Hopp til innhold
Bindalingen

Lengde med #5 XXD

Recommended Posts

Rod Postert I går, 22:56

Hei Roy,

Hilse fra Sven! Han sier at prototypen var kanskje ikke det rette ord - det var den endelig vareprøve. Produksjon har pågått naturligvis og såvidt Sven vet hadde de først produksjonseksemplarer ankommet Norge like før konkurransen.

Jeg kan bekrefte at vi lånte prototypen av Sven MEN,,,, jeg sendte den

tilbake før konkuransen fordi da fikk vi inn første levering av ferdigproduserte T5.

Så det ble ikke brukt noen prototype i konkuransen nei......

Og deg Thormill treffer jeg vel til mandag hos Grunde. Skal bli interesant å se

hvordan T5 oppfører seg kontra andre stenger....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det at jeg ikke har slagkraftige argumenter er jo fordi jeg ikke ser så negativt på ting som du gjør. Kan hende du ser veldig mye på hotel Cesar da du virker veldig dramatisk.........

Men nok om det da :biggrin:

Thormill? Kaster du i 5-cupen? og hvor langt sånn ca kaster du med #5 stang og XXD snøre?

Men hva med Vogg First #5 9' da? Jeg får ikke tak i den i dag, de vet heller ikke når den kommer. Er den da en handelsvare. Den var i salg i fjor, men ikke nå lengre, spørsmålet er hvordan man definerer handelsvare

Hvorfor svarer du ikke på denne da Tormill?

Endret av Robert R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

tilbake før konkuransen fordi da fikk vi inn første levering av ferdigproduserte T5.

Takk for din avklaring og lykke til videre i konkurransen. Kastemessig er du en inspirasjon for de mange, også for meg (med eller uten T5).

Det at jeg ikke har slagkraftige argumenter er jo fordi jeg ikke ser så negativt på ting som du gjør. Kan hende du ser veldig mye på hotel Cesar da du virker veldig dramatisk.........

Thormill? Kaster du i 5-cupen? og hvor langt sånn ca kaster du med #5 stang og XXD snøre?

Når substansen i argumentasjon skal være avhengig av kastelengden, da er det vel kanskje på tide å takke for seg, slik at ens intellekt kan beholdes sånn noen lunde intakt.

Sponsorer

Til informasjon har vi flere sponsorer enn Sage. Sage er hovedsponsor, mens Bios, Nordic Outdoor og Tundra Outdoor er sponsorer. Sage har sponset oss med premier, Bios med SA snører, Nordic Outdoor med Vision snører og Tundra med RIO snører. Dvs. de godkjente snørene som stilles til disposisjon for konkurransen. I tillegg har de også levert sneller, som kan benyttes som premier.

Dette er alle anerkjente leverandører, som har levert god kvalitet gjennom mange år. En honør til disse, som stiller opp på veiene av sine kunder.

Roy J. Larsen

Endret av Flugan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå trur jeg dere må slappe av litt. Ingen av Streamstix Teamet har reklamert for denne stanga og det er heller ingen prototype.

Ja, jeg kjenner jo ikke motivene for å ta i bruk en stang som etter det jeg kan se ikke er/var i handelsvanlig, så antydningen om "butikk" var vel å trekke det litt langt. Beklager det.

Men hva med Vogg First #5 9' da? Jeg får ikke tak i den i dag, de vet heller ikke når den kommer. Er den da en handelsvare. Den var i salg i fjor, men ikke nå lengre, spørsmålet er hvordan man definerer handelsvare så overskriften på denne tråden er jo helt feil nå.

Har den vært i vanlig handel så er/var den vel handelsvanlig? Om en tok i bruk en forlengst utgått modell som ikke fins i markdet i dag så må jo det være helt kurant.

Men tar en i bruk en ny modell som ikke finnes/eller har vært i handel, så er vel det i gråsonen, selv om produktet i nær framtid blir "handelsvanlig"? Eller ?

Det må jo være i alles interesse at reglene overholdes selv om spiriten for konkurransen er å ha den i en godmodig tone :)

Endret av moby

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå trur jeg dere må slappe av litt. Ingen av Streamstix Teamet har reklamert for denne stanga og det er heller ingen prototype. T5 fikk en enrom reklame nå fordi enkelte som f.eks Tormill ble vanskelig og kvervulerte på alt som ble skrevet. Det vises veldig godt hvem som er mere voksen sammenlignet med andre i trådene. Dette er da ingen konspirasjon.....dere selv har skapt dette rotet med masse utrykk og egne tanker. Som alltid er det enklest og tenke negativt og baksnakke hverandre.

Men hva med Vogg First #5 9' da? Jeg får ikke tak i den i dag, de vet heller ikke når den kommer. Er den da en handelsvare. Den var i salg i fjor, men ikke nå lengre, spørsmålet er hvordan man definerer handelsvare så overskriften på denne tråden er jo helt feil nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Godt å se deg på tråden..svensken ...selv om det ble noe "sent".

Det pynter selvfølgelig på saken at det ikke er en prototype som er brukt...men fremdeles gjenstår problemet rundt det med allmen tilgjengelighet...men det få være så.

Jepp ...vi treffes nok på mandag , hvis ikke en eller annen Streamstixtilhenger møter opp med balltre utenfor huset her i løpet av helgen :wacko:

Er nysgjerrig på T5'ern...håper jeg får lov å "ta på den" :biggrin:

Kanskje du har rett Robert R...jeg er fakstisk så paranoid ...at etter bryllupsnatta så anmelte jeg kona mi for dyremishandling.....og min mor var ikke et hakk bedre hun heller ...hun anmeldte meg for fluktforsøk 5 minutter etter jeg ble født. :biggrin:

Fikk bare med meg generalprøven og det gikk heller dårlig :blink: ...kjøpte ny stang før 5cup'en men det skjærte seg siden jeg ikke fikk ordnet meg et snøre til trening /konkurransen som passet etter min smak og som var lovlig å bruke...så jeg hoppa over denne gangen :wink: og da skjønner du vel at jeg ikke har satset på XXD snøret og heller ikke målt eksagt hvor langt jeg kaster med det.

hva er det du ikke skjønner da... :mellow:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Når substansen i argumentasjon skal være avhengig av kastelengden, da er det vel kanskje på tide å takke for seg, slik at ens intellekt kan beholdes sånn noen lunde intakt

:wink:

ikke har satset på XXD snøret og heller ikke målt eksagt hvor langt jeg kaster med det

Tight line long Belley #5 snøre hadde passet perfekt i forhold til XXD snøret, syns personlig XXD snøret er noe prakk å kaste med, egenltig bare jobb og strev. Tl LB har en fin tappering nesten helt til enden og du kan kaste mere roligere og har mere presisjon. Lengden på snøret er 27 meter og trener man nok har du nesten hele lina i lufta da blir det lettere å skyte den ut.

Har ikke prøvd de andre snørene som er lovlig å bruke i cupen, det blir fort dyrt og har ikke stang ennå heller. Brukte Yellow Line sist #5 9.3' med XXD, gikk fint det å.

På trening i morgen blir det demo av Vogg, tar med XXD snøret jeg. :)

Endret av Robert R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skulle ha vært moro å prøve Tight line long Belley #5 ...selv om jeg ikke er noen typisk lengdekaster...er vel litt mere opptatt av presisjon og bonuskastet ...selv om det må til "litt" gode lengder også.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

:unsure:

PUH, denne diskusjonen har kommet på et nivå hvor jeg nesten er tom for ord. Jeg får prøve å rydde opp, for min egen del ihvertfall, selv om jeg ikke kjenner meg igjen i noen av anklagelsene.

Kim, hvis du vil vi skal legge oss langflate så gjør vi det. Vi har ikke bevisst gjort noe galt. Det tror jeg også du vet innerst inne. Når jeg argumenterer imot så gjør jeg det for å beskytte de som brukte stanga i konkurransen. Hvis enden på visa blir at de blir disket, så synes jeg det utrolig synd. Det er vel et ønske at den beste kasteren skal vinne? Vi i Streamstix tåler en støyt, så akkurat det er jeg ikke bekymret for.

Det er vanligvis rom for en stor porsjon humor her inne, og den første setningen i mitt forrige innlegg var selvfølgelig en fleip som jeg personlig synes er ganske uskyldig. Uansett beklager jeg hvis noen følte seg støtt. Jeg beklager også at fleipen ble brukt som argument mot oss av en som garantert tok fleipen, Kim :wink: .

For å være ærlig skjelver jeg nesten på hånda når jeg skriver nå, da jeg føler at alt jeg sier kan og vil bli brukt imot meg. Derfor gjør jeg det kort:

På vegne av Streamstix beklager jeg det inntrufne, og spesielt at enkelte føler at det er drevet urent spill. Jeg gir mitt ord som fluefisker på at dette ikke er gjort bevisst!! Vi håper på en rask avklaring fra Castingforbundet av protestene som er innlevert, og vil rette oss 100% etter deres konklusjon. Beklager, nok en gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

PUH, denne diskusjonen har kommet på et nivå hvor jeg nesten er tom for ord. Jeg får prøve å rydde opp, for min egen del ihvertfall, selv om jeg ikke kjenner meg igjen i noen av anklagelsene.

Kim, hvis du vil vi skal legge oss langflate så gjør vi det. Vi har ikke bevisst gjort noe galt. Det tror jeg også du vet innerst inne. Når jeg argumenterer imot så gjør jeg det for å beskytte de som brukte stanga i konkurransen. Hvis enden på visa blir at de blir disket, så synes jeg det utrolig synd. Det er vel et ønske at den beste kasteren skal vinne? Vi i Streamstix tåler en støyt, så akkurat det er jeg ikke bekymret for.

Ja det var jo en hyggelig melding å få på moran.. :wink: og den står det selvfølgelig respekt av 8) .

Selvfølgelig er det trist hvis noen blir disket , klart det, hverken jeg eller andre jeg kjenner godt her i miljøet synes dette er så veldig hyggelig og hadde nok sett at det kunn ha vært gjort annerledes, selv om det så kanskje ikke virker slik i utganspunktet ...men det få nå være så. :wink:

Det er vanligvis rom for en stor porsjon humor her inne, og den første setningen i mitt forrige innlegg var selvfølgelig en fleip som jeg personlig synes er ganske uskyldig. Uansett beklager jeg hvis noen følte seg støtt. Jeg beklager også at fleipen ble brukt som argument mot oss av en som garantert tok fleipen, Kim :wink: .

:cry: ...jeg likte absulott ikke for min egen del å ta tak idet "poenget" der...men det er ikke alle som deler den humoren med oss og derfor tok jeg til orde på deres vegne ...unødig??? kanskje...men hadde det stått Streamstix as under min avatar så hadde jeg vel latt den humoren få ligge i fred så tidlig i debatten ...du få ta det som et godt råd fra min side ..selv om jeg virket rimelig uvennlig.. :wink:

For å være ærlig skjelver jeg nesten på hånda når jeg skriver nå, da jeg føler at alt jeg sier kan og vil bli brukt imot meg. Derfor gjør jeg det kort:

På vegne av Streamstix beklager jeg det inntrufne, og spesielt at enkelte føler at det er drevet urent spill. Jeg gir mitt ord som fluefisker på at dette ikke er gjort bevisst!! Vi håper på en rask avklaring fra Castingforbundet av protestene som er innlevert, og vil rette oss 100% etter deres konklusjon. Beklager, nok en gang!

Skjelven eller ikke skjelven Tmags...en slik uttalelse er selvfølgelig velkommen..og ønsker dere lykke til videre. :wink:

Tenker jeg legger ned både "pinsett og storslegga" og runder av (tar frem årene :biggrin: ) med at jeg viste om denne promblemstillingen en god stund før den kom frem i lyset her og viste egentlig ikke om jeg ville egentlig bry meg med dette, i fare for å skape "uhygge" rundt miljøet vårt i Tønsberg og siden jeg ikke var med på konkurransen. Men fant ut av at jeg skulle hoppe i det og da blir det enten eller ..og det ble full pupp med andre ord .Jeg har brukt "pinsetten" ivrig og virket "paranoid" i debatten men det har vært i den hensikt å lufte den hele og fulle "problemstillingen" og det tror jeg de fleste også skjønner. Har også tatt tak i en del argumenter/utsagn som jeg ikke selv har så lyst å "blåse" opp....i den hensikt å forsvare.Tror de fleste skjønner at jeg neppe har makt over å styre debatten i den retningen som jeg ønsker , bort fra betydningen av utstyret og i retning av regelverk og viktigheten av det ......men det er mange måter å se tingene på og vi har som mennesker også forskjellige føleleser til det med konkurranser,seriøsitet,humor,regler osv...og slikt sett har jeg vært opptatt av å forsvare andre i min nærhet....bla...bla..bla osv..

PUUHHHH... :wacko: og god helg folkens

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Etter å ha "slitt" meg gjennom denne debatten har jeg bare en ting å si: Gratulerer (til vinneren av konkurransen)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bra!

Kanskje jeg kjøper et Streamstix produkt likevel :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja og når kan man få kjøpt T5 i buttiken da!!! :roll: :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Guest svev

Selv om jeg fikk klar beskjed om at jeg ikke har meningers rett litt foran her, må jeg få lov til å si at TMAGs siste innlegg står det stor respekt av! Slik snakker skikkelige mannfolk.

Det er nesten så en får lyst til å skrape sammen noen kroner til ei Streamstix-stang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg