Hopp til innhold
Glitch

Streamstix T5 til hva?

Recommended Posts

Streamstix T5 til hva?

Kasting :) Nå har jeg testa den jeg også, fikk ikke helt dreisen på den stanga med dette pervosnøret. Men det er vel bare en treningsak.

Men neppe noen som ser Hermansen rusle langs ei elv med en t5, da håper jeg de som ser meg ringer nærmeste sjukehus, da er det no galt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Men neppe noen som ser Hermansen rusle langs ei elv med en t5, da håper jeg de som ser meg ringer nærmeste sjukehus, da er det no galt :)

Det kommer vel helt an på hvliken elv og med hvilket snøre :P

Grunde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det kommer vel helt an på hvliken elv og med hvilket snøre :P

Grunde

Nei :) Jeg kjenner meg selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nei :) Jeg kjenner meg selv :)

Men kan du forvente at vi skal kjenne deg så godt da? :blink::P

For alt det jeg vet kan jo gjeddefiske med svære glorete streamere være det aller kuleste du vet :biggrin:

Grunde

Endret av Grunde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men kan du forvente at vi skal kjenne deg så godt da? :blink::P

For alt det jeg vet kan jo gjeddefiske med svære glorete streamere være det aller kuleste du vet :biggrin:

Grunde

Joda det er ganske festlig i perioder :) Men der har jeg den perfekte stang til slikt bruk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Joda det er ganske festlig i perioder :) Men der har jeg den perfekte stang til slikt bruk :)

Og T5'en ville også ha funka helt greit :P

Lurer forresten på hvilket snøre du kaller "pervosnøre"? Er det XXD'en? Jeg synes nemlig at XXD snøret er et helt glimrende fiskesnøre, til og med på stenger med mere morderat aksjon...

Grunde

Endret av Grunde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Streamstix T5 til hva?

Kasting :) Nå har jeg testa den jeg også, fikk ikke helt dreisen på den stanga med dette pervosnøret. Men det er vel bare en treningsak.

Fikk ikke helt dreisen? Syns da det gikk langt jeg...

Tipper vi ser Hermansen i 5'er Cupen til våren jeg ;)

Bjørnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og T5'en ville også ha funka helt greit :P

Lurer forresten på hvilket snøre du kaller "pervosnøre"? Er det XXD'en? Jeg synes nemlig at XXD snøret er et helt glimrende fiskesnøre, til og med på stenger med mere morderat aksjon...

Grunde

Nja jeg husker ikke hva det heter jeg, orange snøre man skulle bruke.

Fikk ikke helt dreisen? Syns da det gikk langt jeg...

Tipper vi ser Hermansen i 5'er Cupen til våren jeg ;)

Bjørnar

Problemet var vel ikke å få snøret ut av stangringene men å få strekt snøret ordentlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var XXD, eller rettere sagt; Expert Distance som ble brukt der. Men det er vel samme snøre, bare nytt navn?

Jeg får heller ikke strekk på de kasta der. Men nå er ikke jeg noe superduperflinkiskaster heller.

Bjørnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nja jeg husker ikke hva det heter jeg, orange snøre man skulle bruke.

Problemet var vel ikke å få snøret ut av stangringene men å få strekt snøret ordentlig :)

Får du hele det oransje XXD-snøret ut av ringene med strekk (under relativt vindstille forhold) så er det bare å melde seg på 5-cupen. Da er du høyst sannsynlig verdig en plass øverst på pallen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Får du hele det oransje XXD-snøret ut av ringene med strekk (under relativt vindstille forhold) så er det bare å melde seg på 5-cupen. Da er du høyst sannsynlig verdig en plass øverst på pallen :)

Er vel en grunn til jeg holder meg unna :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Scierra (av alle) har jo begynt å gå bort fra aftm klassifiseringen og merker nå alle sine stenger med anbefalt kastevekt ! Det er da en start . . . !

JA, og siden AFTMA klassifisering er basert på vekt, så er vel dette det samme??? Bortsett fra at de fleste snører er klassifisert med nummer... CSS stemmer sjeldnere i praksis enn AFTMA!!! Eller???? De aller fleste klasse 5 stenger i dag fungerer best med klasse 5 snøre.. Da er jo alt som det skal være!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

JA, og siden AFTMA klassifisering er basert på vekt, så er vel dette det samme??? Bortsett fra at de fleste snører er klassifisert med nummer... CSS stemmer sjeldnere i praksis enn AFTMA!!! Eller????

Hva er det som "ikke stemmer" med CCS?

De aller fleste klasse 5 stenger i dag fungerer best med klasse 5 snøre.. Da er jo alt som det skal være!!!!!

Veeel, det kommer vel an på hva men legger i å fungere best. Og er det 5'er snøre som funker best på T5'en? :lol::lol:

Grunde

Endret av Grunde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg prøvde T5'en med et #5 snøre i sommer, og det ga meg samme følelse som da jeg prøvde et #5 snøre på min Scierra HM2 i #7 :unsure:

T5 er nok ei god stang, men hadde jeg hatt den ville jeg brukt et #6 eller #7 snøre !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det spørs vel bare hvor mye du vil at stanga skal spennes opp. :biggrin:

(Hvis du ikke er utrolig god til å aksellerere da?)

Å legge seg et sted rundt 18 - 20gr. er vel i og for seg allright.Eller?

Og da er det et hav av snører å velge mellom. :biggrin:

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du sier noe du Robert.

Og du verden å sant det er. :biggrin:

Og XXD comp. 10,4 gram.Men,hvem pokker er det som holder 9,15m. snøre

utenfor stangtoppen i det tilfellet da? :biggrin:

Og for å gjenta det Grunde sier. :biggrin:

Er det 5`er snøre som funker best på T5`en?

Ja.bare det er langt nok så.........

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Personlig har jeg brukt den med 16,5 - 18 m DT7 klump - fungere som bare det :shock: Har også prøvd den med 18m DT4, 18m DT5, Partridge Dry & Delicate #6 (15m hode), Partridge Reservoir #6 (17.5m hode), XXD (oransje versjon), ukjent lengde DT6, Partridge Reservoir #4. Alle fungere bra 8):blink:

Jeg har også fått fisk fra ca 10cm - 1,5kg på den. Nydelig stang, det gjelder å ikke være for hardhendt. Men, jeg har fant at det er litt for rå for en sart røyekjeften. :cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har også fått fisk fra ca 10cm - 1,5kg på den. Nydelig stang, det gjelder å ikke være for hardhendt. Men, jeg har fant at det er litt for rå for en sart røyekjeften. :cry:

10 cm fisk på T5en er nok en opplevelse man seint vil glemme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Personlig har jeg brukt den med 16,5 - 18 m DT7 klump - fungere som bare det :shock: Har også prøvd den med 18m DT4, 18m DT5, Partridge Dry & Delicate #6 (15m hode), Partridge Reservoir #6 (17.5m hode), XXD (oransje versjon), ukjent lengde DT6, Partridge Reservoir #4. Alle fungere bra 8):blink:

Til hva da??? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gøy å høre at du bruker DT, men brukes dette som klump eller som snøre, dvs fisker du på maks 18 m?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Rod.

Jeg ser at du befinner deg mellom 15 og 25 gram.

Det er det jeg kaller tilpassning. :biggrin:

Sånn sett er jeg helt enig med deg. :biggrin:

(Det er klart det passer.)

Tom.

T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg