Hopp til innhold
Ninne

Fluer til SØ - Altaelva

Recommended Posts

nu som ørretdøgnan begynne i altaelva så lure æ på om det e noen som har bankers fluer til SØ i Altaelva.

natt og dag fluer tenkte jeg på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Telemarkskongen har alltid vært bra i Altaelva :)

Har også en selvlaget flue med rødt hode, grå hår og gul kropp med en blank tråd inni. Denne flua har vært sinnsykt god til grilse og ørret :)

Anbefaler deg også å prøve munningen på transfarelva neste sommer.. helt sinnsykt sjøørret fiske.. snitt størrelse mye høyere enn altaelva :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Telemarkskongen har alltid vært bra i Altaelva :)

Har også en selvlaget flue med rødt hode, grå hår og gul kropp med en blank tråd inni. Denne flua har vært sinnsykt god til grilse og ørret :)

Anbefaler deg også å prøve munningen på transfarelva neste sommer.. helt sinnsykt sjøørret fiske.. snitt størrelse mye høyere enn altaelva :)

hei. takk for svar.

har du bilde av selvlaget flua??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har ikke bilde for hånden, og reiser til island i morgen så får ikke ordnet dette før etter 17. sept hvertfall og da er jo ørretfisket over..

:biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her var det mye å svare:P

Fluer jeg fisker med: Hele døgnet: Zulu Silver, Heckam Peckam (mvh skrivefeil på flua :P).

Dagslys: Alexandria, Telemarkskongen og små fluer med hvit fjær og sølv farget kropp. SØ er ikke så kresen på fluevalg etter det jeg mener da men dette er vell hva jeg synes er bra. Fisker mest med krok størrelse 14..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg