Hopp til innhold

Recommended Posts

Om man skulle være så heldig, så inkludrerer ikke dette båt, roer etc.

Med andre ord 2200,- pluss roer/båt og med overdragelseskostnad på 1000,- blir dette rimelig heftige saker for storlaksfiske.

Hvor langt opp kan man fiske uten å være avhengig av båt? Er det kun Raipas?

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Med andre ord 2200,- pluss roer/båt og med overdragelseskostnad på 1000,- blir dette rimelig heftige saker for storlaksfiske.

Ikke så godt kjent, men det finnes noen steder hvor du kan greie deg uten båt, men det er helt klart en fordel med båt. Når det er sagt så er det jo også mange som ofte ror "gratis" mot at de får dele kortet med deg om det er i høyere opp i elven.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En er vel ikke avhengig av båt unttatt på spesielle plasser. I Raipas er det mulig å fiske fra land stort sett over alt. Ved forbygningen er en avhengig av båt på stor elv. Oppe i elva er Ner Sierra en typisk båtplass. Grunnen til at en bør ha båt er for å forflytte seg i vassdraget.

Selv synes jeg det fiskes unødvendig mye fra båt i Altaelva......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Båt er nødvendig for å kunne krysse elva raskt, eller er jeg enig med Moby at det fiskes alt for mye fra båt i Alta. Men husk at Alta er en stor elv og at enkelte plasser må man ha båt for å kunne fiske effektivt. Og for 2400.- i døgnet har man ikke tid til å kjøre rundt for å fiske fra andre siden av elva eller?

Oppe i elva er det en nødvendighet med båt, men poenget mitt med denne tråden er om man som utenbygdsfisker har sjans til å få kort oppe i elva i det hele tatt? :evil:

Har henvendt meg til Ali via mail men får ikke svar på det.

I Raipas klarer du deg uten båt dersom man er flere enn en person på kortet, og er interessert i å fiske mest mulig effektivt. Der er det mulig å kjøre rundt til de alle fleste fiskeplassene. Da kan en fiske mens den andre kjører rundt.

Man rekker alle fiskeplassene i Raipassonen uten båt. Noe gåing må man regne med dersom man skal til nordsiden av Killiestrømmen, men det er unntaket.

Er uansett for at man får vite hva det er man søker på.... Filmene vi får se fra Altaelva er nesten utelukkende fra de eksklusive sonene oppe i elva. Glimrende reklame for Altaelva, men er de egentlig et narrespill for de 1500 utenbygds fiskere som søker kort for å få oppleve "Drømmen om Alta"?

Endret av Geronnymo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er uansett for at man får vite hva det er man søker på.... Filmene vi får se fra Altaelva er nesten utelukkende fra de eksklusive sonene oppe i elva. Glimrende reklame for Altaelva, men er de egentlig et narrespill for de 1500 utenbygds fiskere som søker kort for å få oppleve "Drømmen om Alta"?

Takker for opplysninger!

Jeg er helt enig med deg at man bør kunne få prioritere valdønsker, elva har utrolig mange strekk, har man ett døgn og aldri har fisket før nytter det lite å lese seg til absolutt alle steder.

Har aldri fisket i selve altaelven selv, men drømmen lever jo.

Har fått en bitteliten forsmak etter en uke i Eiby elva i 2002, var spennende nok det.

Endret av Tres Bien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du søker og får et strekk som ligger så langt opp at du må ha båt skal jeg gjerne ta over kortet ditt 8)

Hadde gjerne betalt 10000 for to dager i de eksklusive sonene i Alta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du søker og får et strekk som ligger så langt opp at du må ha båt skal jeg gjerne ta over kortet ditt 8)

Hadde gjerne betalt 10000 for to dager i de eksklusive sonene i Alta.

Enig! Et par døgn i Mikkeli eller Ner Sierra hadde jeg lett betalt 10 000 for, iallefall i juli mnd. :biggrin:

I Mikkeli er vel hytte inkludert i kortet, men der er det vel bare ett døgn hvis en legmann skulle bli trukket ut? 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Enig! Et par døgn i Mikkeli eller Ner Sierra hadde jeg lett betalt 10 000 for, iallefall i juli mnd. :biggrin:

I Mikkeli er vel hytte inkludert i kortet, men der er det vel bare ett døgn hvis en legmann skulle bli trukket ut? 8)

Hytta kommer utenom :P Dessverre :) Den skal forresten rives nå, skal bygges en enda større og finere! Kun 2-døgns kort i Sandia sonen.

Endret av Stinger Streamdance

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hytta kommer utenom :P Dessverre :) Den skal forresten rives nå, skal bygges en enda større og finere! Kun 2-døgns kort i Sandia sonen.

Som utenbygds tror jeg ikke man kan få kort i Mikkeli eller Nedre Sierra, på trekking for utenbygds fiske.

Har man penger og vil betale,så kan man nok få kort.

Er enig med flere her i forumet som etterlyser hvilke kort som ligger i potten ved trekking.

Har en mistanke om at flesteparten er i Raipas.

Ali kan jo legge inn en oversikt på sin hjemmeside.. Det står jo der at alle kort er bestemt på forhånd.

Sånn som jeg leser det, så er man ikke garantert å få kort oppe i elva selv om man trekkes ut tidlig.

Uansett så søker man vel i år igjen, fordi Altaelva er unik som storlakseelv.

Mvh. JOS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Båt er nødvendig for å kunne krysse elva raskt, eller er jeg enig med Moby at det fiskes alt for mye fra båt i Alta. Men husk at Alta er en stor elv og at enkelte plasser må man ha båt for å kunne fiske effektivt. Og for 2400.- i døgnet har man ikke tid til å kjøre rundt for å fiske fra andre siden av elva eller?

Oppe i elva er det en nødvendighet med båt, men poenget mitt med denne tråden er om man som utenbygdsfisker har sjans til å få kort oppe i elva i det hele tatt? :evil:

Har henvendt meg til Ali via mail men får ikke svar på det.

I Raipas klarer du deg uten båt dersom man er flere enn en person på kortet, og er interessert i å fiske mest mulig effektivt. Der er det mulig å kjøre rundt til de alle fleste fiskeplassene. Da kan en fiske mens den andre kjører rundt.

Man rekker alle fiskeplassene i Raipassonen uten båt. Noe gåing må man regne med dersom man skal til nordsiden av Killiestrømmen, men det er unntaket.

Hadde to døgns kort i Hesja i Sandia sesongen 2005. Fikk dette på utenbygdstrekninga! Dette er like nedenfor sagnomsuste Mikkeli hvor store deler av Drømmen om Alta ble spilt inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hadde to døgns kort i Hesja i Sandia sesongen 2005. Fikk dette på utenbygdstrekninga! Dette er like nedenfor sagnomsuste Mikkeli hvor store deler av Drømmen om Alta ble spilt inn.

Snakka med ALI i dag. En hyggelig jente tok tlf.

Hun sa at det var noen kort oppe i elva, men mesteparten var i Raipas.

Kortene var visst bestemt på forhånd slik at de "beste" (oppe i elva) ikke nødvendigvis går til nr 1

på trekkinga.

I kveld var det registrert 820 søkere på utenbygdstrekking.

Jeg stod der, så nå er det bare å håpe.....

mvh JOS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Legger meg langflat. Antydningen min om det ikke er kort oppe i elva på utenbygdstrekninga viste seg å være feil. :unsure: Beklager. Ringte selv for et par dager siden og fikk som JOS en hyggelig dame på telefonen, hun sa det samme til meg som til han. Hun bekreftet også at det t.o.m var kort i Nedre Sierra tilgjengelig for utenbygds fiskere. Da blir det straks en annen historie...

Hadde egentlig vurdert å boikotte trekninga i år, men denne hyggelige dama fikk meg på andre tanker. Helt annen imøtekommenhet enn de andre gangene jeg har ringt for å høre om dette. Søknaden går i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skulle vært trekning for utenbygds der i går, men ingenting kommet på hjemmesida enda....

Fikk ikke sove i natt, har stor tro på å vinne i år....

Noen som vet når "vinnerne" publiseres, foruten så snart som mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skulle vært trekning for utenbygds der i går, men ingenting kommet på hjemmesida enda....

Fikk ikke sove i natt, har stor tro på å vinne i år....

Noen som vet når "vinnerne" publiseres, foruten så snart som mulig?

Venter spent jeg også! Tipper resultatet kommer i dag! Får garantert ner-sierra i juli!! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Venter spent jeg også! Tipper resultatet kommer i dag! Får garantert ner-sierra i juli!! :P

Grattis med kort, bare si i fra om du trenger guide :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Yes!! Kort i år igjen :):):) Får bare håpe at det er oppe i elva!

Ska si fra om jeg trenger en kokk :wink:

Jepp, stiller gryta til disposisjon jeg 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Yes!! Kort i år igjen :):):) Får bare håpe at det er oppe i elva!

Ska si fra om jeg trenger en kokk :wink:

Gratulere med kort !

Si fra hvis du trenger elvebåt med fører og fiskeguide !

Marit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Yes saa belv det kort i Alta igen. Kun tva ar siden sist och da var det kjempefiske! Naa fick jag 6 dygn pa Raipas i slutet av Aug. Helt sikkert ikke storlax tid men hoppas pa brukbart fiske. Noen som vet av egna erfaringar hur Raipas fiskar in i slutet av Aug? Ar det kun orret fiske eller finns det goda chanser att lura en lax oxa? Trenger oxa att fa leit en baat uten forer/guide da vi kanner godt till fiskeplasserna och trenger baaten for att flytta oss runt - tipsa gerne om var vi kan fa leit en baat med motor for att kunna flytta oss pa elven :biggrin: .

Hilsen

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg