Hopp til innhold
GreenHighlander

Sesongen nærmer seg...

Recommended Posts

Der er fortsatt en stund igjen, jeg sliter virkelig med denne nedtellingen.

Hvordan blir årets sesong? Bedre enn i fjor? Isåfall, kan vi her på sørlandet vente oss en spennende og knall sesong.

Det er noe rart med det å være laksefisker, vi må være en egen rase tror jeg. Ikke før sesongen er over er vi igang med og forberede neste års strabasiøse oppturer og ja, nedturer (vi har jo alle mista laks ).

Men for meg betyr det egentlig ikke noe om jeg får så mye laks, men selve opplevelsen og spenningen den bringer med seg, det sosiale ved elven, det og treffe gode fiske" kolleger" og få være "fri". Slippe seg løs igjen.

Kveldene går for tiden med til å binde fluer, gamle "slagere" og nye varianter. Det er noe eget med å få laks på en selvkomponert flue.

Man binder og binder, får liksom aldri nok fluer, selv om antall fluer for lengst har passert grensen for hva som måtte være sunn fornuft.

For meg er laksefiske gått fra og være en aktivitet jeg bedrev om sommeren, til å ha blitt en helårsaktivitet, noe som i og for seg er en utmerket måte og dyrke hobbyen på.

Vil bare ønske alle dere andre lykke til med årets høydepunkt, og husk det er ikke lenge igjen nå.................

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Vil bare ønske alle dere andre lykke til med årets høydepunkt, og husk det er ikke lenge igjen nå.................

Hmrpff...... akkurat nå snør det vannrett, i helga gikk jeg på beina over Mandalselva (hmm... kanskje ikke å anbefale over alt da, men isen bar meg ihvertfall der jeg var), det går an å gå på skøyter på alle de gode SØ plassene og sesongen virker lenger unna enn noengang. :cry:

Men fin skisesong i år i i hvert fall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hmrpff...... akkurat nå snør det vannrett, i helga gikk jeg på beina over Mandalselva (hmm... kanskje ikke å anbefale over alt da, men isen bar meg ihvertfall der jeg var), det går an å gå på skøyter på alle de gode SØ plassene og sesongen virker lenger unna enn noengang. :cry:

Men fin skisesong i år i i hvert fall. :)

Jada, det er jo en stund igjen, men vi må holde motet oppe!

90 dager igjen, er jo lenge, men det er ca 165 dager siden fjorårets sesong sluttet, så vi er på god vei, stå på! :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

er forferdelig lenge til sesongen startert,får døyve suget med litt sjøfiske.. landet to greie sø idag..

frem til sesong start vil jeg oppdatere bloggen min med snacks som omhandler laksefiske. fluebinding, triks og tips samt endel hyggelig historier fra elva.

følg med....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det skal bli godt å tjuvstarte i Skottland River Dee here I come :biggrin:

Endelig min tur, slippe sø fiske for å døyve smerten!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sessongen virker langt unna foreløpig, men siden det snør i bøtter og spann får jeg heller ta en tur

i alpintbakken så lenge. Carvingskia kommer selvfølgelig fra......SALOMON 8)8)8):P :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå er det da ikke sååååååååååå lenge til da folkens :lol:

Ikke mere enn 70 dager ca. Det bør bli bra med vann i år ettersom det er så mye snø i fjellet nå,

det kan bety en kanonstart for elvene her i sør.

Får håpe vi kan lokke til oss masser av fisk, og at vi " Toppar heile driden".

Var og speidet ved otras bredd i sone 2 i dag, så noe som kan ha vært fisk, er ikke helt sikker men så slik ut, isåfall var det vel en tidlig laks, det kan vel forekomme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det skal bli godt å tjuvstarte i Skottland River Dee here I come :biggrin:

Endelig min tur, slippe sø fiske for å døyve smerten!!!!

Hallo Tres Bien !

Har du vært i River Dee nå ?

Og i så fall, hvordan var turen, fisket og opplevelsen ?

Hva med en liten reiseskildring fra deg til oss villfarne som sitter hjemme og binder

fluer, drikker vin og kikker på kalenderen med lengsel og forventninger i blikket ?

Hilsen Bønna Bondefanget

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja nå må du ta noen fine bilder, Tres Bien!! :cry: :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Venteperioden mellom sesongene er mildt sagt JÆVLIGE.

Jeg gleder meg som en unge til vi er i gang igjen!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå er det da ikke sååååååååååå lenge til da folkens :lol:

Ikke mere enn 70 dager ca. Det bør bli bra med vann i år ettersom det er så mye snø i fjellet nå,

det kan bety en kanonstart for elvene her i sør.

Er det egentlig så mye snø i fjella ? Sør og østlandet kanskje, men hva med resten av landet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det egentlig så mye snø i fjella ? Sør og østlandet kanskje, men hva med resten av landet ?

Nei i Midtnorge er det nå på langt nær samme snømengdene i fjellet som det var i fjor på denne tiden.

Egentlig glad for det.....ble lei av iskalde, og tidvis ufiskbare elver til uti juli.

håper på en regnfull sommer istedet, da varmt flomvann er å foretrekke.

Endret av Ståle Hasselø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Egentlig glad for det.....ble lei av iskalde, og tidvis ufiskbare elver til uti juli.

håper på en regnfull sommer istedet, da varmt flomvann er å foretrekke.

Hehe...Flomvann har jeg sett lite til i sesongen siste årene. Eneste stedet jeg føler meg trygg er i breelvene på vestlandet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Billetten er bestilt, og River Spey venter!! Jess, - 'langrajen' får kjenne frisk luft og skotsk vår-regn i påvente av sesongstart her nord! Selv om Reisa (selvsagt) er selve ELVA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei,

jeg skal fiske i river dee begynnelsen aav mai - har fisket der siden 1988.

det er braa for a tjuvstarte norske sesongen :)

Min beat heter aboyne castle. Anbefales for naermere informasjoner www.fishdee.co.uk

hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I skrivende stund er det kun 40 døgn + 11 minutter til åpningen i Otra. Jeg gleder meg som en liten unge, åpningsfisket er alltid spennende.

Den vanlige åpningen i de andre sørlandselvene er bare 44 døgn unna og da har vi mange muligheter her i sør.

Tight lines

Helge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg