Hopp til innhold
Glitch

Streamstix T5 til hva?

Recommended Posts

10 cm fisk på T5en er nok en opplevelse man seint vil glemme
:biggrin:

faktisk ja! Det var en kveld opp på Ringvassøya med streaking caddis og masse ivrige '10 cm pinner' som nærmest slåsst over flue :blink: En utrolig morsomt fiske - jeg så bølge etter fiskene da de jaget flue. Og så var det en sværing så det var bare å vippe opp fisken jeg kjørte og vippe ut et-par-og-tretti meter (OK, så den siste del var ikke heeeeelt sant :P )

Hei Thormill: snørene passe akkurat til det jeg trenger dem til. DT7 til Guideline cup (37 eller 38m på dagen, 42m dagen før :evil: ) DT6 var det Sven hadde på da jeg prøvd stangen (tror jeg). XXD - castetrening. De øvrige er tilpasset fisking - alt etter forhold.

Hei Fly Alf: jeg bruker DT som klump. Det er fint å holde i knuten og vippe ut snøret - da har du et cast på ca 23m uten noe som helst anstrengelse. Best er det nå fiskene er langt ute - da er det bare å banke ut 30+m snøre og legge en liten klinkenhammer på ørretens spisebordet 8):biggrin: Det fungere det!

Sånn gå det (det lille på gresset er 900g som jeg nådde med et cast av ca 32m, den jeg holder er 1,1kg-lang cast, litt drifting med vinden, og langsom inndragning) rodmedorret.jpg

Hei Tom: takker takker 8)

Endret av Rod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder