oppfatte som "hetsing". At samme daglige leder definerer enkelte forummedlemer som feks. har uttrykt seg kritisk mot debattformen til enkelte "teammedlemmer" bort som tilhørere i potensiell målgruppe, vitner det om for meg, en uforståelig dårlig forretningskløkt....

Har aldri vurdert å bli kunde i dette firmaet og om mulig i langt mindre grad etter et slikt innlegg fra en daglig leder. Forøvrig, gratulerer med påstått omsetningsøke og god Jul! :)

Endret av baurhunden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om det er på tross av eller pga dere, vet jeg ikke, men vi har faktisk hatt en god omsetningsøkning siden denne hetsen startet i høst. :wink:

Det tror jeg kan være ganske avgjørende også :biggrin:

Driftsinntekt 829`

Vareforbruk 641`

Resultat før skatt -24`

Resultatgrad -2.9

Ikke noe i veien med EK :wink:

Bakedelen med AS i tillegg til aksjekapitalen er at alle opplysninger er offentlig lagt på nett.

Sammenlignet med f.eks Gero, Marits fluefiske pog Destination for å sammenligne litt, ser det nokså glissent ut.

Gratulerer med omsetningsøkning!

God jul.

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Først en liten kommentar til Tom Larsen:

TESTRAPPORTER på vår webisde er skrevet av uhildede personer og ikke av Teammedlemmer.

Når det gjelder OMTALER, er det bra at du påpekte at det bør fremkomme at vedkommende er medlem av Team Vammen. Dette blir nå rettet opp og etter hvert utvidet med nye innlegg fra Teamet og fra fornøyde kunder.

Vi vil ikke legge ut TESTRAPPORTER eller OMTALER som vi ikke anser nøkterne og salgsfremmende.

Til slutt: Jeg er daglig leder i Vammen Trading og Teamleder i Vammen Fritid. Jeg kan ikke uttale meg som privatperson i dette forum, men det kan og gjør Teammedlemmene. Teammedlemmer som er tidligere og nåværende deltakere i dette forumet har min fulle støtte.

God Jul!

Jeg kan ikke forstå at dette er klokt. Uten at jeg har noen som helst kjennskap til tråden dere diskuterer, deres bedrift eller dere som personer blir jeg umiddelbart satt ut. Ettersom jeg forstår er Vammen et varemerke og jeg kan ikke huske at jeg har sett noen postere så negativ reklame for seg selv noen gang. Det er kanskje synd for produktutvalget deres ser så godt som helst ut.

La meg si det sånn at hos Stein Grønnberg i Kristiansand og i kretsen rundt hans butikk/nettbutikk får man klar beskjed om hva du som forbruker er tjent med! Her strekker man seg meget langt for at kunden skal få anledning til å teste og "veie" produkter før man tømmer sin lommebok. Når du som forhandler sier "Vi vil ikke legge ut TESTRAPPORTER eller OMTALER som vi ikke anser nøkterne og salgsfremmende" fremholder du at du er villig til å føre kunden bak lyset. Du hadde vært tjent med heller å si at du avstår fra å føre produkter du ikke kan gå god for.

Det spiller egentlig ikke noen rolle om dine teammedlemmer har rett eller tar feil. Ditt rykte har fått et skudd for baugen gjennom dette forumet, og du løser problemet klossete med å proklamere at meningsmotstandere ikke er ønsket som kunder. Dette er arrogant! Mine penger blir i Kristiansand, og jeg vil komme med en generell anbefaling til alle fiskere om å sende alle sine penger til sørlandsbyen i bytte mot herlig gjennomprøvet fiskeutstyr (og er du fremdeles ikke fornøyd så ordner Stein det også).

Som tilllskudd til tråden kan jeg si at jeg ved en anledning har blitt sensurert og at det nok var til beste for fellesskapet. Jeg satte imidlertid pris på å få beskjed. La oss huske på at veien mot årets mørkeste dag har vært tung for oss alle, og at det nå har snudd. Personlig forsøker jeg, med vekslende hell, å ha dette friskt i minnet når jeg leser andres innlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis denne tråden er nivået på FFn på det skarpeste vurderer jeg å ta en SixPack.... 8)

Litt mye innavl..... kommer det nye medlemmer til dette forumet?

Har sagt det før og nevner det igjen; synes det er en litt uggen tone her inne :cry:

Veldig mye merke/bransje krangel og revirpissing. Flere unntak men denne tråden er jo et stjerneeksempel.... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke vondt ment, bare for å erte dere litt. :biggrin:

Det er kanskje litt dårlig gjort å trekke inn Sixpack, som har meldt seg ut fra FF.net, men han skrev at selv om man markedsfører et produkt må man vel kunne skrive at dette er helt topp, dersom man av hele sitt hjerte mener dette. Virker denne holdningen motsatt vei også? Om dere mente at noe av utstyret til Team Vammen var skikkelig dårlig, ville dere da skrive dette med store bokstaver øverst på nettsiden til Vammen slik at forbrukerne fikk beskjed og unngikk og kjøpe et dårlig produkt?

Hvis du hadde drevet butikk, ville du da til eksempel ha solgt elendige varer som det var mye reklamsjoner og følgende ekstraarbeide og tap på.Det tror jeg ikke, og da trenge man vel heller ikke skrive om det. :wink:

Dessuten så er behovet for "kvalitetsvarer" individuelt...noen kjører Mecedes , andre Skoda.Vi har ulike behov, smak og meninger om utstyr.Derfor er det ingen enkel sak å beskrive eventuelle produkter korrekt i alles øyne heller.

Jeg kjenner flere av medlemmene i Team Vammen som kjernekarer, og vet av egen erfaring at dere har mye utstyr av ypperste kvalitet, så det er ikke der katten ligger begravet. Er det ingen av dere som evner å se at disse holdningene skurrer litt? Når man jobber med salg av et produkt, kan man ikke samtidig være en fullstendig objektiv kommentator.

Mvh

Tom

Vet ikke helt om jeg har skjønt hva du mener med holdninger og fullstendig objektiv, men hvis jeg har gitt deg inntrykk av å være fullstendig objektiv i alle sammenheng så beklager jeg det.Det har jeg aldrig trodd jeg har vært.Jeg tror heller ikke man hadde fått sagt så mye hvis man ikke skulle få lov og åpne "kværna" før man var 100% objektiv. :) Det er i alle fall ikke nok å være 100% ærlig, det skal nok mere til... :wink:

Men er det den Gamle inhabildiskusjonen til Sixpack du fremdeles henger deg opp i her så tror jeg det har gått opp for de fleste..i alle fall for meg 8) hvor "landet ligger" og skjønner ikke helt hvorfor han skal trekkes inn i bildet igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Så kan man jo spørre seg selv hva som er mest fornuftig :Blåse ut sine "asosiasjoner" og fyre opp under gammal dritt eller konsentere seg om tråden og problemet..

Beklager hvis mitt innlegg blir betraktet som å fyre opp under gammel dritt, men det var kanskje det jeg følte at speydork også gjorde. Dette viser uansett hvor sterkt negativ reklame kan feste seg.

Til debatten: Jeg har sagt før - og sier igjen - at jeg synes at styrken til dette forumet er at debatten hovedsaklig går på et saklig nivå. De fleste utslag av førpubertal diskusjonsteknikk av typen "dust", "tulling", "idiot", som florerer i andre diskusjonsforum er heldigvis mangelvare på dette forumet. En av grunnene til dette kan være at det drives en fornuftig moderering på forumet. Vi har vel også hovedsaklig konkludert med at bransjefolk er velkomne her, men at det bør spilles med åpne kort slik at "usaklig" reklame kan lukes ut. Noen velger å kalle dette for sensur, men jeg velger å kalle det for å følge de spilleregler en har godtatt når en meldte seg inn i forumet. Det er imidlertid et poeng at en bør få en begrunnelse fra moderator når innlegg blir fjernet på grunn av brudd på retningslinjene. Ellers kan det jo være vanskelig å korrigere kursen. Men om en ikke får det, vil det kanskje være en ide å ta det opp direkte med admin. via PM, for jeg kan ikke registrere at dere har fått mange sympatipoeng for å ta dette i åpent forum.

Er det flere som har vasket hele dagen eller 8) ? Hvis man tar det at andre stiller spørsmålstegn med uttalelser på forumet som hets er det bare å beklage. Økt salg kan jo også skyldes at dere fører en del gode produkter til fornuftige priser, og det trenger dere også muligens siden dere velger å følge en såpass "spennende" markedsføringsstrategi. Jeg trodde de fleste som skulle selge fiskeutstyr var opptatt av å ha en størst mulig målgruppe. Spennende å registrere at noen forhandlere satser på kvalitet i målgruppen i stedet for ensidig å fokusere på kvantitet. Det er jammen på tide at noen forhandlere begynner å stille krav til kundene også istedet for å legge seg flat for den gamle floskelen om at kunden alltid har rett.

Og ja - jeg har vasket det meste av dagen i dag også og bekalger sterkt hvis jeg nå har plassert meg utenfor målgruppen deres. Men nå er jeg ferdig med vaskingen så i morgen er jeg i bedre humør. :evil: > :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det spiller egentlig ikke noen rolle om dine teammedlemmer har rett eller tar feil. Ditt rykte har fått et skudd for baugen gjennom dette forumet, og du løser problemet klossete med å proklamere at meningsmotstandere ikke er ønsket som kunder.

Meningsmotstandere ...det er dine ord ...ja :) ..tror det var noen her tidligere som var tidlig(først) ute med å proklamere sine "private boikotter" av vammen Fritid på grunn av ...nettop....meningsmotstand :roll: eller tar jeg feil.synes du det er den rett måten å delta i en debatt på...presse frem sine meninger ved å skvise frem slike "pingle-trusler" på barnenivå.Kan du være så snill å forklare meg hva er egentlig hensikten med det.

Det har vel ikke slått deg at det nettop kan være de som ikke er inkludert i målgruppa Som Bjørn Sølsnes nevner her og ikke menigsmotstandere generelt. :wink:

Beklager hvis mitt innlegg blir betraktet som å fyre opp under gammel dritt, men det var kanskje det jeg følte at speydork også gjorde. Dette viser uansett hvor sterkt negativ reklame kan feste seg.

HEHE..ikke noe å beklage det vel :) ....

? Hvis man tar det at andre stiller spørsmålstegn med uttalelser på forumet som hets er det bare å beklage.

Hets er vel ikke ordet jeg ville bruke, men det er vel noen gjengangere som fyrer på , men så sparer ikke jeg på kruttet heller... :biggrin:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er greit nok å diskutere sensur (som generelt er noe dritt), men diskusjonen blir litt meningsløs om en ikke bringer substans til diskusjonen. Dvs. hvor stor skal takhøyden være i dette forumet? Hva bør tillates og hva bør sensureres?

Reglene er skrevet med rimelig grov penn og kan tolkes i de fleste retningene. Det er også kanskje grunnen til at sensuren er noe ujevn og derfor til irritasjon for flere. Er det deltagere som blir sensurert uten å få tilbakemelding, så bør vedkommende moderator ta selvkritikk. Slik opptreden er arrogant og fremmer ikke gode og friske debatter.

Det å diskutere person er generelt mislikt av moderatorene, men hva er egentlig galt ved at en åpen debatt også er personfokusert, så lenge mann ikke tar mannen i stedet for ballen. Et personfokusert innlegg, som ikke skader poenget, kan bringe klarhet i argumentasjonen eller meningen.

Et personfokusert innlegg i denne sammenhengen kan være;

Siden du, Tries Bien syntes at LTS er best og reklamerer med det (jf. din signatur) er det min tolkning at du har en egen interesse av å tale nedsettende om Team Vammen (og andre som kommer i din vei). Jeg mistenker deg ikke for å ha forretningsmessige interesser, men at du har et litt for sterkt behov for å forsvare dine personlige valg (stangkjøp?).

Min oppfatning er tuftet på ditt første innlegg, der du går til et person-/teamangrep helt på siden av trådens innhold. Kim påpeker dette og du svarer med nye personangrep og slik fortsetter du. Du bringer ingen substans til diskusjonen, men er kun opptatt av din egen narsisme. Siden du er skrivefør og forhåpentligvis har intellektet ditt er i rimelig god behold, så vil jeg foreslå at du bidrar til en konstruktiv debatt om ordet frihet og takhøyden her i forumet.

Tar jeg manne, ballen eller bringer jeg klarhet. Kankje en blanding av det hele?

Da gjenstår det bare å se hvem av oss som blir sensurert først. :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Derfor er det ingen enkel sak å beskrive eventuelle produkter korrekt i alles øyne heller.

Vet ikke helt om jeg har skjønt hva du mener med holdninger og fullstendig objektiv, men hvis jeg har gitt deg inntrykk av å være fullstendig objektiv i alle sammenheng så beklager jeg det.Det har jeg aldrig trodd jeg har vært.Jeg tror heller ikke man hadde fått sagt så mye hvis man ikke skulle få lov og åpne "kværna" før man var 100% objektiv. :) Det er i alle fall ikke nok å være 100% ærlig, det skal nok mere til... :wink:

Men er det den Gamle inhabildiskusjonen til Sixpack du fremdeles henger deg opp i her så tror jeg det har gått opp for de fleste..i alle fall for meg 8) hvor "landet ligger" og skjønner ikke helt hvorfor han skal trekkes inn i bildet igjen.

Først vil jeg bare beklage at jeg kanskje var den som bidro til å dra denne diskusjonen mest ut på viddene i går.

Jeg er helt enig i at det er vanskelig å beskrive alle produktene korrekt i alles øyne, nettop derfor synes jeg at det er mest korrekt og hederlig å fortelle hvor bra produkte er i "produktbeskrivelsen" og ikke pakke det inn i en omtale med bedømming i antall stjerner. I mine øyne blir det et småsleipt markedsføringstriks. Hadde ikke jeg vært så ivrig her inne på FF.net, ville jeg ikke kjent navnet ditt og Speydorks som medlemmer i Team Vammen, men ville trodd at det var en mer uavhengig test når produktet gis en stjernebedømmelse.

Jeg ønsker egentlig ikke å trekke inn Sixpack (kanskje vanskelig å si når jeg nettop gjorde det! :biggrin: ), men brukte utsagnet mest for å illustrere hvilket problem man fører seg selv opp om man som bransjemann samtidig ønsker å reklamere for sine egne produkter.

Egentlig prøvde jeg å runde av min egen avsporing av diskusjonen, men ser at jeg ikke lyktes så veldig godt!

Egentlig tror jeg ikke tonen er så bitter her inne, problemet er bare (som i alle andre nettdiskusjoner), at vi ikke kan la våre spissformuleringer ledsages av et avvæpnende smil, som vi ellers gjør når vi diskuterer disse sakene ansikt til ansikt! :)

Riktig god jul til alle mann!

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Siden du, Tries Bien syntes at LTS er best og reklamerer med det (jf. din signatur) er det min tolkning at du har en egen interesse av å tale nedsettende om Team Vammen (og andre som kommer i din vei).

Jeg eier ikke en eneste LTS stang, men eier derimot en Hilevel.

Forøvrig kan jeg med 100% sikkerhet bekrefte Tom Larsen sin observasjon av teammedlemers testrapporter på hjemmesiden til Vammenfritid.

Har selv lest omtalen av f.eks #3 9,9` der Sixpack skrev: en utmerket stang til tsjekkisk osv. osv.

Nå er siden endret, men det er ikke mer enn 2 mnd siden jeg leste denne rapporten sammen med minst en testrapport til skrevet av teammedlem.

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det tror jeg kan være ganske avgjørende også :biggrin:

Driftsinntekt 829`

Vareforbruk 641`

Resultat før skatt -24`

Resultatgrad -2.9

Ikke noe i veien med EK :wink:

Bakedelen med AS i tillegg til aksjekapitalen er at alle opplysninger er offentlig lagt på nett.

Sammenlignet med f.eks Gero, Marits fluefiske pog Destination for å sammenligne litt, ser det nokså glissent ut.

Gratulerer med omsetningsøkning!

God jul.

De tallene du viser til er fra 2005. Han skriver jo at de har hatt økning nå i høst.....

I det ene øyeblikket kritiserer vi folk for ikke å opplyse om bransjetilknytning, i det neste så bruker vi det mot dem når de ytrer seg i en eller annen sak... Merkelige greier 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

At dere gidder....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Gjest
Denne tråden er stengt for flere innlegg.

• Legg til ny...