Hopp til innhold
Anne

Årets Fluelaks 2006 - HER ER VINNERNE!

Recommended Posts

Årets Fluelaks 2006

Fluefiske.net inviterer alle brukere til en ny laksekonkurranse. Takket være positive leverandører lar det seg gjøre. Årets Fluelaks 2006 blir noe annerledes enn i fjor, men vi håper at årets regler inspirerer mange til å melde inn laks og vise flotte bilder fra det vi venter på gjennom hele vinteren.

så man

Premier:

1. premie: Scierra HMS v2 14’3’’ #9/10. Verdi kr. 5.099,-.

Gitt av Svendsen Sport AS

2. premie: LTS X1 8-13 laksesnelle. Verdi kr. 4.995,-.

Gitt av Rypesekken & Fiskevesken AS

3.-7. premie: 5 sett laksefluer fra Unique. Verdi pr. sett kr. 800,-, totalverdi 4.000,- kr.

Gitt av Fairpoint Outdoor AS.

Regler:

• Laksen må være tatt i perioden 15. mai – 31. september 2006 i en norsk lakseelv.
  • All fanget og landet laks teller, også utsatt fisk – med unntak av klart gytemoden, farget laks. Med landet fisk menes laks du har tak i rundt sporden, også om du velger å holde den nede i vannet for å slippe den ut igjen.
  • Laksen må være tatt på flue og med håndholdt fluestang tatt fra land, ikke fra båt.
  • Bilde av laks og fisker – sammen – må legges ut i denne tråden. Frist 15. oktober 2006.
  • Vekt eller cirkavekt/lengde (fang- og slippfisk) opplyses, navn på elv ønskes opplyst og navn på flue eller fluemønster opplyses. Legg gjerne inn bilde av flue og bindebeskrivelse om du ønsker det.

• For å melde inn fisk og delta i Årets Fluelaks 2006 må du være registrert medlem på Fluefiske.net
  • Du kan melde inn max 3 laks.
  • Du kan benytte ditt kallenavn eller ditt navn, fritt etter ønske, men navn og adresse må opplyses til administrator hvis du vinner slik at vi får sendt ut premie.
  • Vi oppfordrer til at du skriver litt omkring fangsten – vannføring, stemning, spesielle opplevelser eller litt skjemt.

• Det vil bli foretatt loddtrekning mellom alle som melder inn fisk – uavhengig av vekt - rett etter 15. oktober i år.

Spørsmål omkring Årets Fluelaks 2006 sendes til meg på PM eller email aj@fluefiske.net.

Skitt fiske og god sommer!

Hilsen oss i Fluefiske.net

Endret av Fru Lucky Fly

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

laks 5,1 kg, ca 80 cm. tatt i Otra 29. Mai 2006 i sone 5A.

Det var andre dag av sesongen, dagen før ble det fanget flere pene laks på denne sonen.

Vannføringen var perfekt (ca 110 kubikk), plassen jeg fikk den har tidligere år

gitt meg ett par pene laks på flua som har sett sitt snitt til å dra ned brekket :blink:

Men denne lot seg med litt flaks å få på land.

Fisken tok helt på kanten av brekket, (brekket sees i bakgrunnen av bildet) og fulgte motvillig med oppover elva, jeg tenkte denne skal ikke få slippe utfor... jeg holdt stram line, etter en real fight på 10 min ble den landet, og årets første laks for min del var ett faktum.

Det å få en laks allerede i Mai mnd. har bare vært mulig de siste årene her i sør ettersom Fylkesmannen åpnet for fiske helgen før 1.Juni. Det var for øvrig min første i Mai noensinne. 8) Det var for en fluefisker som meg selv en stor opplevelse å få fisk så tidlig.

Fluen den tok på var en "Sunray shadow" variant med conehead og Powertaper synk1/synk2,

på ei LPXe 13 8/9 med LOOP Evotec lw 6nine. Tuben er laget med grønn rev som under vinge sort rev

som overving samt noen påfuglherl innimellom. Og medium blank conehead.

Endret av GreenHighlander

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

post-457-1152022185_thumb.jpg

Laks 12,5 kg, 105 cm, tatt ved Forbygninga i Altaelva 28. juni. Den tok en nokså stor oransje og svart tube med speyhackle.

Ny pers for meg :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

5,5%20kg.jpg

5,1 KG tatt i Orkla på Hilstad vald den 16 juni 2006. stanga var av type HiLevel 12,9" #8\9 , snøre WF 9 flyt med intermediate polyleader.

vinnerflua.JPG

her er flua den ble tatt på, en flue jeg laget der nede og har ikke noe navn, sort kropp med oval sølvtinsel, orange underhackle og sort hårvinge med litt innlagt rustfarget underhår. hele kroppen ble lakket flere ganger til kroppen ble blank og helt slett slik at man bare kunne se ribbingen men ikke kjenne den , blir meget slitesterk.

Vannføringa i elva var ganske lav og det hadde vært utrolig varmt den uka vi var der, den natta jeg fikk fisken var det gråvær og litt regn som gjorde at det ble litt liv i fisken etter varmen de siste dagene.

Jeg hadde stått 15 timer i strekk i elva den dagen kun avbrutt av 3 stk pølser med brød før laksen tok, og var nok like sliten som laksen da jeg fikk den i land.

Endret av Champ3346

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Guest Rob1

Riktignok ikke størrelsen det kommer an på her :P , men fint å få på enhånds og bomber.

Tatt på Ringvassøya.

Laksen var 2,1 kg og ca. 55 cm.

Endret av Rob1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi har fått noen tilbakemeldinger på at fiskerne ikke ønsker å oppgi elva de tar laksen i. Hovedgrunnen er at de ikke ønsker mer påtrykk i elva enn de som allerede er der eller leter opp elva sjøl, :) slik vi alle gjorde før internetts inntog i fiskeverden. Det respekterer vi og har full forståelse for. Derfor endrer vi reglene til;

• Vekt eller cirkavekt/lengde (fang- og slippfisk) opplyses, navn på elv ønskes opplyst og navn på flue opplyses. Legg gjerne inn bilde av flue og bindebeskrivelse om du ønsker det.

Reglene er endret i det første innlegget mitt i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi har fått noen tilbakemeldinger på at fiskerne ikke ønsker å oppgi elva de tar laksen i. Hovedgrunnen er at de ikke ønsker mer påtrykk i elva enn de som allerede er der eller leter opp elva sjøl, :) slik vi alle gjorde før internetts inntog i fiskeverden. Det respekterer vi og har full forståelse for. Derfor endrer vi reglene til;
  • Vekt eller cirkavekt/lengde (fang- og slippfisk) opplyses, navn på elv ønskes opplyst og navn på flue opplyses. Legg gjerne inn bilde av flue og bindebeskrivelse om du ønsker det.

Reglene er endret i det første innlegget mitt i dag.

Søren, da kunne jeg jo ha hatt Otra for meg selv da :evil::P

Utenom alle Danskene da :blink::blink::blink: (Hater meitere)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da melder jeg på denne laksen tatt 16.07.06.

Stanga den ble tatt på var en ProLevel smugler i klasse 5 og med et snøre i femmerklassen, en liten 5 delt stang som viser seg å være en racer med storfisken :-) fortommen var en 0,228 mm i dia. med bruddstyrke på 4kg.

Flua var en liten krok 12 dobbelkrok med knall rød butt, kropp i gulltinsel, en blå overvinge i hår og en liten blå undervinge ,

flue.JPG

Litt dårlig og uklart bilde av den flua men det er det eneste bildet jeg har av den.

Kopi%20av%20CIMG1613.JPG

Denne laksen er ikke veid eller målt med målebånd da jeg hadde det travelt med å starte gjennompplivning for å kunne sette den ut igjen. men med mye hjelp her på forumet fra smarte sjeler som har målt solbrillene og underarmene mine på bilde og etterpå målt dette med laksen på bildet og kommet frem til at den er ca 102,9 cm som tilsier en normalvekt på 11,5 - 12 kg , og denne laksen tror jeg ikke er under normalen når det gjelder k-faktor, men det er opp til øyet som ser. men disse målene og vektindisiene er høyst uoffisielle da dette er vurdert via bildet, man kan jo se laksen på bildet så kan man jo se størrelsen , så kan man tenke vekt :-)

Den lette stanga , den tynne fortommen og den spinkle flua gjorde at det ble en knallhard kamp med fisken som varte i over en time, og en totalt utslitt fisker. Flua var bare vrak da vi tok den ut av kjeften på fisken , den hadde klemt sammen dobbelkrokene så det så ut som en enkelkrok og bøyde den ene kroken inn mot krokskaftet, fortommen som var i området med tennene til fisken var oppskarpt og tynnslitt og hadde ikke holdt veldig mye lengre. Hadde jeg ikke hatt Petter med meg og tailet fisken måtte jeg nok holdt på en halvtime til og det kunne blitt skummelt. Kroken ble forsiktig fjernet, tok 2-3 kjappe bilder og pumpa fisken i vel 5 minutter før den dro avgårde, jeg hadde vondt i armen , men aldri tidligere har det gjort SÅ godt å ha SÅ vondt :-) mitt livs kamp noensinne!

Her er utsettingen:

Kopi%20av%20CIMG1616.JPG

og her en sliten fisker:

Kopi%20av%20CIMG1619.JPG

ble kansje en litt lang historie , men moderator kan jo klippe både bilder og annet de ikke synes passer inn eller blir for mye :-)

Endret av Champ3346

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Melder like godt inn to fisker me en gang :P

Etter å ha fisket i flere år etter sjø-ørret/røye og laks med enhands #5 stang og med en personlig rekord på laks på 7 kg, bestemte jeg meg (etter litt press fra Ken Gøran m/flere) for å prøve meg på de ordentlige laksene, og innvisterte i en tohånds 14" stang # 10-11. Dette innkjøpet skjedde torsdag 6/7-06..

7-8/7 var jeg i Stabburselva, resultat tre små lakser

9/7 var jeg i Lakselva og satte ny personlig rekord med en hann-laks på 9,5 kg. Fikk den på land etter ca 10 min(bilde til venstre)

11/ 7 fikk jeg denne på ho-laksen 14 kg i Lakselva, og knuste dermed min egen personlige rekord. . (bilde til høyre) Brukte ca en time på å få den i land, med mange laaange utras. Sinnsykt tungt og sinnsykt artig

Begge fiskene ble tatt på min fars spesial flue, en svart trebblekrok. Den på 9,5 kg fikk jeg på en krok 8, mens den på 14 fikk jeg på en krok 4.

Er skikkelig bitt av storlaksbasillen nu, men vet at d kan bli mange år til jeg har sånn fiskelykke igjen..

Endret av flu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk en hannlaks på 16,5kg i Lakselva 20. juli litt over klokken 0200. Fisket med en 15" tohåndsstang og nyinnkjøpt flue, en dobbelkrok Midnight Blue nr 6. Til tross for storfangsten brukte jeg kun i underkant av ett kvarter på å trøtte den, og laksen gjorde bare ett kjør på tvers av elva. Da var det enkelt å styre den rundt til den var ferdig. Til slutt slepte jeg den inn mot land, gikk bak og dyttet den opp ved å holde rundt sporen. Begge krokene satt godt fast rett foran tunga i underkjeven.

Tidligere personlig rekord var 12,5kg for 10-15 år siden, så det var deilig å knuse den nå. Kan for øvrig nevne at jeg fikk den på same plass som Flu fikk sin på 14kg uka før. Herlig å ta tilbake bestenotering mellom oss to. Det var relativt mye vann i elva, fangstplassen er vanligvis best på lav vannstand, men med litt flaks så biter laksen uansett.

Har ikke bilde av meg med laksen, da jeg var aleina å fisket. Og nå er det for seint, siden vi begge sidene ligger i fryseren, og resten havnet i fiskesuppa før helga. Skal sørge for en skikkelig posering hvis det blir flere fisk seinere i år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Min første laks i år meldes inn til årets fluelaks:

15 juni og åpningsdøgnet i Målselva ble ikke helt som vanlig.

Noen dager før døde min gode venn og fiskekompis Stein-Kåre Johannessen bare 44 år.

Hadde et mønster i hodet som jeg skulle binde, men det ble liksom aldri. En kveld bestemte jeg meg for å binde denne flua å gi den navnet til min avdøde kompis.

Fisket målselva og kortsonen fra kl 16:00. Etter å ha fisket litt lengre ned i elva gikk jeg opp under kulpen på en holme for å fiske. Satte på min nye kreasjon og sendte noen tanker til han som dessverre ikke var med. Ikke mange kastene før fisken tok. 20 minutters kamp resulterte i en fisk på 9,5kg og 98 cm.

(filmklipp ligger ute på: http://www.polarflua.com/Film/Stein-Kaareflua.wmv )

Stein-Kåre flua gjorde jobben. Stanga er ei Bruce and walker 14" Norway speycaster og snella er ei Loop HD.

Har fått alle mine lakser i år på akkurat denne flua:

1" tube

Tag: Med sølv wire

Hale: Gul antron

Butt: Sort ull

Ribb: Sølv wire

Kropp: 2/3 Sort sølv Axxel, 1/3 Blå slf dubbing

Hackle: Kingfisher ( bundet front)

Vinge: Gul, rød rev med noen påfuglherl over, sort rev over

Cone: Sølv

Fred over hans minne

post-689-1153771219_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Får melde på en fisk jeg også.....min enhånds laksepers.

Laks 9,0 kilo uten lus tatt på brekket av langsethølen i Orkla den 3. Juli 2006

flue : sunray shadow...ca 7cm

stang : Loomis nativerun GLX 11ft #8

snøre : PT F/S1

Fisken tok helt bakerst på brekket etter et oppgitt "tullekast" i frustrasjon over å ikke ha klart å sette på noen av de 2 fiskene som lugga lengre oppe i hølen......Jeg var helt alene, og de andre lå i hytta og sov.

Taket var nokså kontant og rett på snella, og jeg ante ikke at det var fisk av såpass størrelse da det stort sett hadde handla om smålaks hele dagen.

Uansett var det viktig for meg å få den opp i hølen, slik at den minket sjansene for å sette utfor og ned i strykene. Etter en tids krangling kom fisken sigende etter...og jeg fikk den med meg en 40 meter oppover før den brått ombestemte seg og satte full fart mot utløpet - først da gikk det opp for meg at det var såpass størrelse på fisken og den flata enhåndsen totalt- jeg slapp alt press og til mitt store hell så stoppet fisken omtrent der den tok. Forsiktig forsiktig lirka jeg den med meg noen meter oppover før jeg la større press på den igjen, noe som resulterte i nok et kraftig utras, men denne gangen ikke i retning av utløpet - slik at jeg kunne gi den mere motstand å jobbe med. Etter ca 7-8 minutter var vi jevnbyrdige og jeg tenkte at det får bære eller briste og kjørte den stramt og hardt - noe som resulterte i at jeg kunne foreta en helt udramatisk tailing etter ca 15 minutter.

Det var helt rått å ta så stor fisk på enhånds, og jeg skjønner nå hva det såkalte "Haltdals-grepet" er godt for under kjøring av storlaks på enhånds og vi var omtrent like slitne i begge ender av fluesnøret da kampen var over.

Beklager at bildet ikke er av så bra kvalitet, men som sagt...jeg var aleine og laksen var lite medgjørlig selv i henfaren tilstand :)

Endret av Ståle Hasselø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Laks på 8 kg tatt i Brattstrømmen i Altaelva natt til den 19. juli.

Stang: Spey Caster International 14 fot, SA Spey line med påmontert synketupp, Guideline Watergrip snelle, Mikkeli Blue 1" tubeflue.

Laksen var en av flere som kom på land denne natten. Fisket var veldig bra og all fisken som ble tatt, med ett unntak, ble tatt innenfor et område på ca 100m. Denne laksen tok løsbukta kontant og det var aldri tvil om at det var storlaks på gang. Den oppførte seg imidlertid pent og var på land etter ca 15 min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da var laks nr 2 på land. Fikk en 2,3kg hannlaks på samme utstyr som storlaksen for en uke siden. Dvs en 15" tohåndsstang og dobbelkroket Midnight Blue nr 6. Fikk den faktisk på samme plass som sist også, i Lakselva sone 2. Denne beit på ca kl 23.30 onsdag 26. juli, og var på land ca 3 minutter senere.

Nå var vannstanden sunket betraktlig siden forrige uke, og det ser ut til at smålaksen har kommet opp i elva etter det. Ila denne uka har jeg hørt økning i fanget smålaks, men ikke så mange storlaks. Kanskje tilfeldig, hvem vet. Uansett kan jeg melde at det kokte av småfisk både i stryket og nederst i kulpen, men vi klarte bare å lure en av de på land. Jeg hadde en til etter, mens kompisen hadde etter et par ganger, og fast en gang. Neste tur sitter den nok... :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fangstene mine blir mindre og mindre, men hva gjør vel det...

Fikk en liten hannlaks i natt (29. juli) kl 0400 på 1,8kg. Samme plass (Lakselva sone 2), samme stang (tohånds 15") og samme flue (dobbelkrok Midnight Blue nr 6), som de to andre laksene jeg har fått i år. Denne gang hadde jeg krøket laksen ved gjellene (se bilde), så den var helt i hundre og hoppa helt vilt rundt i stryket før jeg fikk halt den inn.

Fikk kritikk fra Flu om at jeg skyter spurv med kanon. Kan være enig i det, men fisker jo etter storlaks også, så når det nu biter på en liten kar, da tar jeg opp kampen uansett hvor lett det måtte være. Må vel prøve litt med enhåndsstanga også i fremtiden, så får jeg håpe det ikke biter på en gigant.

Nå var vannstanden gått ytterligere ned, så snart er det flust med laks som kommer til å stå i stryket å vente på at Midnight Blue kommer forbi. Mistet for øvrig en smålaks tidligere i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Slenger inn en lax her også., Var en liten tur på fisketur i jakobselv 25 juli. Hadde dårlig med tid men hadde fiskelykka med meg å fikk fanget 3 fisker på max 20 kast, en på 1kg!!! :blink: en på ca 5 kg og denne på 99cm (ca10 kg) på en hjemmelaget grey &green tube. Fisket med en Lts X1 14,6. Dette var en tur som går inn blant de bedre :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Laksefangst fra Orkla den 2.juni. Den største veide 13,3 kg og var 105 cm lang. Den andre på 10,5 kg var 97 cm. Utstyret som ble benyttet var: Tohånds Guideline Salar 15` med Guidelines Powertaper synk 2/3. Fortomsspissen var på 0,43 mm og flua var ei egenkomponert tubeflue som går under navnet "Krokens killer". Fargekombinasjonene i flua er sort og gul med grønt flash i vingen og bakenfra er kroppshacklet sort,oransje og blått. Tail: oransje og sort. Kroppens bakre del er sort, mens at fremre del er gulltinsel. Sølvribbing! Snella var en Guideline REM! En fantastisk morgenfangst ved Orklas bredder. Mista en flott fisk før disse kom på land.

Tore Krogen, Oppdal

Endret av Salar15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Slenger meg på jeg og :lol:

Var i Reisaelva 26 Juli.

Kom til sonen jeg hadde kjøpt kort.

Der stod 5 fiskere nedover elva.

Ingen hadde fått noe der den dagen.

Klokken var vel rundt 18 tenker jeg.

Jeg så en Laks hoppe i elva.

10 sekunder etterpå hoppet han fem meter lengre opp.

Jeg gikk da ut med enhåndsen

fem meter ovenfor siste hopp.

BANG!

Der var den på!

Brukte litt i underkant av 10 minutt å kjøre den.

Det komiske er at det var den nyinnkjøpte stangen til min svigerfar jeg testet.

Han hadde da ennå ikke fått tteste stangen selv.

Gary Loomis Native run 9,6' #8 med synk fortomm.

Det var en himmelsk opplevelse.

Jeg kjørte 6 kilos fortomm, så jeg kunne kjøre fisken rimelig hardt.

Men jeg kan Love at det svingte i armen etterpå.

Laksen var nyoppgått og full av lus.

Rød og fin i fisken.

Den er nå å finne i røykeriet til min svigerfar :biggrin:

Tatt på en flue med svart kropp, sølv ribbing og blått hackle. Dobbelkrok.

Fluen var det bare lørv igjenn utav.

Fisken veide fire fine kilo.

Min første laks.

Laksefiske med enhånds er tingen!

Til og med nærbilde av lusa!!

Bilder finnes på http://home.online.no/~thsver

Endret av Tromsøfiskeren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var i Årdal 14 og 15. Juli og fisket på middels vannstand i solskinn. det vil si været var så bra at jeg kun fisket morgener(06-08) Det var imidlertid mer enn nok.

Den 14. var jeg kommet 3-4 kast nedover strekket da en fin laks slurper flua i seg. :biggrin: Fisker med enhånds #7 og flyt/synk1 #6/7 med en allys shrimp trippel 8, bundet på en rimelig kort kroklengde. De kroker desidert best. Det var en sterk fisk så jeg måtte kjøre hardt da den ville ut av hølen både nedstrøms og oppstrøms, men etter en relativt kort og intens kamp kan jeg kane en fin laks på 5kg inn på siden. Fisken var helt nygått og full av lus med eggledere.

Etter dette gikk jeg opp igjen i starten av strekket, som er ca 100meter, og la flua ut på nytt. Ville ikke fortsette nedstrøms da jeg regnte med jeg hadde skremt det som var der. Elva var jo ginklar. I og med at jeg var alene kunne jeg like gjerne starte på toppen igjen. må jo si jeg ikke fatter at jeg fikk være alene de 2 timene det var bett hver dag. Men nok om det, hadde ikke kommet mer enn 10 meter nedstrøms igjen før det smalt på en ny fisk :) . denne var det faktisk enda mer tak i da den ville opp i luften i tillegg. kjører den også rimelig hardt med konstant godt press og kan etter 10minutter kane en ny fin fisk på 4,6. Også den blank og fin.

det hører med til historien at jeg tok meg en tur opp morgenen etter også, noe som resulterte i den første svidden. En fin fisk det også på 2,8kg. Alt på samme fluen. :)

Morten Reigstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må være med jeg også :P Tok en tur til beiarn og tenkte å prøve noen nye vald som jeg ikke har vært å fisket på førr,fikk meg ett kort på Larsos og begynte å fiske meg nedover hølen som såg brukbar ut,etter halve hølen avfisket kjente eg det velkjente suget i snøret og der var det fast fisk :biggrin: kjente det var en bra fisk då han var av det sprekere slaget og etter mye frem og tilbake og mange flotte hopp kom han nu på land! En nygått hanne på 7,5kg full i lus.Stanga jeg brukte var glx 14" med PT s2/s3 og en halvtums kopper pluppis grey&green

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Min første laks på 1,6 kilo tatt på flue i manndalselva i går den var kjempe sprek :biggrin:

gallery_3532_3_515483.jpg

Jeg ser at det kreves fluemønster også. Fisken ble tatt på en balder str 9 og slik ser den ut

Salar str 9, kropp flashaboudubbing farge rainbow, underving orange kalvhale, overvinge brun rev med litt rainbow flash i vingen, fronthakel av orange hane. mørk brunt hode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eg var ein tur til trøndelag og fisket i sommer, først 3 dager i Stjørdalselva, så 3 dager i Orkla. Dagene i stjørdal gav ikke noe fangst. Men i Orkla der i mot...

Andre tur over hølen og der satt den første laksen, det var en små laks på 2 kg. Den tok på en liten Mikkeli Blue tube. Dette var forreten min første laks. Etter flere "mislykkede" (fangst løse) turer hadde jeg nesten beggynt å miste truen på laksefiske. Sjokket var stort da det plutselig var noe som beit på...

Fisket så 2 dager uten at det ble noe... Men så siste dagen var stor laksen der. :) Den tok midt på dagen på en ally variant (gul og svart). Det var ein ny gått laks på 8,8kg på 96 cm. Etter dette hadde jeg egentlig ikke tenkt å fiske noe mer den turen, men på kvelden fant eg ut at eg skulle rigge enhånds stangen og prøve med riffling hitch.. Det angrer jeg ikke på, noe jeg trudde (da den tok) var ein liten ørret viste seg å være ein laks på 3,6 kg. Den turen kommer jeg aldri til å glemme..

Endret av Ans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg