Hopp til innhold
kekelund

#5 Cup 2006 - Har du lyst til å delta?

#5 Cup 2006 - Har du lyst til å delta?  

51 stemmer

1. 1. Har du lyst til å delta?

• Ja
      28
    • Nei
      17
    • Vet ikke
      5
  2. 2. Hvis ja på spørsmål 1, hvor vil du eventuelt delta?

• Jeg vil kun delta i Tønsberg 12. februar
      0
    • Jeg vil kun delta i Kristiansand 12. mars
      1
    • Jeg vil kun delta i Oslo 18. mars
      9
    • Jeg vil delta på to eller flere av stevnene
      12
    • Jeg tror jeg vil være tilskuer
      16
    • Jeg tror ikke jeg vil være tilskuer
      12

Recommended Posts

Det var meget bra ja, heia Dennis stå på... :biggrin: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg tar av meg hatten :biggrin: Spesielt for juniorene. :biggrin:

Har puslet med tanken om å være med i Kristiansand, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Kanskje det blir litt for mye juling for en gammel mann :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg tar av meg hatten :biggrin: Spesielt for juniorene. :biggrin:

Har puslet med tanken om å være med i Kristiansand, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Kanskje det blir litt for mye juling for en gammel mann :lol:

Om ikke du vil være med så bør du komme å se på, og heie på når Venneslas store sønn (Per Knutsen) kaster. Det er bra for sporten at det er publikum. Jeg kommer til å delta i Kristiansand også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg kommer og ser og heier på både deg, Per og alle andre, det kan jeg love.

Men det er litt skummelt å kaste :biggrin: Merker det er noen år siden man konkurerte i noe som helst. Kanskje jeg må skaffe meg en resept førts :biggrin::P Nå vil jeg iallefall ha ei Guinnes og se på curling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De fleste brukte konkuranseutgaven av xxd selv så brukte jeg et ordinært xxd snøre. Det var også noen som brukte Vision Extreem.

Det som var mest impoerende var de to juniorene som var med Martin Nøkkleberg 15 år kom sammenlagt på 4 plass og Dennis Olaussen 11år som kastet hele 25,5 m

Mvh Robin Olaussen

Ser jo nesten ut som pappa har gjort en god jobb her.

Hyggelig å se at det er juniorer som er med på fluefiske. Det begynner å bli et sørgelig skjelden syn synes jeg. Ikke noe gleder meg mer enn barn med en fluestang som er meget ivrige på å lære mer. Rekruttering trengs. Så bare å kjøpe 2hånds til pjokken nå 8) Trengs rekruttering i elvene også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hyggelig å se at det er juniorer som er med på fluefiske. Det begynner å bli et sørgelig skjelden syn synes jeg. Ikke noe gleder meg mer enn barn med en fluestang som er meget ivrige på å lære mer. Rekruttering trengs. Så bare å kjøpe 2hånds til pjokken nå 8) Trengs rekruttering i elvene også

Han skal kaste 2hånds i guidelinecup i år. Han kaster bra med min 15 foter med den nye SSD klumpen i høyeste klasse.Sliter med de lange linene ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

"Ser jo nesten ut" ...ja.. :biggrin: ...det var nok ikke fluestanga han brukte mest da han starta det "prosjektet" der :wacko: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var ikke du med og kasta Thormill, jeg fant deg ikke på lista. :) :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var ikke du med og kasta Thormill, jeg fant deg ikke på lista. :):wink:

Du må se på svart-lista da vet du.. :P ...neida! jeg var bortreist og ikke var formen brukbar i det hele tatt så :cry: ...blir vel en sjanse til vel. :wink:

Moro at det var såpass mange som stilte opp til konkurransen ...og ikke minst , vinneren kasta jo ikke akkurat så frygtelig langt men tok mye av poenga på presisjon. Det gir jo litt håp og trøst for de som ikke har det råeste utstyret. :wink:

Så mangler vi bare noen flere junior'er.....du stiller snart du vel ??Slate !.. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk skikkelig bakoversveis når det gikk opp for meg at den ene junioren var 11 år. Er det mulig. Gratulerer igjen til både sønn og far. Enormt :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette har jeg ikke greie på, så det er ren brainstorming fra min side.

Har tidligere i tråden gitt utrykk for at jeg har lyst til å være med på kastekonkuransen i Kr.sand, men har litt vegring mot å gå inn i en konkuranse der jeg er sikker på å få bank av både seniorer og juniorer. Jeg har ikke lengden inne og presisjonskasting har jeg bare prøvd på vak.

Andre som har det slik som meg?

Er terskelen for å stille opp for høy? Må de fleste av oss komme så langt kastemessig at vi føler oss best før vi deltar? Burde det være naturlig at fiskere som surrer rundt med fluestanga hele sommeren hadde lyst (og gjorde det) til å delta når det ble arrangert et lokalt kastestevne? Både for å kose seg med fluekasting, konkurere litt mot seg selv og for å ha noen sosiale fisketimer.

Hvis ja, er det noe som kan gjøres for å bedre dette, senke terskelen?

-En konkuranse i konkuransen med f.eks handicap?

-Hva med dobbel, mixdobbel eller lag?

-Måntlige lokale konkuranser? (jeg har troa på dette)

-Bedre innformasjon (kanskje et par hundre SMSer hadde funka?)

-Hva med å vinne fiskekort?

-Går det for fort uten noe sosialt opplegg rundt konkuransen?

Hvis nei, jeg er en pudding, punktum :unsure:

Har tidligere (mye tidligere :P ) reist rundt i Norge og kastet darts. Da var vi 2-400 på stevnene. Mange av oss hadde ikke "en snøballs sjangs i h******" til å vinne, men vi kastet og koste oss. Vil tro at det er mye flere aktive fluefiskere en dartere i landet derfor ser jeg ikke på 25 deltakere som veldig bra på kastekonkuranser, gjør dere?

Er det ønskelig med 100 deltakere? Lar det seg arrangere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette har jeg ikke greie på, så det er ren brainstorming fra min side.

Har tidligere i tråden gitt utrykk for at jeg har lyst til å være med på kastekonkuransen i Kr.sand, men har litt vegring mot å gå inn i en konkuranse der jeg er sikker på å få bank av både seniorer og juniorer. Jeg har ikke lengden inne og presisjonskasting har jeg bare prøvd på vak.

Andre som har det slik som meg?

Er terskelen for å stille opp for høy? Må de fleste av oss komme så langt kastemessig at vi føler oss best før vi deltar? Burde det være naturlig at fiskere som surrer rundt med fluestanga hele sommeren hadde lyst (og gjorde det) til å delta når det ble arrangert et lokalt kastestevne? Både for å kose seg med fluekasting, konkurere litt mot seg selv og for å ha noen sosiale fisketimer.

Hvis ja, er det noe som kan gjøres for å bedre dette, senke terskelen?

-En konkuranse i konkuransen med f.eks handicap?

-Hva med dobbel, mixdobbel eller lag?

-Måntlige lokale konkuranser? (jeg har troa på dette)

-Bedre innformasjon (kanskje et par hundre SMSer hadde funka?)

-Hva med å vinne fiskekort?

-Går det for fort uten noe sosialt opplegg rundt konkuransen?

Hvis nei, jeg er en pudding, punktum :unsure:

Har tidligere (mye tidligere :P ) reist rundt i Norge og kastet darts. Da var vi 2-400 på stevnene. Mange av oss hadde ikke "en snøballs sjangs i h******" til å vinne, men vi kastet og koste oss. Vil tro at det er mye flere aktive fluefiskere en dartere i landet derfor ser jeg ikke på 25 deltakere som veldig bra på kastekonkuranser, gjør dere?

Er det ønskelig med 100 deltakere? Lar det seg arrangere?

Hei Jan arild

Tersklen er absolutt ikke høy for å være med. Grunnen til at jeg ble med på galskapen var at det var så utrolig hyggelig miljø. Selv de beste låner gjærne bort utstyret sitt til nykommere om det skulle være nødvendig. Selv konkurerer jeg hovedsaklig mot meg selv og Ronny S :biggrin: Jeg har hele tiden nye mål å strekke meg etter. Hvis du ser på resultatlista så ser du at flere en meg tar dette ganske piano. For meg er det nesten viktigst å følge opp Dennis som begynner å få dreis på sakene sine.Så du skal ikke være redd for å stille opp, se på han som vant i Tønsberg han er ikke kjent i kastemiljøet men går til topps med lengste kast på 26,5 m så det er helt åpent. Så du får vaffal komme innom å hilse på oss å ta det sosiale.

Robin Olaussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Jan Arild!

Skjønner det er en del som tror at dette er en konkurranse for "eliten" (det er ihvertfall slik de utrykker seg). Jeg startet selv opp med NM for to år siden og har siden deltatt i de fleste av disse konkurransene, både Guideline Cup og nå 5# Cup. Det første som overrasket meg var det uformelle miljøet. Det er mange gode kastere med, og en del som ikke har så høye ambisjoner. Felles for alle er at de liker å kaste, og liker å forbedre seg (ihvertfall forsøke). Og de fleste synes også etterhvert det er artig å konkurrere, både med seg selv og med utvalgte "ofre" som de liker å sammenligne seg med.

Videre er det en arena for å prøve utstyr, få gode tips, ha sosial omgang med folk som er like "gale" som deg selv, osv. Håpet er jo at disse konkurransene ikke blir for en "lukket sirkel" av invidde, men for alle som liker å kaste og utvikle seg. Jeg oppfordrer derfor deg og alle andre som måtte ha tanker om deltakelse, til å delta, eller ihvertfall komme og kikke på (da er du nemlig solgt.. he he)!

:) Fluekasterhilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har bestemt meg for å delta i Kristiansand..........tror jeg :biggrin: Joda, jeg skal det :biggrin:

Har bare lyst til å hive ut noen tanker og følelser nå mens jeg har de. Kan hende blir jeg frelst etter første konkuransen og får en helt annen innstilling til alt.

Men akkurat nå føles det litt veldig :unsure: Når man stiller opp i en slik konkuranse så blir det litt som å starte i NM uten å ha vært i en konkuranse før.

I Darts startet vi på bunn. Småturneringer på den lokale puben via kretsmesterskap og norgescuper til NM. Første gang man møtte de beste hadde man gjerne et titalls turneringer bak seg + at man møtte mange likesinnede halgode og halvfulle spillere :biggrin:

Det kan jo hende at alle de gode kasterene jeg har sett på trening, og treft i elva, ikke har noen interesse av slike konkuranser, men jeg tror at terskelen kan føles høy for å stille opp i konkuranse første gangen. Det finnes så utrolig mange gode kastere, så kanskje en god ide eller to kunne doble antall deltakere.

Håper å møte mange likesinnede (halvgode og halvfulle) i Kristiansand :biggrin::P :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har et par spørsmål før jeg reiser til kristiansand.

-Noen som har bindebeskrivelse på busteflua som brukes i konkuransen?

-Er det lov å montere skyteline(mono) som backing bak fluesnøret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror ikke du trenger det XXD er 36/37 meter det holder det <_< <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alle de snørene er vel over 30 meter tror jeg som er med i #5 cup.. :P :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har et par spørsmål før jeg reiser til kristiansand.

-Noen som har bindebeskrivelse på busteflua som brukes i konkuransen?

-Er det lov å montere skyteline(mono) som backing bak fluesnøret?

Hei Cosmo

Buste flua får du utdelt på stevnet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alle de snørene er vel over 30 meter tror jeg som er med i #5 cup.. :P:P

Rio Accelerator er oppgitt å være 30,5 meter.

Vision Extreme Distance er oppgitt å være 30,0 meter.

Det er ingenting i veien for å montere en monoskyteline bak fluesnøret, om du føler at du trenger det.

Det er derimot ikke tillatt å kappe fluesnøret slik at det blir kortere enn originalt.

Mvh

Tom

Endret av Tom Larsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

På de snørene som er sponset av de forsjellige sponsorer så er det montert på noe alla fletta skyteline sånn at alle snørene er ca like lange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Cosmo

Buste flua får du utdelt på stevnet

-Tenkte bare for å få riktig flue til trening.....

Vision Extreme Distance er oppgitt å være 30,0 meter.

Det er ingenting i veien for å montere en monoskyteline bak fluesnøret, om du føler at du trenger det.

Det er derimot ikke tillatt å kappe fluesnøret slik at det blir kortere enn originalt.

Mvh

Tom

Rio Accelerator er 27,4 meter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

-Tenkte bare for å få riktig flue til trening.....

Rio Accelerator er 27,4 meter.

Om du tar en vanlig tørrfluekrok i størrelse 10, binder en enkelt busteflue med en tynn lakket kropp av bindetråd og kniper av kroken et par milimeter etter halens innbindingspunkt, er du omtrent i mål. Dersom du vil ha riktig farge for å gjøre presisjonstreningen enklere, så er kroppen vanligvis rød og hackel og hale er gult.

Jeg har ikke målt Rio Acceleratoren selv eller sjekket hjemmesiden til Rio, men i Tundras katalog for 2005 står det på side 27 at Acceleratoren har en "Overall Length" på 100 fot, eller 30,5 meter. Dette skal gjelde for WF6F.

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vision Extreme Distance er oppgitt å være 30,0 meter

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe de to snørene? Bare spør jeg så slipper jeg å ringe halve Trondheim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg