Hopp til innhold
Anne

Laksefluer - inspirasjonstråd

Recommended Posts

Bruker du mye gul/ svart kombinasjon i dine elver der oppe Talon? Når/ under hvilke forhold? Har tatt noen laks selv i klare elver på gul/ svart, f eks Golden Killer. Her er en som er veldig tett opp til originalen: http://www.salarflies.com/salmon-fly-golden-killer. Har noen varianter på både dobbelkrok og tube som jeg bruker oftere enn singel, men når ikke helt opp til et "go to" mønster. Kan jo endre seg, litt tilfeldigheter som avgjør om man har trua på flua og begynner å bruke den oftere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Bruker du mye gul/ svart kombinasjon i dine elver der oppe Talon? Når/ under hvilke forhold? Har tatt noen laks selv i klare elver på gul/ svart, f eks Golden Killer. Her er en som er veldig tett opp til originalen: http://www.salarflies.com/salmon-fly-golden-killer. Har noen varianter på både dobbelkrok og tube som jeg bruker oftere enn singel, men når ikke helt opp til et "go to" mønster. Kan jo endre seg, litt tilfeldigheter som avgjør om man har trua på flua og begynner å bruke den oftere.

Ja den Golden Killer har jeg også brukt - for en del år tilbake. Jeg minnes en veteran som viste med den enkle flua på enkelkrok av gull. Han hadde fiska med den hele sesongen.... Laks i søkk og kav.

Selv skifter jeg flue mye, tester nye ting. Kombinasjonen svart og gult har vært litt allround for meg i mange år, men gult har for meg kanskje mest vært ved solskinn.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flott flue!

Minner om ei sø-flue jeg har hatt hell med, husker ikke navn. Gul hale, påfugl kropp, sibirsk ekorn vinge og brunt hackle i dbl 10. Fått både laks og sø på denne i grålysninga.

Nutria hva er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flott flue!

Minner om ei sø-flue jeg har hatt hell med, husker ikke navn. Gul hale, påfugl kropp, sibirsk ekorn vinge og brunt hackle i dbl 10. Fått både laks og sø på denne i grålysninga.

Nutria hva er det?

Takker :)

Nutria finner du blant annet her

http://www.foxy-tails.co.uk/category-8/FTCYP101.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja den Golden Killer har jeg også brukt - for en del år tilbake. Jeg minnes en veteran som viste med den enkle flua på enkelkrok av gull. Han hadde fiska med den hele sesongen.... Laks i søkk og kav.

Selv skifter jeg flue mye, tester nye ting. Kombinasjonen svart og gult har vært litt allround for meg i mange år, men gult har for meg kanskje mest vært ved solskinn.....

Har også sett på gult som et ok alternativ i solskinn. Det som tiltaler meg ved Golden Killer og andre fluer hvor gult og svart mikses er at helhetsinntrykket blir en del mer diffust en om man kjører med ren gul vinge, eller gul seksjon under med svart over. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Noen småsaker for viltre laks i nord! Det store spørsmålet er som vanlig -  vil den bite på?

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bite på tror jeg nok den gjør.

Biter på jeg også, fikk ordentlig lyst til å binde opp noen flere slanke tuber selv!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg