Hopp til innhold
Ignita

Tørrfluelandet 3

Recommended Posts

Da er det vel ikke noen stor hemmelighet hvor stordelen av forumet her skal lufte stanga neste år. :P

Egentlig genialt av denne turistsjefen! Hva om de lager tørrfluelandet fra alle landets ørretelver så blir kanskje fiskepresset tilnærmet normalt igjen i elver tidligere besøkt av hr Lenth & co??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Fkokken begynner å bli urolig. De sterkeste har allerede begynt vandringen, mens de andre bruker vinteren til å forberede "The great migration" :P

R

hei !

Har fisket mye her jeg, er her stort sett helt for meg selv. Det er ok med fisk her.

Er ikke så bekymret egentlig, at alle "fast followers" kommer hit neste år. Det kreves en god del lokalkunnskap for å lykkes her.

De aller fleste som kommer innom drar hjem med pæter på samvittigheten og momler noe om møkkaelv mm. Svært få tar en tur til hit. Du må bruke mye tid for å lære deg elva og hvor fisken står under ulike forhold, og her skifter forholdene raskt pga reguleringen.

Bare se i forumene rundt om kring......

Det skal bli artig å se filmen.....

Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flott at filmen kommer!! Neste sommer skal jeg for min del fiske i de elvene som ble fiska i Tørrfluelandet 1&2!! Skal bli deilig å rusle litt for seg sjøl igjen!! :)

Endret av Mattis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hei !

Har fisket mye her jeg, er her stort sett helt for meg selv. Det er ok med fisk her.

Er ikke så bekymret egentlig, at alle "fast followers" kommer hit neste år. Det kreves en god del lokalkunnskap for å lykkes her.

De aller fleste som kommer innom drar hjem med pæter på samvittigheten og momler noe om møkkaelv mm. Svært få tar en tur til hit. Du må bruke mye tid for å lære deg elva og hvor fisken står under ulike forhold, og her skifter forholdene raskt pga reguleringen.

Bare se i forumene rundt om kring......

Det skal bli artig å se filmen.....

Stein

Gleder meg til filmen allerede :) Noen som vet når den kommer?

Vet du noe om i hvilke områder i vassdraget gutta fisket? Er nok sant som du sier at det kreves en god del lokalkunnskap for å finne hotspotene. Finnes det noen form for guidetjeneste i området?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vet du noe om i hvilke områder i vassdraget gutta fisket? Er nok sant som du sier at det kreves en god del lokalkunnskap for å finne hotspotene. Finnes det noen form for guidetjeneste i området?

Hei !

Guiding tviler jeg på om det finnes her. Men det er vel mulig noen svinger seg nå ..

Jeg vet hvor de fisket, men noe må dere jo finne ut selv 8)

Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei !

Guiding tviler jeg på om det finnes her. Men det er vel mulig noen svinger seg nå ..

Jeg vet hvor de fisket, men noe må dere jo finne ut selv 8)

Stein

Hehe :wink:

Men fisket må jo være bedre enn ok hvis det stemmer at de fikk så mye storfisk under opptakene!! Har vel ikke blitt tatt så mye stor fisk under de tidligere produksjonene, og dette var i områder hvor de var lokalkjente!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe :wink:

Men fisket må jo være bedre enn ok hvis det stemmer at de fikk så mye storfisk under opptakene!! Har vel ikke blitt tatt så mye stor fisk under de tidligere produksjonene, og dette var i områder hvor de var lokalkjente!!!

OK er vel et relativt begrep, men forholdene var optimale når de var der. Var der selv 2 turer i den samme tiden.

Jeg vil bemerke at dette er langt fra hverdagskost her. Klekkingene er intense med lange dødperioder i mellom.

Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Joda finnes vist guiding i området, sto en artikkel om det i Jakt og Fiskeavisa som kommer ut i Trøndelag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

OK er vel et relativt begrep, men forholdene var optimale når de var der. Var der selv 2 turer i den samme tiden.

Jeg vil bemerke at dette er langt fra hverdagskost her. Klekkingene er intense med lange dødperioder i mellom.

Stein

Ble det noe fangst på deg da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har fisket i Nea i 3-4 år nå og kan skrive under på at det er en vanskelig elv!!!

Først det siste året jeg føler at det har begynt å løsne. Spørs om det blir mange som blir skuffet !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har fisket i Nea i 3-4 år nå og kan skrive under på at det er en vanskelig elv!!!

Først det siste året jeg føler at det har begynt å løsne. Spørs om det blir mange som blir skuffet !!!

Ja det ble mange bomturer på meg også. Først i fjor tok det av.

Har bygget opp en base med erfaringer, så nå vet jeg når det er verdt å ta turen og hvor i elva jeg skal fiske.

Sjelden jeg bommer nå, finner nesten alltid fin fisk å fiske på.

Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser fram til denne :) , og er ellers glad for at jeg fisker på steder i Vadelandet 1 og Tørrfluelandet 6 :biggrin: .

Ellers oppfodrer jeg alle til å forsøke å finne sine egne elver. Allt som kreves er litt tid og engasjement. Det er rart hva en klarer å finne ut av i løpet av bare 20-40 år 8) . No pain - no gain.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tja, denne filmen blir vel et "must" å ha, så det er bare å rydde plass i DVD-hylla. Må vel se litt på kartet, men forventes det "turistfiske" tar jeg heller turen til andre steder. Å stå i kø med fluestanga er rimelig uinteressant.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tja, denne filmen blir vel et "must" å ha, så det er bare å rydde plass i DVD-hylla. Må vel se litt på kartet, men forventes det "turistfiske" tar jeg heller turen til andre steder. Å stå i kø med fluestanga er rimelig uinteressant.

Morten

Området tåler nok ikke noe særlig leven før det blir bom stille i elva. Fiskene her er sky....

Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fkokken begynner å bli urolig. De sterkeste har allerede begynt vandringen, mens de andre bruker vinteren til å forberede "The great migration" :P

Hehe...ja det merkes at flokken begynner å bli urolig. Allerede mange spørsmål om fiske i elva her nå.

Apropo, noen nordpå som kan melde om hvordan situasjonen har vært i sommer i elva, eller skal vi si brekket, som ble hardt fisket i sjøørretlandet? Eller er det kanskje for langt unna Asker & Bærum til at Lenth fansen har tatt turen?

Og ja, jeg veit jeg setter folk i bås og har fordommer, men det er jammen gøy av og til også... :P ...ikkeno' vondt ment!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det ble hardt fisket i hele sommer... Og fisken uteble... Flere fiskere enn fisk der i år!!

Håper ikke det blir kø-dannelse i Nea nå da. Elva er som det er skrevet i flere innlegg vanskelig, både på grunn av reguleringa, og de laaaaange dødperiodene mellom klekkingene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er heller ikke flust av parkeringer langs den delen av Nea hvor bilene suser forbi i 110. :P Kjør baksideveien som går kilometer innover langs elva, hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi har vel egentlig for få godt kjennte elver her i landet. Ønsker meg en "Glommagude" for mange flere elver, det ville fordelt gledene og sorgene med (mange) besøkende fiskere også...

Grunde

Endret av Grunde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har benyttet meg av to guider i Neaområdet og det er nok de samme som var med under innspilling av TFL3, vil jeg tro. De er forøvrig sinnsykt dyktige og har tydelig selv blitt klekket i elva. Under oppholdet opplevde jeg mitt livs fiske som ble toppet med en torpedogris av en ørret på 3,2kg. Har fisket mange år i elva uten helt å knekke koden, men kom tilfeldigvis borti disse guidene gjennom et tips fra bekjente. Tror ikke de jobber fulltid som guider, men det blir vel kjent omsider uansett.

Frykter forøvrig at elva blir misshandlet av ivrige fiskere. Får håpe kommunene har en forvaltningsplan på lur :unsure:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har benyttet meg av to guider i Neaområdet og det er nok de samme som var med under innspilling av TFL3, vil jeg tro. De er forøvrig sinnsykt dyktige og har tydelig selv blitt klekket i elva. Under oppholdet opplevde jeg mitt livs fiske som ble toppet med en torpedogris av en ørret på 3,2kg. Har fisket mange år i elva uten helt å knekke koden, men kom tilfeldigvis borti disse guidene gjennom et tips fra bekjente. Tror ikke de jobber fulltid som guider, men det blir vel kjent omsider uansett.

Frykter forøvrig at elva blir misshandlet av ivrige fiskere. Får håpe kommunene har en forvaltningsplan på lur :unsure:

Oi!

Dette hørtes sinnsykt ut!!

Vet du hvordan jeg kan komme i kontakt med disse guidene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg