Hopp til innhold
kekelund

#5 Cup 2006 - Har du lyst til å delta?

#5 Cup 2006 - Har du lyst til å delta?  

51 stemmer

1. 1. Har du lyst til å delta?

• Ja
      28
    • Nei
      17
    • Vet ikke
      5
  2. 2. Hvis ja på spørsmål 1, hvor vil du eventuelt delta?

• Jeg vil kun delta i Tønsberg 12. februar
      0
    • Jeg vil kun delta i Kristiansand 12. mars
      1
    • Jeg vil kun delta i Oslo 18. mars
      9
    • Jeg vil delta på to eller flere av stevnene
      12
    • Jeg tror jeg vil være tilskuer
      16
    • Jeg tror ikke jeg vil være tilskuer
      12

Recommended Posts

Hadde vært morsomt å finne ut hvor mange som kunne tenke seg å delta i vinterens 5# Cup og eventuelt hvilke/t stevne du kunne tenke deg å delta på!

:blink: Fluekastehilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det fungerte ikke å bare svare på spørsmål 1, når man svarer nei. La derfor til et "ja og nei tilskuer-alternativ" i spørsmål 2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for det Anne! (vi trenger litt hjelp av og til før ting ordner seg.. he he!)

Har du forresten lyst til å delta selv Anne? Hadde vært artig om den kvinnelige andelen kastere hadde blitt større til slike konkurranser!

:) Fluekasterhilsen

Endret av kekelund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har lagt ut noen nye bilder fra dagens "test-konkurranse".....tenkte da på de som er interessert i presisjonskasting på den stående ringen.Bildene ble frygtelig dårlige :cry: (photoshop is my friend)...i hallen vi bruker er det dårlig belysning + "inventaret" "suger" lys... :evil: Slaveblitsen min var ikke medgjørlig den heller...men dere få lide dere i gjennom det ...ta eventuelt 4-5 Panodil før dere våger dere inn på albummet :P

Kims fæle bilder

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fine bilder Kim, men det ser ut som om dommeren ikke følger med bestandig!

Mvh Knut

:) ..ikke så rart det ..du ble jo mere eller mindre "blitsa i hjel". :wacko: ....om ikke du har fått sveiseblikk ..så har du vel i det minste fått litt brunfarge :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var fine bilder det Thormill. det så morro ut, får håpe det er noe som har kommet for og bli... :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja dere i tønsberg skal vel trene på 5 cup greiene nå på søndag .... :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Litt laber interesse her :unsure: ...spesielt med tanke på hva som har kommet frem i tråden Nye regler i NM og Gudeline Cup :P ...trenger jeg å si noe mere.. :)

Er det noen som er redd for å møte "hard motstand" i fra en lokal "veltrenet" :lol: fluefiskegjeng her i Tønsberg så kan jeg jo avsløre så langt at det er mange som har bommet på bonuskastet ...hvis det er en trøst......ellers så kan jeg med fare for å bli "ekskludert" av den lokale "fluefiskemafiaen" ...avsløre at resultatlista for de siste to helgene ligger her....http://www.tffk.net/

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det så ikke ut som du har prøvd Thor.....Du var ikke på lista... :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det så ikke ut som du har prøvd Thor.....Du var ikke på lista... :wink:

Jupp.... 8) ...men jeg burde vel ikke ha stått der icon8.gif ........ .du finner nok en kim der en eller annen plass :wink:..eller forresten IKKE gjør det <_<

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

He He der var du jo.. :biggrin::biggrin: Blir det noe lengde med HM2 nå da... :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

He He der var du jo.. :biggrin::biggrin: Blir det noe lengde med HM2 nå da... :wink:

Her ligger jeg nede for telling med store "åpne sår".....og så kommer du med saltbøssa :roll:

Ja ja ....med en tidlig og lang vår ..."kommer lengdene" nok skal du se :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja Ja SORRY..Vi får se når det blir varmere i været da OK... :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det noen som er redd for å møte "hard motstand" i fra en lokal "veltrenet" :lol: fluefiskegjeng her i Tønsberg så kan jeg jo avsløre så langt at det er mange som har bommet på bonuskastet ...hvis det er en trøst......ellers så kan jeg med fare for å bli "ekskludert" av den lokale "fluefiskemafiaen" ...avsløre at resultatlista for de siste to helgene ligger her....http://www.tffk.net/

Lengste kast på 29,5 meter. :huh:

Hva slags stenger og snører brukte dere på denne generalprøven?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Lengste kast på 29,5 meter. :huh:

Hva slags stenger og snører brukte dere på denne generalprøven?

Synes du det var kort.. :biggrin: ...husker ikke helt alle stengene som var med ,men det var i alle fall noen stive kanoner med xxd snøre der... :unsure:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Merkelig "konkurranse" dette.

Regler gis ut til allmenheten 1 mnd før første konkurranse.

Folk her inne har ferdigmekka ring med stativ kun få dager etter lansering.

Snørene er enda ikke bestemt.

Er det arrangøren som vil fremme sine/sitt eget eller er det en konkurranse der alle skal stille likt?

Hadde jo vært greit å vite snører som kan brukes før man annonserer ny konkurranse.

Lurer på hvem som er mest redd for å tape mot mindre anerkjente kastere som er dritgode, noe det sikkert finnes mange av i dette land.

Jeg bare stiller spm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det arrangøren som vil fremme sine/sitt eget eller er det en konkurranse der alle skal stille likt?

Hadde jo vært greit å vite snører som kan brukes før man annonserer ny konkurranse.

Lurer på hvem som er mest redd for å tape mot mindre anerkjente kastere som er dritgode, noe det sikkert finnes mange av i dette land.

Jeg bare stiller spm.

Spørsmålene er vel sikkert på sin plass, men samtidig bør man vel ha såpass selvtillit at man ikke bryr seg om slike bagateller. Er men god nok eller dedikert nok så fikses dette lett. For oss andre derimot så er det vel et spørsmål om å lære av de beste, og da spiller det vel også mindre rolle om man ikke vet alt før konkurransen? Jo mindre jeg vet, jo mer kan jeg lære. :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Merkelig "konkurranse" dette.

Regler gis ut til allmenheten 1 mnd før første konkurranse.

Ser ikke helt problemet her :unsure:

Folk her inne har ferdigmekka ring med stativ kun få dager etter lansering.

Hva folk har privat spiller vel ingen rolle .....Ringen vi har her i tønsberg ble vel laget nettop med tanke på å prøve ut denne del av konkurransen.... og siden reglene har ligget ute en måned er det jo fritt frem for alle og en hver å lage sin egen ring og trene på den.

Enig i at det er et problem ...men i oppstarten så må man vel se igjennom fingre med at ikke allting klaffer som det skal , er man ikke komfortabel med det , er det selvfølgelig ingen som forlanger at man skal delta. :wink:...beklageligvis skal jeg ikke selv delta .Men regner med at jeg tar det igjen senere i Oslo.

Hva er det som får deg på slike tanker da.....forklar litt nærmere er du snill :) ..

Hvem som er redd for hva vet ikke jeg ...men tror ikke det har så mye med den enkelte konkurranse å gjøre men heller den enkelte persons innstilling til å konkurrere generelt. Det er slett ikke bare "gamle garvede" fluefiskere som trener og konkurrerer her i tønsberg, tvert i mot. :wink: ingen har vel noe som helst å være redd for spør du meg.

Jeg bare stiller spm.

Helt i orden ...fyr løs 8)

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det har kommet meg for øret at snører som kan disponeres er SA Expert distance#5 XXD #5 fra samme levrandøer Og Rio Accelerator WF5. Muligens så kommer det et par snører til. Arrangørklubben stiller med snører fredigmontert på sneller med liten løkke i front for enkel skifting av fortom som man har med selv.

Var det noe mer dere lurte på. Har akkurat fått vite dette!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

For ordens skyld: Snøremodellen XXD fra Scientific Anglers blir i 2006 erstattet av Expert Distance. Snøreprofilene ser for meg mer eller mindre identiske ut, bortsett fra at den nye Expert Distance har en baktapering på klumpen som er 5 fot lengre.

I siste nummer av FLY FISHERMAN (februar 2006) skriver de om den nye Expert Distance: "The new design has a braided multifilament core, a tapered running line for less mass and reduced friction, and a long (25-foot) rear taper."

Uten at jeg vet om det betyr at den gamle XXD'en ikke hadde det samme (bortsett fra baktapering på 20 fot).

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har nå i tillegg fått vite at Det er lov å kaste med egne snører av de snørene som er biltt godkjent, men for å unngå mulighet for fusk så blir egne snører veid på godkjent vekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg