Hopp til innhold
CatchAndFreeze

Blir det noe SØ på ffn-medlemmene i Oslofjorden?

Recommended Posts

Har ikke hatt tid til å fiske noe etter endt laksesesong ennå , men nå må jeg snart få meg noen turer.

Er det noe å rapportere av blankfisk noen steder i fjorden ? Gjerne også fluevalg hvis du har vært heldig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har fått noen tilbake meldinger fra noen kompiser, det går en del store sø i Sandebukta. :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei!

Så noen fine fisker som solte seg i dag i indre Oslofjord!! Vanskelig å få til å ta. Er nok litt tidlig. Nå er det jo meldt varmere vær så kanskje det blir mer fart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var ute i dag, fredag. Etterhvet blåste det så mye at det var vanskelig å stå rolig under kastinga. Fikk en lyr og en liten, men feit ørret. Brukte sink tip og sildestreamer. Så ikke en eneste torsk, men desto flere alkekonger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jøss - plutselig ble det rom for en sø tur i helga - taksten til mitt nye " hobbyrom " :roll: kommer ikke før på onsdag. Er det noen som skal ut i morgen så hadde det vært fint med en rapport.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var ute en tur i kveld, så en fisk som håppa rett utenfor kastehold men den kom ikke innenfor min radius ellers så hadde den tatt :blink: men fiskemakkeren tok en pen torsk på 5er stanga si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ta en tur til Sandebukta der er det tatt SØ på 1,3...1,6 på reke 10 krok :wink: Rask inn trekk :mellow: Feit og fin :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Høsten første sø tur er nå unnagjort. Dro ut i og fisket i det salte i Onsøy - så en del fisk men fikk kun to undermålere. Begge tok på Big Hole Demon type rødorange.

Prøvde reke i str. 10 også men den ville bare torskeyngel smake på .....

Deilig å være igang igjen 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var en tur i Asker på lørdag. Fikk en bitteliten SØ og hadde noen andre småsøsken etter på en zonker. Så lite aktivitet ellers.

Lite futt og fart med andre ord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ble litt kaldt nå men det er vel noen " tullinger " som er ute ???

Nå er armen min under utretting - korte sener & muskler får strekk så det kjennes :cry:

Satser på en aktiv vår nå - regner med å dra igang så fort det drar seg mot 0 grader....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ingen grunn til å bli hjemme- sjøørreten spiser ikke bare i mars og april..

Fikk flere fine fisk i Oslofjorden i romjula, 1.5-2kg.

Nå er det dessuten meldt mildere vær, så da går det an å lufte flua uten altfor store problemer!

Nå er armen min under utretting - korte sener & muskler får strekk så det kjennes :cry:

Satser på en aktiv vår nå - regner med å dra igang så fort det drar seg mot 0 grader....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal vi stole på værmeldingen blir det plussgrader de kommende dager.

Noen som vet vanntemperatur for tiden i indre Oslofjord ? Bkte tidligere Niva sin side fra Steilene Værstasjon, men den har ikke fungert det sistehalve året for min del. Andre forslag ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da var årets første tur unnagjort i Asker. Totalt 4 SØ, hvor den største var på 1.1 kg. Hadde flere andre på og etter. Klart og fint vann. Temperaturen fikk jeg ikke sjekket. Alle svelget en hvit og grønn sildestreamer.

Hadde jeg vært litt kyndig skulle jeg ha lagt ved bilde.....URL adr. Hva er det for noe ??? :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

1) Klikk på bildesymbolet (tegning av et tre, tredje knapp fra høyre), sett inn http-adressa, klikk ok. Da setter du inn bilde som ligger et sted på nettet.

2) Klikk på Browse under Vedlegg, under der du skriver innlegget. Klikk deg fram til bildet på PCen din, klikk Legg til dette vedlegget. Send inn svaret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk akkurat årets første sjøørret i år på Elnestangen i Asker! Blikkstille, solskinn og minus 3 grader, herlig å være ute, men nå må jeg inn for å hjelpe kona med malingen.

Den veide omtrent kiloen, men var så mager at den fikk tusle videre. Tok den på en zonker med hvit kropp i str. 6.

Og vi er igang i 2006!! :)

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da ble det ny tur i går. Mye is i fjorden, men fant noen steder hvor det var isfritt. Mye is i drift, men det gikk fint å fiske mellom flakene. Så endel SØ som rullet og koste seg i det fine været sammen med undertegnede . En blank på 1 kg lot seg lure på en hvit Wolley Bugger med sølv kropp :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da ble det ny tur i går. Mye is i fjorden, men fant noen steder hvor det var isfritt. Mye is i drift, men det gikk fint å fiske mellom flakene. Så endel SØ som rullet og koste seg i det fine været sammen med undertegnede . En blank på 1 kg lot seg lure på en hvit Wolley Bugger med sølv kropp :biggrin:

hm, høres jo veldig gøyt ut :lol:

send gjerne en pm hvis du føler for å tipse hvor du var, ehehe, så får jeg kanskje dra frem den ubrukte neoprene vadebuksa jeg kjøpte på salg for lenge siden :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var i Asker og det var (naturligvis kanskje ?) isfritt. Blir ikke så mange alternativene igjen hvis du kikker på fjorden nå..... :wink: men det var ikke Elnestangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Årets første tur unnagjort på onsøylandet på søndag, etter rapporter om mye fisk som vaket på lørdag.

Fisket over favorittgrunna i ca to timer - ikke noe å se. Var nok for kaldt i vannet da nattetempen hadde vært nede i over 10 blå. Pent vær da - sol og ca 0 grader med snøsmelting i solveggen.

( i dag er det snøstorm :cry: )

Men sesongen er i gang og det er ikke mye mer enn litt mildvær og sol som skal til før neste tur er en realitet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg