Hopp til innhold
Anne

Kapping av klumper til tohånds

Recommended Posts

Skulle mene den stanga der ligger svært nærme Nolimits 12'6"#8-9 og Loop Blackline 12'4"#8. I så tilfelle tar du ikke mye feil vedr. vekt.32-33 gram og 11 til 12 meters lengde så burde du være svært nære en inntertier. Er du ny med greiene så er det bare å anbefale litt vekt da du mye lettere får følingen med utstyret og du gjør det lettere for deg selv ved innøving av teknikk osv.

Salaren

Takker for svar =) Godt å høre at jeg ikke var så langt utpå vidda! Er absolutt ikke ny innen fluekasting =) (selv om nicket tilsier noe annet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Streamstix salmonfigther 14#9/10. Har ein biocraft scandic shooter - intermediate, som skal vere ferdig tilpassa #10 - denne er 12,6 meter og 42 gram. Er ikkje det litt tungt til denne stanga?

Fint om andre kan skrive kva dei anbefaler på nevnte samlomfigther

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg #7/8 Rio Versitip med ett skytehode og utskiftbare spisser.  Når jeg kutter skytehodet, skal det veies med spiss?  Regner med spissene har ulik vekter etter synkegraden.  Stangen er en HM Signature #7, det står 23 g på den.  Noen som har en slik stang?

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvilken Rio Versitip er det? Spør fordi at jeg innledningsvis kom i tvil om dette er en line som er egnet for kapping(?). Spiss må regnes med i linevekten, og spissene har neppe ulik vekt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor er det dere får tak i gjennomsiktig krympeslange? Gikk til anskaffelse av varmluftspistol på Biltema (for å lage eget klumper og løkker), men finner ikke i norge bortsett fra ebay. Rakk ikke lese gjennom hele innlegget, men antar det gjelder /splicing/welding av klumper og line....

Endret av Arne Pursell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg