Hopp til innhold
Silver rat

Å skille guttene fra mennene?

Recommended Posts

Det er ikke til å stikke under en stol at konkuranser er for de absolutt beste (ihvertfall de av dem som ønsker å delta). En debutantklasse der prestasjonene ikke var avskrekkende ville trukket flere deltakere. Mange avstår fra å delta rett og slett fordi de ikke har noenting å stille opp med. Debutantklasse har vært prøvet i motocross, og det med stor tilstrømming av folk som ellers ikke ville konkurert.

Et godt poeng!

Fra diskusjonene på FF.net virker det som om en del gjerne kunne tenke seg å delta, men frykter at man ikke er gode nok.

Felles for alle de som sier dette, er at de ikke har vært innom et arrangement. Om dere tar en tur på et stevne i 5'ercupen/Guidelinecup/NM i fluekasting, og rusler rundt blant deltagerne og slår av en prat, vil dere oppleve at det er et fantastisk godt miljø, lite forventningspress og mange likesinnede. Deltagerne spenner over hele spekteret, fra Norges beste, til de som ikke har kastet så lenge. Jeg vil påstå at dersom du er interessert i fluekasting, er det knapt noe triveligere miljø her i Norge du kan ta del i! I tillegg har jeg hver eneste gang jeg har vært på et stevne lært mye nytt om både kasteteknikk og utstyr.

Jeg tror det største problemet for arrangørene, er den berømte "dørstokkmila". Har man først fått lurt folk bort til et stevne med stanga i hånda, er sjansen stor for at de kommer igjen. I denne sammenheng er uenighet om reglene et mindre problem.

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Guidline cup\ NM er en konkuranse der presisjonsdelen har større betydning enn lengdekastingen. Det samme gjelder 5er cupen.

Går det på ræva i presisjon kan du bare glemme å komme på pallen.

Er det bra :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Guidline cup\ NM er en konkuranse der presisjonsdelen har større betydning enn lengdekastingen. Det samme gjelder 5er cupen.

Går det på ræva i presisjon kan du bare glemme å komme på pallen.

Er det bra :P

Du peker her på et svært viktig poeng som det konstant jobbes med å finne et bedre alternative til dagens ordning. Det det stort sett ligger i er det at det er svært få som faktisk trener noe særlig på presisjons delen. det fører til at de få som faktisk gjør det får en gigantisk fordel. de fleste av oss vet jo hvor mye gøyere det er å stå å denge løs alt man er kar for i stede for å prøve å treffe noen små ringer.

samtidig som man ser at de som kaster best i presisjonen er de som vinner så har man også det poenger at i presisjonen kan man få maks 60 poeng i GL-cup og maks 36 i 5ercup, det tilsvarer i GL-cup et kast på 30 meter over hodet og et på 30 i spey for å få tilvsrende mengde poeng, og i 5ercup et kast på 34 og et treff på bonus ringen. dvs at poeng delingen mellom lengde og presisjon er faktisk relativt lik. Hadde de fleste som stilr i en slik konkurranse gjort noen få timer trening i presisjon hadde man fått mye jevnere resultater.

Og nei det er ikke bra, men det er forsattd en beste løsningen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har bare deltatt en gang (under 5er-cup i Oslo), men det er ihvertfall ikke miljøet eller reglene som har hindret meg i å delta flere ganger. Trivselsfaktoren var skyhøy! Jeg er muligens også den siste som burde komme med forslag til forandringer, men så trengs det da heller ikke å tas på alvor.

Etter å ha lest gjennom tråden og tenkt litt, har jeg kommet frem til følgende. Vinkling er ikke avgjørende for hvem som er mann eller ikke (hva med kvinner, hehe...), men kunne sikkert gjøre det hele mer fiskerelatert. Likevel tror jeg det ville oppstå problemer med gjennomføringen, unødvendige diskusjoner om avgjørelser og blitt mindre attraktivt for juniorer. Men uansett tror jeg de beste hadde vært best med eller uten vinkling. De hadde bare trent mer på det og alle hadde vært like langt.

For å øke interessen for konkurranseformen hjelper det ihvertfall ikke å gjøre det så vanskelig at prestasjonene virker lite imponerende for utenforstående. Media er lite interessert i resultater som ikke egner seg til å imponere, og dermed forsvinner også sponsorer. Ihvertfall dersom også deltagerantallet er på mikronivå. For å ta tak i det siste - Antallet deltagere i fluekasting vil nok aldri komme opp på nivå med f.eks langrenn, men kan selvsagt økes med "riktig" strategi og konkurranseform. Store prestasjoner skremmer ikke, men inspirerer. Det kan man se i all annen idrett hvor vi er gode. Men dersom man ved første (eller for den saks skyld andre) gangs deltagelse må konkurrere mot de beste i samme klasse, er løpet kjørt for de aller fleste.

Så hvorfor ikke ha en slags klasseinndeling (som foreslått før av andre). F.eks. 15 stykker som er i eliteklassen. De andre stiller i rekrutteringsklassen og kjemper om 3 ledige plasser i eliteklassen som kaster etterpå. Dermed er man ikke helt blank når man eventuelt skal bryne seg på de beste. Disse 3 bør også premieres for innsatsen. De 15 beste i eliteklassen er altså automatisk kvalifisert for denne i neste konkurranse. De 3 mest uheldige vil måtte starte i rekrutteringsklassen igjen, men har fortsatt muligheten for å komme seg opp igjen med en gang. Og dermed kjempe om tittelen også ved neste korsvei. Jeg tror at vi som måtte starte i rekrutteringsklassen hadde hatt mindre prestasjonsangst og enda mer moro med å kjempe mot hverandre. Dessuten hadde vi fått tid til å bivåne og lære av de store prestasjonene etterpå. Med denne løsningen tror jeg det hadde blitt flere deltagere, dersom det ikke diskuteres i det vide og det brede om dommeravgjørelser på vinkelkast etter hver konkurranse. Ikke noe er så ødeleggende som krangling om hvem som var innenfor reglene eller ikke!

Til slutt vil jeg bare si at kan en 15-åring, så kan jaggu en 50-åring også. Og jeg har et stykke igjen til 50! :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vel Erik E, med 15 stk. i eliteklassen er det jammen ikke mange til å stille i rekrutteringsklassen, i alle fall ikke om man ser på antallet deltakere i GL cup eller #5 cupen for den saks skyld.

Vinklede vannkast krever også helt andre treningsforhold, ikke lett for folk som har strømmende vann/stille vann 1 måned etter cupene er avviklet.

Man kunne jo ha konkurransen uten vannkast men med makskast med en blindsleng i tillegg til vanlig overhodetkast?

Bryggespey er etter mitt syn ikke så mye bedre.

Dette krever perfekt brygge, finne ut hvor høy NM brygga er osv, osv. Hvem gidder dra fra Vestlandet til Holmendammen for å kaste på tvers av ei brygge?

Jeg har kun oversett en konkurranse i hele mitt liv, da gikk det opp for meg hvor gale det faktisk er dette bryggekastet.

Det MÅ trenes på, en normal fisker har ikke sjanse med "spey"kasting på tvers av ei brygge. Kanskje noen fisker slik i Oslofjorden? Da bruker jeg overhodetkast. :roll:

Stiller man med normal enhåndsklump på 10-12 meter er man regelrett sjanseløs.

Forsøkte før GL cupen på Ålgård med Lidlstang #6 9 fot 22 grams klump og 12 meter, fikk ikke ankra i det hele tatt, brygga vi stod på i stokkavannet var altfor høy, ikke var det noe tidevann å vente på heller :P

Hva med at Castingforbundet setter litt innsats selv inn i bildet, lager til brygger der man kan kaste fra begge ender, likt for venstre og høyrehendte, med eller uten vinkel samma for meg.

En slik konkurranse kan alle med stille vann i nærheten ha sjanse til å trene på, for dere i nordnorge er basseng eneste løsning, slik det er i dag må dere evt. stå i basseng på kortkanten å kaste på tvers med forhøyning for å få "real life" situasjon <_< Noen basseng har jo sånn stupegreier som man kan stå på.

Tviler vel på at svømmetreneren godtar 15 foter i svømmehallen uansett.

Hvis båt og en ekstra mann er eneste mulighet for nøyaktig måling ved vinklede kast, ja så må flere av forbundsfolket helpe til for å få gjennomført.

Håper ingen tar dette personlig, ikke slik ment i det hele tatt, bare ett forsøk på løsning som faktisk krever noe av castingforbundet selv og de som allerede er involvert,hvis ønsket er økt tilstrømning av folk til konkurranser.

Jeg mener det må være en grunn til at ikke flere kommer akkurat som det alltid er en grunn til at noen butikker ikke selger like mye som andre.

Er det ikke også ett tankekors for castingfolket at norges antatt beste kaster ikke stiller i noen cuper eller NM?Jeg hadde vært bekymret om ikke Bjørn Dæhlie stilte i NM da han engang gikk veldig fort på ski uten doping.

Ellers til de som kaster over 100 meter: syke psyko :shock:

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vel Erik E, med 15 stk. i eliteklassen er det jammen ikke mange til å stille i rekrutteringsklassen, i alle fall ikke om man ser på antallet deltakere i GL cup eller #5 cupen for den saks skyld.

Hehe, tanken var jo at det skulle bli flere med da serru. Ellers er jo tallet bare tatt ut av lufta. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Erik E har en meget god ide med å ha en elite gruppe, men det er nok ikke alle stevnene det kan brukes. På NM og siste runden i tønsberg som nok er de to størte stevnene er dette derimot en god ide.

Vinklede vannkast krever også helt andre treningsforhold, ikke lett for folk som har strømmende vann/stille vann 1 måned etter cupene er avviklet.

Jeg må inrømme at jeg ikke helt ser problemet, man trenger ikke rennende vann for å vinkle?? Forklar?

Bryggespey er etter mitt syn ikke så mye bedre.

Dette krever perfekt brygge, finne ut hvor høy NM brygga er osv, osv. Hvem gidder dra fra Vestlandet til Holmendammen for å kaste på tvers av ei brygge?

Jeg har kun oversett en konkurranse i hele mitt liv, da gikk det opp for meg hvor gale det faktisk er dette bryggekastet.

Det MÅ trenes på, en normal fisker har ikke sjanse med "spey"kasting på tvers av ei brygge. Kanskje noen fisker slik i Oslofjorden? Da bruker jeg overhodetkast. :roll:

Stiller man med normal enhåndsklump på 10-12 meter er man regelrett sjanseløs.

Forsøkte før GL cupen på Ålgård med Lidlstang #6 9 fot 22 grams klump og 12 meter, fikk ikke ankra i det hele tatt, brygga vi stod på i stokkavannet var altfor høy, ikke var det noe tidevann å vente på heller :P

En viss tilpassning må man jo regne med at en fluekaster har, om bryggen er 5 eller 30 cm over vannet e såpass lite forskjell at det bør man kunne tilvenne seg. Og klart man må trene for å vinne, det er liksom prinsippet med konkurranse. Hadde det ikke vært noen som trente på dette hadde helle rikek resultatene vært slik som de er i dag. såvidt jeg vet er de fleste bryggene som benyttes i GL-cup flyte brygget så jeg skjønner ikek helt hva tidvannet skulle hjulpet deg med????

Hva med at Castingforbundet setter litt innsats selv inn i bildet, lager til brygger der man kan kaste fra begge ender, likt for venstre og høyrehendte, med eller uten vinkel samma for meg.

En slik konkurranse kan alle med stille vann i nærheten ha sjanse til å trene på, for dere i nordnorge er basseng eneste løsning, slik det er i dag må dere evt. stå i basseng på kortkanten å kaste på tvers med forhøyning for å få "real life" situasjon <_< Noen basseng har jo sånn stupegreier som man kan stå på.

Tviler vel på at svømmetreneren godtar 15 foter i svømmehallen uansett.

Unnskyld at jeg spørr men har dy virkelig tenkt over det du skriver her? lage brygger rundt om i norge?? Hva tror du det koster? ideen er jo god men desverre er den forløpig overhode ikke gjennomførbar. Det er slik at man ikke ikke bare sette opp brygger der man føler for det, og brygger koster også mye cash

Hvis båt og en ekstra mann er eneste mulighet for nøyaktig måling ved vinklede kast, ja så må flere av forbundsfolket helpe til for å få gjennomført.

Det trengs også et sted som er tilpasset og det trengs mer en en person ekstra. Når det gjelder flere som skal stille opp, kan man si følgende: castingforbundet har en ansatt person og utenom dette er det kun folk som jobber på frivillig basis for å tilfredstille kasterene ved å lage en cup slik at de kan konkurrere.

Håper ingen tar dette personlig, ikke slik ment i det hele tatt, bare ett forsøk på løsning som faktisk krever noe av castingforbundet selv og de som allerede er involvert,hvis ønsket er økt tilstrømning av folk til konkurranser.

Jeg mener det må være en grunn til at ikke flere kommer akkurat som det alltid er en grunn til at noen butikker ikke selger like mye som andre.

tro meg det JOBBES mye med Gl-cup og 5er cupen!!!!!

Er det ikke også ett tankekors for castingfolket at norges antatt beste kaster ikke stiller i noen cuper eller NM?Jeg hadde vært bekymret om ikke Bjørn Dæhlie stilte i NM da han engang gikk veldig fort på ski uten doping.

Nei det er ikke et tankekors, det er to forskjellige grener casting og gl-cup/5er-cup. Du ser feks ikke Aamodt stille i langrens NM selv om begge deler er sport med ski på bena

mvh

rolf-magne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Rekrutering ??? Har sagt dette før, men! Det må jobbes med å få til lokale kastekonkuranser. Det er ikke så mange som har "baller" nok til å stille i NM i sin første konkuranse. Regner da guidline og 5er cup som NM siden det er de samme som stiller.

Det trengs lokal ståpåvilje med lokale konkuranser der vinnere blir "sponset" til NM. (sånn ca :biggrin: ) Ingen andre idretter man starter i NM.

Eller kanskje det er en idrett for de aller beste???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jepp tror ideen med en rekruttklasse er meget god, muligens jeg stiller da :roll: .

Noen må jo ta sisteplassen. <_<

Mvh

Ole

Endret av Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Rolf Magne.

Jeg mener ikke så mye, bare slenger ut ett og annet tiltak, men de fleste forslag faller i fisk, samme for meg dere får styre på.

Så du at jeg skrev /stille vann, altså ikke bare rennende vann?

Is er problemet, ikke rennende eller stille vann eller vinkel :roll:

Mange av oss trener når vi fisker og ikke fra ei brygge.

Det er nok av folk til å bygge brygger hvis det langkastende folk orker vende øynene ned til oss andre.

Jeg vet ikke jeg Jan Arild om det er en sport for de aller beste, men åpen for endringer er ikke mange.

Snakket litt med Morgan A på GL stevnet da han spurte om forslag til forbedring, aner ikke om de hører på andre enn de som allerede stiller, men ett NM med såpass få deltakere minner ikke om en sport for allemann og regler som finnes er ikke til for å brytes.

Syrstad driver da for svarten meg ikke med Casting, men med konkurransekasting med vanlig fiskeutstyr Rolf Magne! Med mindre du vet om noen som vant NM mange ganger på rad før de fant ut at konkurransen var laber og bryggespey ikke helt var i samsvar med reel situasjon.

Samme for meg, jeg er bare en kverulant uten peiling og uten innflytelsesevne, fatter ikke dere gidder bry dere :wink:

Mitt siste ord er sagt, ikke det at DET betyr noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis målet er økt rekruttering så tror jeg Erik sin idé er glimrende. Folk flest liker å konkurrere mot andre på samme nivå, spesielt rekrutter. Hvis man velger å ikke gjøre noe på dette punktet tror jeg vi vil oppleve at antallet deltagere vil reduseres i takt med at prestasjonene blir bedre. Til slutt er det kun en liten elite igjen.

Vinkling eller ikke vinkling har null og niks å si med tanke på rekruttering. Det er ihvertfall min mening. Fluekasting generelt er noe som utføres av folk som IKKE konkurrerer, og mange av dem vil faktisk hevde at fluefiske (hvor fluekasting er ett element) har intet med konkurranse å gjøre. Det er antagelig det største dilemmaet sporten står overfor. Ikke om kast er vinklet eller ikke.

Men jeg er enig at Fluekasting (sporten) bør tilstrebe å være så lik en fiskesituasjon som mulig, da dette var mye av poenget med at man startet med denne grenen, etter det jeg har forstått.

Null respekt for folk som kaster 100 meter?? :blink: Da får jeg si det stikk motsatte, jeg har STOOOOR respekt for alle som driver idrett på toppnivå, og slike prestasjoner hører hjemme nettopp der. Og det understreker jeg med fullt navn :wink: .

Og til alle som slenger ut "dritt" for å provosere og skape debatt, for deretter å moderere seg: Jeg er redd skaden da er allerede skjedd... <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Rolf Magne.

Jeg mener ikke så mye, bare slenger ut ett og annet tiltak, men de fleste forslag faller i fisk, samme for meg dere får styre på.

Problemet ligger ofte i at de fleste tiltak/forslag er veldig gode men desverre utrolig vanskelige å gjennomføre. Selv om du kanskje har fått inntrykk av at forslagen du kommer med blir avvist så kan jeg forsikre om at alle forslag blir evaluert.

Jeg vet ikke jeg Jan Arild om det er en sport for de aller beste, men åpen for endringer er ikke mange.

Snakket litt med Morgan A på GL stevnet da han spurte om forslag til forbedring, aner ikke om de hører på andre enn de som allerede stiller, men ett NM med såpass få deltakere minner ikke om en sport for allemann og regler som finnes er ikke til for å brytes.

Alle gode forslag blir det lyttet til så jeg oppfordrer til å forsette å komme med forslag. Det er viktig å lytte til de som ikke stiller. de kan se tingene på en helt annen måte enn alle de som deltar g derfor komme med friske innspill som kan hjelpe sporten til å utvikle seg. De som ikke stiller vet også mere om hva som skal til for at de skal stille, og akkurat det er koden som er viktig å knekke; Hvordan få flere folk til å stille?

Syrstad driver da for svarten meg ikke med Casting, men med konkurransekasting med vanlig fiskeutstyr Rolf Magne! Med mindre du vet om noen som vant NM mange ganger på rad før de fant ut at konkurransen var laber og bryggespey ikke helt var i samsvar med reel situasjon.

Beklager missforsto litt hva det var du mente i forrige innlegg. Hvorfor Syrstad ikke stiller vil jeg gjerne slippe å spekulere i. Men jeg kan vel si at jeg er ikke sikker på om de hadde vunnet for å si det sånn. Man ønsker selvfølgelig at alle de beste skal stille, men det er ikke alltid lett å lage en konkurranse der reglene "passer" for alle.

Håper du stiller i et av de framtidige stevnene. Det viktigste er som kjent ikke å vinne, men å delta. Det er forøverig også et helt fantastisk miljø med mange engasjerte folk som gjerne deler alle sine hemmeligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

At folk ikke stiller handler vel om at vi ikke tør å drite oss ut? Personlig skjønner jeg virkelig ikke all denne sutringen om at reglene må/bør endres. Synes f.eks. at reglene i #5'er cupen er kjempefine! Kasting er etter min mening den delen av fluefiske som egner seg best til å konkurere i...

Så får vi se om jeg klarer å glemme min egen redsel for å drite meg ut og stille opp i et 5'er stevne til vinteren, så trenger i alle fall ikke dere andre å bekymre dere for å komme sist :P

Grunde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hmmm

Jeg er en fluefisker som har veievet med stanga i 5-6 år og tatt noen kurs her og der.

Det hadde vært morro å delta på en eller annen form for fluefiske/kaste konkurranse for å møte likesinnede, samt realistisk se hva man må jobbe videre med.

MEN, for meg som er skikkelig pinglete og ikke ønsker å drite meg ut foran "hele" kasteeliten her til lands :blink: ... hadde det vært topp med en rekrutteringsklasse/førstereisklasse eller lignende hvor følelsen av dette ikke er tilstede. Tror dette faktisk ville trekke en hel del mennesker ned fra det berømte gjerdet man sitter på. Jeg har en snikende følelse av at det er mange med meg som sitter og følger med på b.l.a FFNET men som ikke helt føler at de strekker til uansett når man leser disse debattene.

Og JA, jeg vet at det er oss det til slutt kommer an på, men jeg mener man virkelig trekker mange fluefiskere med om man legger litt om på dette. Kaster ut noen tanker:

Hva med en kort instruksjon med en liten historietime om fluekasterekorder for de nye rekruttene med en av de kjente kanonene?

Premie til beste nykommer, ikke bare basert på lengde, hva med innsats?

Her kan man sikkert fylle på med gode forslag.

Jeg tror det uansett det er et kjempepotesiale for å få med mange nye mennesker med relativt enkle grep.

Hvis det kommer en rekrutt/nybegynner klasse stiller jeg kanskje.. :biggrin:

Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er selvfølgelig ikke moro eller rettere sagt...ønskelig å drite seg ut på en eventuell konkurranse, men siden jeg har greid det noe så veldig på GL cup'en i Kristiansand kan jeg vel legge til at det kan faktisk være en ganske lærerik opplevelse, spesielt for en som har så lite konkurranse-instinkt som meg. :blink:

Om man "virkelig driter seg ut" har vel kanskje mere med ens måte å se hele opplegget på.Man kan vel liksom ikke helt forvente å ende opp på topp ti lista med det første selv om det frister aldrig så mye.

Selv om en kjenner litt presset fra eliten (om de gidder å se på :P ) , så kan jeg for min egen del ikke påstå at det var den følelsen som var gjennomtrengende , man har liksom mere enn nok med å få den fordømte flua dit hen den skal og ikke minst "kjefte på seg selv" i sitt stille sinn, riktig nok hender det vel kanskje at det hele blir mere høylytt enn som så eller at en eller annen stang blir slengt "veggimellom"...men eliten er nok ikke noe unntak der i gården :biggrin:

Tar jeg ikke feil er det nok kun oss selv som er de mest nådesløse dommerne , så her er det bare å ignorere seg selv og fokusere på kastinga, som jo vanligvis er moro eller burde være det :roll: :biggrin:

Så hiv dere på GL Cup'en... det ække fali det.. :P

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Faktisk kunne det være gøy å stille i GL-Cup og NM.

Men siden det kastes fra brygge ville jeg slite med speycastingen siden jeg ikke har tilgang til brygge for trening.

Hadde speycastingen foregått i vannet derimot skulle jeg mer en gjerne stilt opp i enhåndskonkuranser om ikke konkuransenerver hadde knekt meg helt da..

Det jeg savner mest er et aktivt miljø, desverre har kastemiljøet her omkring dødd ut.

Mvh

HelgeB

Endret av HelgeB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det skal sies at de folkene jeg traff på GL cup var en gjeng med meget hyggelige folk der konkurranseinstinktet var meget lavt blant de deltagende.

Ikke noe nedlatende holdninger eller skitsnakk, bare morro og ett mål for øye, kaste lengst og presist :)

Skal gjerne innrømme at jeg ble invitert til å stille da jeg kom, skulle få låne stang og greier, men så var det de ballene da :P

Vel, nå har jeg fått sett en konkurranse og vet hva det går i. Bryggespeyet var verre enn jeg trodde og med Martin på 48 poeng i presisjon innså jeg raskt at her hadde man ikke hatt en nubbesjanse uansett lånt X1 stang og tung klump. Trening er vel eneste medisin for å hevde seg!

Når det er sagt har HelgeB ett godt poeng, hadde det vært kast fra vannet og ikke fra brygga med klumpem framfor kunne flere stillt og hatt mulighet uten å ha brygge i nærmeste omkrets.

Alle spørsmål jeg hadde ble lystig besvart, f.eks var det ikke helt lett å forstå hvordan man skal kaste på ringer når en kan ha blindkast og når en skal legge ut i ett kast osv. osv. men nå tror jeg gangen i det sitter så kanskje hvis man øver går det an å stille med litt forhåpninger om å ikke pryde sisteplassen :wink:

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

tro meg det JOBBES mye med Gl-cup og 5er cupen!!!!!

mvh

rolf-magne

Hva hoen er det som jobbes så mye med der da? :lol:

Resultatet av antall lokale oppmøtte på GL Cup Ålgård sier jo sitt! Her er det ikke gjort mye for å trekke folk. Ikke en kjeft som reklamerer. Heller ikke de lokale butikkene underretter folk.

Jeg stilte på GL cupen jeg, og kommer til å gjøre det igjen hvis det er GRATIS!! 75 kr skulle de ha, FEMOGSØTTI KRONER FOR Å STÅ Å DENGE MED FLUE I 6 MINUTTER!!!! HÆ? Er det løye folk ikke gidder....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg tror det uansett det er et kjempepotesiale for å få med mange nye mennesker med relativt enkle grep.

Hvis det kommer en rekrutt/nybegynner klasse stiller jeg kanskje.. :biggrin:

Jeg vet at styret i NCF er blitt gjort oppmerksomme på denne tråden.

Når det tydeligvis er så mange som kunne tenke seg å stille om det blir opprettet en egen rekruttklasse, burde ikke valget være vanskelig å ta!

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen må jo si fra når det gjøres en elendig rekrutteringsjobb!!

.........og når det i tillegg sies at det gjøres en god jobb! Nei, da klarer ikke jeg holde kjeft.

Endret av rovfisk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Verre med sutring på sutring spørr du meg :biggrin:

Men sutringa på sutring sutringa er altså helt på sin plass <_< :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg vet at styret i NCF er blitt gjort oppmerksomme på denne tråden.

Når det tydeligvis er så mange som kunne tenke seg å stille om det blir opprettet en egen rekruttklasse, burde ikke valget være vanskelig å ta!

Mvh

Tom

Jeg kommer nok til og stille neste år uansett, men må inrømme det hadde vært bra med en rekruteringsklasse.

Får bare legge meg i hardtrening utover høsten/vinteren.

Ellers, når neste års GL cup går av stablen er jeg nok å finne laaaangt ned på listen. :biggrin:

Får trøste meg med at fisken heldigvis ikke "alltid" står 40m ut i elva :roll:

Mvh

Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen må jo si fra når det gjøres en elendig rekrutteringsjobb!!

.........og når det i tillegg sies at det gjøres en god jobb! Nei, da klarer ikke jeg holde kjeft.

Er det så forferdelig da..........

¤ NCF har sammen med Tønsberg fluefiskeklubb og Kristiansand JFF dratt i gang 5'ercupen i vinter med 3 innendørsstevner.

¤ Guidelinecup/NM i fluekasting teller nå totalt 6 stevner fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord.

¤ (I tillegg driver NCF også med den tradisjonelle castingidretten)

Det er registrert mange nye ansikter på disse stevnene som aldri har vært på tradisjonelle castingstevner, og som antakeligvis ikke kunne tenke seg å stille på castingstevner heller.

Om diskusjonsaktiviteten her på FF.net er en indikator for interessen, så kan det vel ikke bare være elendige stevner som skaper all diksusjonen?

Selvfølgelig er det alltid mye som kunne forbedres, noe jeg håper diskusjonene her på FF.net også vil bidra til. Blant annet håper jeg at idèen om rekruttklasse vil bli innført til neste år. Et annet viktig spørsmål er også hvordan kan vannkast/speykast/kast med hinder bak, løses best for både arrangører og deltagere.

Men at alt skal være så gruelig trist og leit kan jeg ikke helt skjønne! :biggrin:

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg