Hopp til innhold
Charlie

Hva gjør du når kona er på ferie, du har barna og fisken vaker?

Recommended Posts

Lurte bare på om dere har noen ideer til hva man kan gjøre for å komme seg på fisketur når man i utgangspunktet er "stuck" med ungene??

Tenkte litt på et eller annet seditativ, men er redd for følgene :biggrin::biggrin: :biggrin:

Endret av Charlie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ring kona og si at det er krise hjemme, og at hun må komme med en gang...

Eller bare vente...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har ikke ungene besteforeldre :biggrin:

Joda, men de er opptatt...og ikke engang med fiske :P

HAr du ikke sett på Bård og Lars. Lei en som akkuratt har kommet ut av fengsel, de trenger somregel penger.

Har sett det. Syns det virker tryggere med seditativer :biggrin::biggrin::biggrin:

Ring kona og si at det er krise hjemme, og at hun må komme med en gang...

Eller bare vente...

Det er akkurat det - hun er på langtur...

Det blir nok venting, ja. Ellers ringer jeg deg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det skjer aldri :P

Men det skjer i år, nærmere bestemt i august måned.

Fruen til syden, jeg stuck med to små jenter :blink:

Jeg vet ikke hvordan løse den floka, men besteforeldre er jo en veeldig fin ting.

Ellers vurderer jeg barnestell i elva.

Det positive er at uka etter hu kommer hjem har jeg enda fri, da blir det sikkert 7 dagers fiske i strekk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Som to-barnspappa kan jeg nevne i fleng:

1. Fars foreldre

2. Mors foreldre

3. Ikke fiskende vennepar

4. Spesielle venner som enda ikke har fått egne barn(De er som regel de enkleste!)

5. Ta de med på tur, slå opp ett telt og kast inn noen leker..Da får du ett par timer ihvertfall :)

6. Er de små så kan du ha de i en sekk på ryggen mens du fisker. Det funker bra det. De synes at det er kjempespennende å vade.....

7. Fiskende venner som vet at de selv kommer til å trenge barnevakt. Det kan du ordne når mor kommer hjem :biggrin:

8. Dette er kanskje det enkleste, neste gang mor reiser avgårde - så får hun jaggu ta med seg ungene :lol:

Det er alltid like populært! Men de kommer ver det! Og hvis ikke så blir hun lei og kaster deg ut eller flytter ut selv-som regel med ungene-og da kan du fiske så mye du vil hele uken og annenhver helg...!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eller rett og slett ta det ansvaret du har som pappa og bli hjemme den uka i året kona har fri, skulle ikke være så vanskelig det? Er det ikke dine barn også :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Problemet eksisterer ikke her da kona mi reiser om vinteren(alpene) og jeg har to stk fluefiskende sønner på 10 og 12 år.

Endret av Robin O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Problemet eksisterer ikke her da kona mi reiser om vinteren(alpene) og jeg har to stk fluefiskende sønner på 10 og 12 år.

Du vet å gni "salt i såret " til folk du Robin :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Løsningen er jo knakende god da!

Skal be fruen dra til alpene vinterstid og aldri ta sommerferie borte fra barna før de er 10 og 12 år 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eller rett og slett ta det ansvaret du har som pappa og bli hjemme den uka i året kona har fri, skulle ikke være så vanskelig det? Er det ikke dine barn også :blink:

Hehe - du er en moroklump, du :P .

Klart det er mine barn (tror i hvert fall det... :biggrin: ). De er 7 og 10 år, og fisker forsåvidt selv, men trenger endel hjelp når vi er "ute".

Poenget her var at det er så ueeeendelig mer fristende å fiske når man ikke har anledning - det var overhodet ikke ment som en ansvarsfraskrivelse.

Ellers - fine råd fra Gnatten. Takker og bukker!

Endret av Charlie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehe - du er en moroklump, du :P .

Klart det er mine barn (tror i hvert fall det... :biggrin: ). De er 7 og 10 år, og fisker forsåvidt selv, men trenger endel hjelp når vi er "ute".

Poenget her var at det er så ueeeendelig mer fristende å fiske når man ikke har anledning - det var overhodet ikke ment som en ansvarsfraskrivelse.

Ellers - fine råd fra Gnatten. Takker og bukker!

Vil bare advare mot å følge Gnattens råd om å ha to unger på ryggen og vade ut i dyp stri strøm :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vil bare advare mot å følge Gnattens råd om å ha to unger på ryggen og vade ut i dyp stri strøm :P

Advarselen tas til følge. Spesielt siden ungene tilsammen veier 50- 60 kilo :biggrin:

Men i vatn vil det jo gå?? :blink:

Endret av Charlie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vil nok tro at vading over knehasene er litt for farlig i dette tilfellet :wink:

Dyp og stri strøm bør man nok uansett unngå med barna på ryggen..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikkeno' problem. Både kone og de to yngste reiser til Paris ei uke i oppstarten av ferien slik at far kan få noen velfortjente dager alene med stengene! :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du har unger som er i en alder der de kan være med på tur, så burde du prioritere det. Har selv to barn på 16 og 19 år nå, men jeg fisket litt mindre selv når de var små og tok de med på fisking, de fikk fluestang ganske tidlig og nå så er de lidenskapelige fluefiskere. Beste fiskekameratene som fins.

Mvh

HKB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg