Hopp til innhold
johnnyramone

Ørretvann i Østfold

Recommended Posts

Er nok fiskekort overalt i Østfold, iallfall der det er ørret. Det legges ned mange timers frivillig arbeid på å sette ut ørret i østfoldskogene, og ørreten er helt klart ikke gratis. Finnes mange fine vann i Østfold med en grei gåtur til. Men du neppe uten fiskekort. Vedrørende lite ørret her nede nå har nok noe med vanntemperatur og gjøre.

Hei.

Jeg har kjøpt fiskekort i trømborgfjella og stuttfoss i Spydeberg:)

Når du sier vanntemperatur, er dette fordi ørret trekker lenger ut på dypet? At det kan være vanskeligere å fiske de.

Jeg har bare lyst på et lite tips på et vann der folk vet det går litt mye ørret :)

Ha en fin dag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ofte trekker den ned på dypere vann når temperaturen stiger. Men min erfaring er at nattfiske kan fungere ok om sommeren. Da kan de komme opp selv om vanntemperaturen er høy. Stor fisk er det nok overalt, og du må nok ikke regne med å få mye tips på nett. Beste er nok å leite litt rundt. Har selv begrenset fiskeerfaring i østfoldskogene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ofte trekker den ned på dypere vann når temperaturen stiger. Men min erfaring er at nattfiske kan fungere ok om sommeren. Da kan de komme opp selv om vanntemperaturen er høy. Stor fisk er det nok overalt, og du må nok ikke regne med å få mye tips på nett. Beste er nok å leite litt rundt. Har selv begrenset fiskeerfaring i østfoldskogene

Prøvde et nytt sted idag der det ynglet av små ørret, samt noen større. Fikk regnbue på 500g :) ordentlig morro! Utrolig hvor det kan gå ørret :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Trist du fikk regnbueørret. har ingen ting i norsk natur å gjøre. Slå den ihjel er mitt tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Trist du fikk regnbueørret. har ingen ting i norsk natur å gjøre. Slå den ihjel er mitt tips

Det er sant, og det ble gjort! fremdeles gøy for en nybegynner å få på kroken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg