Hopp til innhold
Anne

Kapping av klumper til tohånds

Recommended Posts

Har kjøpt en Stinger-klump (Im #9) til min 13-fots Stinger. Noen anbefalinger til vekt og lengde? Har tidligere brukt mest en RM Spey-klump (F/S1) som jeg mener er 10,4 meter og 34 gram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Anbefalt klumpvekt og lengde på X1 13,6, #9? Ikke nødvendigvis det Syrstad anbefaler, men heller det folk selv har erfart.

Endret av Kpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det noen som har forslag eller data på belly lengder i fly /flyt - flyt /s1 og i b s1/ s3 eller noe lignende? til en Loomis GLX 15' #10-11 ( Min er ikke helt ny og kjøpt brukt , men skal være nokså lik den nye GLX Classicen i 15')

Har kun forslag på ca 12, 5 m, og mellom 38 og 41 gramsom et utgangspunkt p.t.

Tar gjerne mot innspill closedeyes.gif både på lengder, vekt og snører (Merke /Type) som funker til denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må holde litt liv i denne tråden:)

Da jeg nettop gjorde ett røverkjøp på en sage vt2 13,9 8/9 lurer jeg på klumpvekt på denne, any ideas?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

36 gr - 13m - LTS Slingshot 13,2 - GL 3D H/S1/S3

36 gr - 13m - LTS Slingshot 13,2 - GL 3D F/H/I

37gr - 12m? - LTS Slingshot 13,2 - GL DCC connect

Perfekt kombo for min kastestil - 3D snørene er fantastiske!

41 gr - 13m - Sage Z-Axis 15 ft - GL 3D I/S2/S4

41 gr - 13m - Sage Z-Axis 15 ft - GL 3D S2/S4/S6

Går som en kule - fin kombo ved stor elv

41 gr - 13,5m - Sage Z-axis 15 FT Zpey Fusion sinktip + tiper (ikke testet enda men bør bli bra mtp vekt og lengde)

31 gr - 11m - G Loomis Stinger GLX - Rio Outbound Flyt (kuttet wf snøre)

29,7 gr - 11,2m - G Loomis Stinger GLX - Loop adapted 8/9 belly 7/8 long fronts

Dette oppsettet er ikke testet enda, så kan ikke gå god for det ende:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Anbefalt klumpvekt på LTS X1 14,6? Tenkte noe rundt 13m 42gr og synkesnøre, blir dette for tungt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Anbefalt klumpvekt på LTS X1 14,6? Tenkte noe rundt 13m 42gr og synkesnøre, blir dette for tungt?

Har ei Nolimits 14'6" #10-11. Denne stanga er merket med 38-42 gram på klingen. Skulle mene at nevnte stang er så godt som lik din stang. Antagelig samme klingen. Nok om det, stanga fungerer ivertfall bra med LTS speedline S1/S2 kappet til 12,5 meter og 41gram. Nå er Speedline et snøre som og er lett og trekke opp av vannet.

Kappet en Cortland flytklump til Samme vekt men lengden havnet her på 13 meter. Denne klumpen går meget bra på stanga og bruker denne klumpen i kombinasjon med en 10 fots fastsink polyleader.

Så min Nolimits stang er utvilsomt riktig merket med tanke på anbefalt klumpvekt og man skulle sterkt anta at din LTS X1 også ville ligge i samme område da de er meget beslektet.

Salaren

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaringer på vekt og lengde på klumper til Hardy Swift Mk II 13'#8?

Mvh

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Akkurat fått i hus ei Guideline LPXe 12'6" #7/8. Har en Flytklump liggende som jeg målte til 12 meter og veide den til 28 gram. Nå burde jeg etterhvert vite omtrent hva diverse LPXe stenger vil ha av vekter og lengder men siden jeg ikke har tilpasset klumper før til nevnte stang så kan det vel ikke skade å spørre her på forumet hva andre mener. Vil det gå greit..?

Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe guideline 3D klumper til min tohånds Gloomis stinger GLX 12,6" #7/8 (tre delt gammel modell). Ifølge tabellen skal vekten på klumpene være 22-24 gram. Jeg syns det er noe lett så jeg kommer nok til å "gå for" ca 25-26 gram.

Det jeg lurer på om det er anbefales en 3D SH klump uten kapping (7/8 er 24 gram 11,5 meter og 8/9 er 27 gram 11,5 meter) eller DH #8/9 på 35 gram og 13,5 meter som kappes ca 2 meter i bankant? (DH finnes ikke i #7/8 )

Innspill mottas med takk 8)

Endret av J.R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe guideline 3D klumper til min tohånds Gloomis stinger GLX 12,6" #7/8 (tre delt gammel modell). Ifølge tabellen skal vekten på klumpene være 22-24 gram. Jeg syns det er noe lett så jeg kommer nok til å "gå for" ca 25-26 gram.

Det jeg lurer på om det er anbefales en 3D SH klump uten kapping (7/8 er 24 gram 11,5 meter og 8/9 er 27 gram 11,5 meter) eller DH #8/9 på 35 gram og 13,5 meter som kappes ca 2 meter i bankant? (DH finnes ikke i #7/8 )

Innspill mottas med takk 8)

Jeg begynte selv og eksperimentere nylig med klumper til min Guideline LPXe 12,6 #7/8 som ikke er ulik din GLX. Prøvde da med en Powertaper på 12,2 meter og 25 gram men det ble som fryktet litt for lett og kanskje og litt for langt. Så siden jeg og regnet ut klumper ved bruk av andre powertapere så fikk jeg liksom ikke til noe som jeg kunne falle for. Som en ren artighet ble det kjøpt en Airflo Scandihead på 10,2 meter og 29 gram ferdig med løkker og fin baktapering. Satte greiene på og laget meg en 4 meter fortom med 060 rotdel på omtrent 2 meter. Det gikk supert og jeg har fisket noen timer med stanga og liker den kjempegodt med nevnte klump. Spesielt artig er det å kaste slik the gjør "over there" og det går ut kan jeg bekrefte. Kjempefin å vinkle på trange plasser er den største fordelen. TiI store lengder trengs andre klumper men stanga var heller ikke anskaffet for å oppnå lengder, til det har jeg andre stenger og liner.

Salaren

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Du svarte vel egentlig ikke på spørsmålet :biggrin: Jeg har bestemt meg for Guideline 3D snøre, men usikker om det skal være et SH eller kappet DH?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei

Du svarte vel egentlig ikke på spørsmålet :biggrin: Jeg har bestemt meg for Guideline 3D snøre, men usikker om det skal være et SH eller kappet DH?

Kjøp enhåndsmodellen Brukte 8/9 på min stinger GLX 12,6 7/8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei. Har nå kjøpt en LTS X1 12,6 fot #8. Har ikke fått prøvd stanga ennå. Noen som vet ca klumpvekt på den? Rundt 32g?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei. Har nå kjøpt en LTS X1 12,6 fot #8. Har ikke fått prøvd stanga ennå. Noen som vet ca klumpvekt på den? Rundt 32g?

Skulle mene den stanga der ligger svært nærme Nolimits 12'6"#8-9 og Loop Blackline 12'4"#8. I så tilfelle tar du ikke mye feil vedr. vekt.32-33 gram og 11 til 12 meters lengde så burde du være svært nære en inntertier. Er du ny med greiene så er det bare å anbefale litt vekt da du mye lettere får følingen med utstyret og du gjør det lettere for deg selv ved innøving av teknikk osv.

Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg