Hopp til innhold
Olav

Ørretjakt-dvd

Recommended Posts

Det hyggelig at dere liker produktet vårt og det gleder meg at det er så mange som er fornyd :-)

Takker og bokker.

Håper alle får en riktig god fiskesesong i 2006

Morten Minde

www.troutfishing.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har sett filmen 3 ganger og den holder mål i massevis. :biggrin:

Det finnes selvfølgelig ting man kan pirke på her og der, men det viktigste for meg er at den gir meg lyst til å fiske. :unsure:

Flotte bilder, nydelig natur og flotte ørretter. :roll: :biggrin:

Kommer helt sikkert til å se den mange ganger til før sesongstart.

Terje!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

helt enig.

filmen holder mål så det holder.

sikla randt og armen begynte med kaste bevegelser av seg selv.

må bare bli vår snart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har nå sett filmen 2 ganger. gearet meg ned etter at en venn snakka litt stygt om den, selv om mesteparten kommentarene var "ikke-fiskefaglig".

må si meg fornøyd med filmen, men jeg skjønner godt de mer eller mindre skarpe og fleipete kommentarene :biggrin:

det lille som jeg kunne vært mer foruten, var all sensur-biipinga. irriterende og ikke morsomt. det hadde faktisk vært bedre å høre banninga! :P

alt i alt en film som får opp fiskekløen!

Endret av chau n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er meget hyggelig at dere liker filmen.

Hvis dere skal gi filmen et terningskast. Hva vil dere gi den?

Morten Minde

Sterk 5'er, så har vi litt å gå på til oppfølgeren... :wink:

MVH, LARS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Meget bra film. Har bare fått sett den en gang, desverre. Satt knyttet, meget spennende til tider. tar'n....tar'n....tar'n...JAAA!!

Eneste jeg syntes det manglet var noen flere "take" close up.

Sorry, det var det nok av :blink:

Endret av rovfisk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fluefiskefilmen med Minde og co.

Er denne kommet ut til kundene enda?

Jeg bestilte den på Morten Minde sin hjemmeside (www.ssw.no), men har ikke fått noe info om betaling på forskudd(?)eller liknende.

Olav

hm, akademisk, men lurer på om favorittfisket til hr minde kan kalles fluefiske <_< . han droppet jo bare fortommeren ut i vannet, og kunne med fordel tatt i bruk en haspelstang, ehehe :P

:lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fiskescenene får en god 5-er. Mye veldig bra her.

Det rundt fiskescenene får kun en 3-er.

veldig enig... hadde det "rundt" fiskescenene holdt samme nivå, ville det vært dratt totalinntrykket opp, men det er jo bare et tastetrykk på fjernkontrollen til neste scene... Et annet positivt pluss er kommentarene til Flemming. Han har en naturlig tydelighet og entusiasme i stemmen som kanskje kunne vært brukt enda mer i filmen.

Kommer nok definitivt aldri til å bli fasinert av å sitte bak et tre å duppe flua i vannet, men hver sin smak..

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

hm, akademisk, men lurer på om favorittfisket til hr minde kan kalles fluefiske <_< . han droppet jo bare fortommeren ut i vannet, og kunne med fordel tatt i bruk en haspelstang, ehehe :P

Han fisket med flue, dermed fluefiske 8)

De scenene synes jeg var noen av de beste fra filmen! Minnet meg om barndommens fiske med bambus og mark. Fikk meg til å utvide horisonten med hensyn til hvor det kan drives fluefiske!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette blir for dumt. Det fisket Morten bedrev der er fluefiske i høyeste grad. Fisker til stadighet på samme måte og det er jo utrolig spennende. Må man ta et fluekast før det er fluefiske? Dont think so.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Enspora?? :biggrin: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette blir for dumt. Det fisket Morten bedrev der er fluefiske i høyeste grad. Fisker til stadighet på samme måte og det er jo utrolig spennende. Må man ta et fluekast før det er fluefiske? Dont think so.

Spennende eller ikke - han kunne like gjerne fiska med pilkestikke. Jeg synes ikke at vi skal opphøye fluefiske til noe mer enn det er, men når de i det ene øyeblikket nærmest rakker ned på "slukfiskere med olabukse og joggesko" på et svaberg, for så i neste å bedrive pilking med fluestang, da blir det for dumt!

Scenene fra Vindelfjellene bærer filmen, godt hjulpet av Flemmings kommentarer. Pipingen når det er bannord er utrolig irriterende - hvorfor er dette gjort??? Vi har da vel ikke så sarte ører? Og hvis det er et forsøk på humor, så funker ikke det...

Min mening er at filmen er blitt veldig oppskrytt her på forumet - jeg gir den terningkast 3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Han fisket med flue, dermed fluefiske 8)

hva om jeg sitter bedagelig og dropper nymfa ned i et høl i isen med fluestanga mi? eller oter-fiske med flue? er det også fluefiske? :roll:

enspora? jeg? mulig, men jeg prøver å være konsekvent.

bla litt tilbake i forumet og få med dere de utrolig omfangsrike diskusjoner om dette emnet, moby og ørret1234! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:) Ja ja folkens.... Gi meg et råd hvordan skal jeg kaste på en fisk i bushen?

Mark er jo tingen... Egentelig brukte jeg bambusstang når jeg begynte mitt fiske eller rettereskat rågnepåk... Er det noen av dere som har brukt det?

Morten Minde

Kos dere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:) Ja ja folkens.... Gi meg et råd hvordan skal jeg kaste på en fisk i bushen?

Mark er jo tingen... Egentelig brukte jeg bambusstang når jeg begynte mitt fiske eller rettereskat rågnepåk... Er det noen av dere som har brukt det?

Morten Minde

Kos dere...

Har brukt mark en gang ja...Kan ikke anbefale det :wink:

Synes at vi alle burde kunne ha vårt fluefiske slik som vi har og nyter det. Ingen grunn til å hverken rakke ned- eller opphøye den ene eller den andre formen for fluefiske! ( Eller fiske generellt )

Det viktigste er vel å fiske med flue. Eller...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stay on target Luke!

Hvis denne tråden utvikler seg til en diskusjon om definisjonen av fluefiske blir den stengt :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stay on target Luke!

Hvis denne tråden utvikler seg til en diskusjon om definisjonen av fluefiske blir den stengt :wink:

Eventuellt så kan vi starte enda en meningsfull tråd angående emnet "definering av fluefiske" :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

ingen fare for det. den diskusjonen er tatt flere ganger før, og det gjengse krav var visstnok at fluesnøret skulle utgjøre kastevekta. da gjør det ingen verdens ting at "flua" ser ut som en mus/fisk, og man buker haspelstang :P

men dvd'en heter kun "ørretjakt", så om det er fluefiske hr minde drev med eller ikke, er egentlig ikke viktig. han kunne gjerne ha sneket seg innpå ørreten og dælja til den med ei klubbe for den saks skyld, og det hadde forsatt vært ørretjakt. :lol:

trekker tilbake mitt spørsmål om hvorvidt det var fluefiske hr minde drev med eller ei. :roll:

Endret av chau n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Trønder-Avisa har anmeldt Ørretjakt - artikkel i avisa 16. mars i år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg