Hopp til innhold
fjottulf

Nye priser og regler i Hemsila

Recommended Posts

Hva synes dere om de nye prisene og reglene i Hemsila? Er jo greit med restriksjoner, men dobbelt så dyrt da :blink:

http://www.hemsila.no/id187.htm

Hemsila er en fin og ikke minst bra ørret elv. Men 700kr for 2 dagers kort er helt sinnsykt!!

Jeg tror de skyter seg selv i foten med så høye priser..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg tror det kommer til å gå rundt og vel så det, selv om prisene krabber opp mot Høgeloft. Det er så lettvint å komme fram til elva, samtidig som det til tider superbra, at mange har lett for å dra opp dit. Koste hva det koste vil ;) Mye bra omtale, fin elv osv. Har litt inntrykk av at 700 kr ikke akkurat drar vekk saltet fra bordet for mange av de som fisker der også. Skal være litt forsiktig med å påstå slikt, men som sagt: Det er mitt inntrykk.. For min egen del, så er det for dyrt. Jeg dyrker ikke akkurat penger her. Da går jeg heller en snau time fra bilvegen, eller skrur av tenninga tidligere og kjenner på vannet i Hallingdalselva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er bra at det er andre elver i Norge..Med stor Ørret i.... :lol: :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvorfor ikke bare frede hele elva siden det tydeligvis er et mål og beskytte ørrestammen fmot fiskere?

Som det sies så er det mange andre elver med mye bedre fiske enn hemsil uten at man blir flådd.Men samme for megh.Jeg fiska der for tre år siden og det var nok siste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Desverre er det IKKE så mange finere elver enn Heimsil med så stor fisk... Ikke sønnafor Harstad i allefall

Nei vel, da drar vi oppover da!!!!! :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Desverre er det IKKE så mange finere elver enn Heimsil med så stor fisk... Ikke sønnafor Harstad i allefall

Hørt sånt........tull..! :roll: Ingen grunn til å komme nordover... Det er jo masse stor ørret ved, eh, tja, Koppangsøyene i Glomma! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

-Har hatt en lang, og til tider usaklig diskusjon med Tor, på Fluefiskesiden. Om akkurat -prisene, og grunnen.

-Jeg sier det igjen: Dette er bare for å skuffe inn pæng! Og for å holde elva fri for andre enn godt bemidlete køfiskere. Og, så leier man Tor som guide, da vettu. Så er det bare å kjøre Range Roveren ned til elva der Tor peker. Og å håpe på at man ikke har lagt igjen Glumisen sammen med golfkøllene i Porchen...

Og å forby små barn fiske i elva... Fy f....!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og å forby små barn fiske i elva... Fy f....!

Ja det er lite framsynt fiskeforvaltning !

Det at en sentral person rundt forvaltningen av Hemsila står fram og sier at penger er hovedformålet med driften av vassdraget er horribelt spør du meg. ( Men det er det jo ingen som gjør 8) )

Men greit at de er åpne om det så vet en iallefall hva en har å gjøre med.

Endret av moby

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det ikke faren til Tor som er ordfører i Hemsedal?

Ihvertfall så kommer ordføreren i Hemsedal fra SP.

Er ikke dette litt i strid med SP politikk....??

Lukter litt råttent dette syntes nå jeg.

Men jeg har ingen behov for å fiske i Hemsila.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hørt sånt........tull..! :roll: Ingen grunn til å komme nordover... Det er jo masse stor ørret ved, eh, tja, Koppangsøyene i Glomma! :)

Ja jøss, der er det dritmye svær ørret heheheh (tok den) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Prisene der er blitt helt syke, og man føler seg nesten ikke velkommen dit hvis du ikke er blant "kongene" i Norge. Jeg kunne ha fisket der selv om de flerdoblet prisen, men her er det prinsippene som gjelder. Det lukter litt mafia.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hmmmm, hva koster det å leie hele denne perlen av en elv en sesong tro?

Norges vakreste, mest fiskerike og velkultiverte elv, klart en må sette pris på å få være der. Hva er vel da noen skarve små lapper, det er jo så mange av de på Visa-kortet mitt. Ja, for ikke å glemme salig meste Kees "Du kan ingenting ta med dig dit du går".

Bruk opp kontoen nå, du kan dø imorgen og hva skal du med pengene da. Nei, dra til Hemsila og betal for gledene før jeg leier hele elva og kanskje noen elver til.

Til Tor elvesjefen må jeg si at det kanskje burde vært formelle søknadsskjemaer med store behandlingsgebyrer og at disse behandles svært selektivt slik at uverdige fillefranser ikke slipper til. Ja det er jo en skam å se hva som tidvis kan finne på å dukke opp i elvene rundt om. De trekker jo en ellers fantastisk vakker opplevelse ned ved sitt blotte nærvær.

En må jo snart forstå at fluefiske ikke er for allmenheten, la arbeiderne gjøre det de er flinke til; arbeide. Lengre arbeidsdager slik at de slipper å ha så meget ubrukt energi, de vil jo da legge seg lykkelige i sine senger om kvelden og ikke gå iveien for meg og mine venner som gir disse stakkarene arbeid og lønn.

Eller....?

Hvor går veien videre?

Tror ikke jeg vil vite hva som kan komme til å skje. I mellomtiden drar jeg på fisketur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei !

Ser ingen som synes det er for dyrt å reise rundt halve jordkloden til New Zealand, Montana, eller andre steder for å drive C&R-fiske på halvtam ørret. Men 700 kroner for to døgns fiske i Norge er altså for dyrt. 8). Jeg synes Hemsila er et interessant prosjekt som test på hvor mye nordmenn er villig til å betale for "eksklusivt" fiske, og på hvordan "utenlandske" regler mottas i Norge. Så lenge det finnes sportsfiskere som måler verdien av fisketuren ut fra størrelsen på fisken, og så lenge vi har mer penger enn tid, vil dette være et tilbud som mange er villige til å betale prisen for. Så lenge dette bare gjelder Hemsila er vel dette greit nok, -det er bare å styre unna. Problemet oppstår først hvis dette er en trend flere slår inn på. Da kan det ende opp med at lett tilgjengelig "kvalitets"-fiske blir reservert de med størst lommebok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Problemet oppstår først hvis dette er en trend flere slår inn på. Da kan det ende opp med at lett tilgjengelig "kvalitets"-fiske blir reservert de med størst lommebok.

..og trenden synes å være i gang. Jeg vet om flere elver der lignende prosjekter er i sin spede begynnelse. Jeg liker det absolutt ikke.

Det virker som om "folk" tror det ikke går an å "lage" bra elver uten at det skal koste skjorta. Det finnes nok av ildsjeler her i landet fremdeles. Kanskje ikke alle er verdens beste kultiverere, men nytekning innen kultiveringen kommer sakte men sikkert. Jeg skulle ønske at hvis det absolutt skal tjenes penger på innlandsfiske i elv, så er det "industrien" rundt et godt fiske man kan ta seg betalt for. Guiding, overnatting osv.

Hva slags verdiskapning er det i at noen heldige grunneiere kan ta seg dyrt betalt elvestrekka si? Veldig begrenset!

At hobbyen min nå ser ut til å bli overkommersialiert gjør meg bitter og grinebitende :-(.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg