Hopp til innhold
Anne

Laksefluer - inspirasjonstråd

Recommended Posts

Takker s-e-sten :) . Denne modelen har så flotte farger, at jeg klarer ikke å stoppe lage den.... :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Mikkeli Blue

Flott Mikkeli Petrovic! Er helt sikker på at denne gir deg en STOR laks til sommeren :msn-wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tusen takk! Synes du jeg skulle ha noen få fortungede Mikkeli å ?

Jeg binder de fleste unntatt de små til sensommerfiske, med noen vindinger med blytråd. Det gir en veldig fin "balanse". I praksis noe ala samme effekten som en conehead, men jeg har aldri hatt den store forkjærligheten for cones. Liker å binde inn vinger og hode med bindetråd og lakk.

En spole med blytråd er også billig, og en har til mange fluer. 5-6 vindinger holder til tuber opptil 1". På halv toms bruker jeg 4-5.

Tenker du på mer fortynging så kan et 1/2 toms alurør være et alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg binder de fleste unntatt de små til sensommerfiske, med noen vindinger med blytråd. Det gir en veldig fin "balanse". I praksis noe ala samme effekten som en conehead, men jeg har aldri hatt den store forkjærligheten for cones. Liker å binde inn vinger og hode med bindetråd og lakk.

En spole med blytråd er også billig, og en har til mange fluer. 5-6 vindinger holder til tuber opptil 1". På halv toms bruker jeg 4-5.

Tenker du på mer fortynging så kan et 1/2 toms alurør være et alternativ.

Takker for en god råd. Tenker mye om fluens balanse og det du sier høres veldig logisk ut. Da blir det bare flere Mikkeli for skikkelig STORE laks :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehehe, her fant jeg et bilder fra mine første forsøk på laksetube :P

-har dessverre ikke fått ordnet istand noe ordentlig lysboks for å ta fluemacro, men det kommer kanskje i løpet av vinteren.

Her er også endel av mine tidligere kreasjoner, men jeg ha'kke fått fiska så mye med dem altså....

7-8cm AH-tuben (geit)

Reke rosa 5-6cm

Tynne sunray ca.8-10cm

Denne her fant jeg sterkt medtatt og har stregt tatt bare bygd den opp igjen (med noen små endringer)

(Alurør 2tommer, og ca 10cm vinge)

Intruder Lime/Svart (5cm q-tip med kuleøyne og bly for balanse, og10-17cm hacklestråler i vingen)

Og til slutt en av mine første highlander tributes....

Endret av Ken Guru

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Denne var virkelig lekker!

Kunne du lagt ut materiallisten din eller en enkel step by step? Liker fluene dine s-e-sten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Denne var virkelig lekker!

Kunne du lagt ut materiallisten din eller en enkel step by step? Liker fluene dine s-e-sten!

Takk for det MariusN.

Tube.Sort.Tag.Oval sølvtinnsel og orange antron.Hale.Hot orange fluofibre.Kropp.Sølv flatbraid og brown salmo supreme.Ribb.Oval sølvtinsel.Vinge1.Sunburst yellow rev pluss noen strå angel hair silver holo.Hackel.Sunburst yellow metz softhackel.Vinge2.Brun tempelhund.Hackel2.Grizzly matuka soft hackel brown.Topping.3-4 påfugelherl.Sider.Jungel cock.Hode.Liten pro cone.

Endret av s-e-sten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Innimellom alle tubene trer jeg inn med et bidrag i den andre enden av skalaen

- nette dobbelkroker i # 8 og 10 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Innimellom alle tubene trer jeg inn med et bidrag i den andre enden av skalaen

- nette dobbelkroker i # 8 og 10 :)

Flott Talon! Finnmarkkillers?