Hopp til innhold
jan

Fiskefeber

Recommended Posts

Han er vel sikkert ok, men på tv har han ingen ting å gjøre, ikke akkurat noe behaglig tv stemme. og når han snakker gebroken engelsk blir det ikke så MYE bedre.

Bård og Lars er jo bare konge, ikke som FISKEPROGRAM men som ett program for fluefiskere med humor :)

Jeg personlig syns Vilmark er det beste nordiske fiskeprogrammet som er laget, mulig jeg har blitt litt for svensk :)

Syns nå NRK skal sende programmet til Torill Kolbu igjen jeg, det var spennede :) Er vel ikke sendt siden 92 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Vel, har vel aldri tenkt på om noen har behagelig stemme på tv eller ikke (bare de ikke sier ehhhh... hele tida). Synes programmet er bra fordi det viser fluefiske på spennende steder, og at programlederne er gode, gidder ikke prikke på stemmen til noen som helst. Dessuten, det er bedre han snakker engelsk enn dansk spør du meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Daugård er dansk ja!

Han behersker visstnok de fleste dialekter og språk ifølge de som har truffet ham. Og personlig synes jeg han er en fargeklatt på mange måter!

Men han kunne vel kanskje lært seg å behandle fisk på en litt bedre måte hvis han absolutt må drive med C&R. En knuteløs håv ville kanskje ikke vært en dum investering hvis man skal være et godt C&R-eksempel på tv. Men det er vel heller tvilsomt at Fenwick har slikt i sortimentet sitt... 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

...Synes Daugård virker som en karakter av rang, en typisk gammel fluefisker. De gjør en god jobb.

Jeg må nok en gang ta på meg kritikerbrillene... Håper andre ser det komiske i dette.

Dersom du mener disse to gubbene gjør en god jobb har du ikke så veldig store forhåpninger til et fluefiskeprogram på TV. Det må være lov å være littegrann kritisk til det som vises på TV noen ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg må nok en gang ta på meg kritikerbrillene... Håper andre ser det komiske i dette.

Dersom du mener disse to gubbene gjør en god jobb har du ikke så veldig store forhåpninger til et fluefiskeprogram på TV. Det må være lov å være littegrann kritisk til det som vises på TV noen ganger.

Ja vær så kritisk du vil. Synes det er bra program med bra programledere. Blir noe helt annet enn f.eks rex hunt og hooked on fishing. Skjønner ikke helt hva du etterlyser i et fluefiskeprogram på tv, når selv ikke røyefiske på Grønland med to engasjerte typer ikke er bra nok. Men tross alt, fluefiskeprogram er ikke like underholdende for alle, så det vil alltid være noen som ikke liker det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jan Daugård er dansk, men har bodd i Sverige i mange år og fisker mye i Norge. Han fortalte meg at programmene er laget for engelsktalende tv-publikum, og det er vel grunnen til at progerammene ikke er akkuratt slik vi vil ha de. I disse filmene ser vi mest episoder etter at fisken har bitt på, og det er ikke så særlig spennende for oss. I bård og Lars er vi med på spenningen med flua på vannet før fisken tar og om den tar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I fluefiske 2003, var det et stort bilde av Bård og Lars, hvor Bård hadde landet sin verdensrekord på flue. Husker ikke helt åssen fisk det var.

Der hadde de med kamera, og stod kun som kommentar at de dukker opp på en tv nær deg.

Det er nok noe på gang  :D 

Men Bård og Lars er vel kanskje frilans, slik at programmet kanskje ikke nødvendigvis må vises på NRK.

Det var nok neppe verdensrekord, men mer en lokal rekord. Kanskje den største tatt av Bård i denne delen av verden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja vær så kritisk du vil. Synes det er bra program med bra programledere. Blir noe helt annet enn f.eks rex hunt og hooked on fishing. Skjønner ikke helt hva du etterlyser i et fluefiskeprogram på tv, når selv ikke røyefiske på Grønland med to engasjerte typer ikke er bra nok. Men tross alt, fluefiskeprogram er ikke like underholdende for alle, så det vil alltid være noen som ikke liker det.

Joda, røyefiske på grønland er helt konge det! Saken er at de kunne gjort dette programmet så MYE bedre med andre enn Jan Daugård som hovedperson. Det tar nøyaktig 1 minutt hver gang han viser seg på skjermen til jeg har fått ham i vrangstrupen. Vet ikke helt hva det er... Jeg var på "foredrag" med ham en gang også. Samme opplevelse. Det ble slitsomt. Mulig det ER bare jeg som føler det sånn. Skal isåfall ta på meg kritikerbrillene å se på meg selv...

Men for all del: send fluefiskeprogrammer på TV døgnet rundt året rundt!

stjordal09.jpeg

Forresten et sitat fra www.salar.dk:

"Jan Daugaard driver laksefiskeskolen i Stjørdalselven. Jan kommer oprindeligt fra Danmark."

Så har vi ryddet den diskusjonen ut av bildet i det minste...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg er helt enig med deg jeg T&T, grusomt menneske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mulig det ER bare jeg som føler det sånn. Skal isåfall ta på meg kritikerbrillene å se på meg selv...

Du er ikke alene. Og det hjelper ikke det spøtt at han er dansk. Problemet er vel at han ikke akkurat har den utstrålingen som f.eks Bård T. Johansen. Han er sikkert hyggelig og alt det der, men personlig ville jeg vært forsiktig med å anbefale han som programleder...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Enig ang. en ting Sage, Villmark er helt ypperlig!! Også enig i at B&L lager ypperlige komikvelder. Bare så synd at de blir annonsert som fluefiskeprogrammer! -Skuff på skuff hver gang. Her sitter man og sitrer etter fluefiskeaction, og så er det bare "svada" -Selvfølgelig er det morsomt, men dog! Skjønner heller ikke den voldsomme motstanden mot dansken, her er det ihvertfall plenty fiske!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

For de av dere som ikke liker Jan Daugård, vil jeg bare opplyse om at neste tirsdags fiskefeber, har andre "proglamledere".

Da går turen opp på finnmarksvidda, med Chris Yates og Trond Andersson som "programledere". :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Enig i at tirsdagens Fiskefeber var et uvanlig dårlig TV program.

Med DEN naturen og DET fisket burde det kunne produseres noe mer enn som så. Fine bilder og fin fisk, men ellers?

Programleder/hovedpersoner er en ting, men som oftest står det en produsent, prosjektleder eller regissør bak og bestemmer hele profilen på programmet.

Nå vet ikke jeg hvem det er i dette tilfellet, banalt var det i alle fall. Billig turistreklame-video-standard (kunne nevnt kvalitetsnivået på blåfilm men det vet jeg selvfølgelig ikke noe om...)

Men bevares, for oss andre lyst-fiskere er det som alltid godt nok til at det kribler og sitrer.

Ellers virker Daugaard og kameraten som riktig trivelige fiskekamerater, de. Men det kan man jo si om mange....

Jørgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

jeg er mere enig i at B&L er ikke et rent fiske program i frhold til fiskefeber og jeg ler mere av bård og lars. Men jeg vil mene at da fiskefeber var i NewZeeland så vekket det mere fiskefeberen i meg en det bård og lars har gjort. Den kuleste bård og lars er da de lette etter et fiskevann i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg synes det kan bli for enspora og bare se kjøring av fisk hele tiden osv.. Allright med noe annet inni mellom og, som f. eks litt humor og kultur... Dessuten er det etter min mening ingen som kan filme bedre enn Lars Nilssen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Huff, dæven det var dårlig i går!!!!!!!!!!!!!!! :x

Det var nesten så jeg slo av tv`n. :evil:

De brukte jo ikke nåkka som så ut som ei fluestang en gang!!!!!!!

Sørgelige greier :cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

chris yates er jo kongen av meitefiske med trad. utstyr. Hva hadde dere forventa derè? Han har vært med i fiskefeber før og fiska røye..like tragisk hver gang.så ikke programmet i går nettopp av den grun at han var med. Kan dere tenke dere en mann med engelsk trikot og splitcane stang på isfiske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Syns han engelskmannen er herlig, riktig sportsfisker, behaglig fyr, deilig å se at de folka der finnes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg