Hopp til innhold
Bindalingen

Lengde med #5 XXD

Recommended Posts

På et møte med Tore M. Nilsen høste 2005 fikk jeg vite om planene for T5. Derfor har jeg visst om den lenge.

Den tegninga du babler om er bare at jeg har fått en prisliste med feil pris i.

Hva er rart med det?

Mvh

Bjørnar Fjeldberg

Hvis poenget her er at den stanga har vært handelsvanlig og allment tilgjengelig og du har kjent denne stanga lenge men ikke kjenner rette prisen da skjønner du kanskje problemet til visse andre som ikke har vært på møte med Tmags høsten 2005 og ikke forhandler utstyret og ikke får kjøpt denne stanga eller finner den på nettsiden til Streamstix....at du ikke ser det komiske i dette har ikke noe med BABLING å gjøre. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Heisann!

Synes jeg aner en liten eim av misunnelse her. Er visst noen som tror de hadde pyntet på resultatlista ved å ha en "T5" i handa! Mulig det kunne ha skjedd, men er ikke så sikker på at flere hadde stilt opp med ei slik stang uansett om den har vært bedre tilgjengelig.

For min del kan folk stille med kosteskaft om de vil. Stengene i dag er så individuelle at du måtte kokt ned reglene til "like stang"-prinsippet hvis konken skulle blitt helt rettferdig.

Har selv fisket/kastet med flue i 19 år og fulgt utviklingen utstyrs- og teknikkmessig. Føler meg rimelig habil på kastingen, men tror ikke jeg hadde kastet et 5'er snøre noe lengre med 7'er-stanga (Har ikke gjort det før i allefall). Får kjøpe inn et XXD-snøre for testing, så kan jeg uttale meg senere.

Måtte den beste vinne (helst med et kosteskaft :biggrin: som ikke er allment tilgjengelig. Skulle likt å se protestene.....)!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Poenget er at stanga ikke må være stivere enn at stangtuppen har mulighet for å danne

en nogenlunde rett linje.

Og det betyr at stanga faktisk kan være temmelig stiv.(Jo stivere jo bedre.)

Du må bare være kjapp nok.

Sånn sett så har man jo bestemt seg for å kunne bruke visse snører i denne konkuransen og det

synes jeg er flott.La folk kaste med den stanga de vil,bare alle har like muligheter.

Det er bare en måte å få det dønn rettferdig på,og det er samme stang og samme snøre.

Men det kunne jo bli en annen konkuranse i fremtiden,eller?

Tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Siden enkelte har vært så opptatt av forhandlerne av T5'ern og den åpenbare kunnskap de har om denne så er det en ting jeg ikke forstår her.

på stremstix's nettside er det Nordisk fiskeutstyr som er ført opp som forhandler i Oslo....men de har så langt jeg kan se ikke en eneste streamstixstang i det hele tatt....mulig jeg er blind men.. :unsure: ......kanskje forhandlerne ikke er så godt oppdatert som man skulle tro eller hva ...jeg må jo få lov å spørre siden T5ern er så handelsvanlig.

Stremstix

Nordisk

Finner faktisk heller ingen opplysninger om samme stanga på Flyfishing Adventure selv om daglig leder har kjent til stanga lenge ...eller hva sier du til det Bjørnar. :huh: ...er jeg helt blind da eller. Kanskje det ikke er så rart alikevel at de forhandlerne Roy Larsen har vært i kontakt med ikke kjente til stanga.... :wink:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kim; beklager at jeg skrev babling. Var ikke vondt ment.

Som sagt så har jeg (vi i FA) kjent til stanga siden i høst. Men jeg fikk først prisliste 8. februar i år.

Som du sikkert så så var det ikke noe om de andre nyhetene fra Streamstix på siden vår heller. Det er rett og slett for at jeg ikke har hatt tid til å legge det inn :wink:

Jeg antok at andre Streamstix-forhandlere hadde hatt samme type møte eller fått samme informasjon som oss. Der for fant jeg det underlig at Roy Larsen ikke hadde fått vite noe om den da han hadde kontaktet Streamstixforhandlere. Jeg har da fortalt om den til folk som har hendvendt seg til oss og spurt.

Jeg har aldri påstått at den har vært handelsvare eller ei. Jeg bare kommenterte det at Roy Larsen ikke hadde fått vite noe om den. Jeg skrev også inn prisen da Slate spurte etter den (den var desverre feil, det står feil i min prisliste).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann!

Synes jeg aner en liten eim av misunnelse her. Er visst noen som tror de hadde pyntet på resultatlista ved å ha en "T5" i handa! Mulig det kunne ha skjedd, men er ikke så sikker på at flere hadde stilt opp med ei slik stang uansett om den har vært bedre tilgjengelig.

For min del kan folk stille med kosteskaft om de vil. Stengene i dag er så individuelle at du måtte kokt ned reglene til "like stang"-prinsippet hvis konken skulle blitt helt rettferdig.

Måtte den beste vinne (helst med et kosteskaft :biggrin: som ikke er allment tilgjengelig. Skulle likt å se protestene.....)!!

Hvordan du kan ane en eim av misunnelse er et mysterium for meg. Verken Thormill eller jeg deltok, så hva skulle vi være misunnelig på? Kanskje det er din egen eim du har fått ferten av? Jeg (og Thormill) har ikke hevdet at resultatene er påpyntet som en konsekvens av at T5 ble benyttet. Vi har begge gitt uttrykk for at de som benyttet T5 er gode kastere, som ville ha hevdet seg godt uansett.

Poenget vårt, som du tydeligvis har problemer med å forstå, midt opp i eimen, er at T5 ikke tilfredsstiller reglene.

Ellers er jeg enig med deg; måtte den beste vinne. Jeg håper også at mange flere vil delta på stevnene i Kristiansand og Oslo.

Poenget er at stanga ikke må være stivere enn at stangtuppen har mulighet for å danne

en nogenlunde rett linje.

Og det betyr at stanga faktisk kan være temmelig stiv.(Jo stivere jo bedre.)

Du må bare være kjapp nok.

Sånn sett så har man jo bestemt seg for å kunne bruke visse snører i denne konkuransen og det

synes jeg er flott.La folk kaste med den stanga de vil,bare alle har like muligheter.

Det er bare en måte å få det dønn rettferdig på,og det er samme stang og samme snøre.

Men det kunne jo bli en annen konkuranse i fremtiden,eller?

Tom.

Først; jeg leser med stor glede dine underfundige og informative innlegg. Lærerikt for meg som har blitt bitt av fluefiskebasillen i vel voksen alder. Det hadde vært enda flottere opp du stilte opp i en av konkurransene. Kanskje treffes vi i Oslo?

Spørsmålet; reglene og konkurranseformen vil helt sikkert bli diskutert etter at alle stevnene er avholdt. Det er gode argumenter for at en bør legge seg på ditt forslag. Det som imidlertid taler i mot forslaget er, at det kan virke begrensende for litt for mange. Dvs. de som ikke har stangen som velges og som ikke har anledning til- eller ønsker å investere i ny stang, får ikke trent med stangen. Det kan føre til at mange av de vi ønsker å nå som målgruppe velger bort konkurransen. Dette kan spesielt bli ugreit om vi endrer stangtype hvert år.

Alternativet kan være noe mitt i mellom. Vi velger en liten håndfull stenger for en periode på for eksempel

3 år. Det er mulig at det kan begrense den negative effekten noe.

Dette er en mer formåltjenlig vinkling på temaet, så kom med synspunkter folkens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kim; beklager at jeg skrev babling. Var ikke vondt ment.

Som sagt så har jeg (vi i FA) kjent til stanga siden i høst. Men jeg fikk først prisliste 8. februar i år.

Som du sikkert så så var det ikke noe om de andre nyhetene fra Streamstix på siden vår heller. Det er rett og slett for at jeg ikke har hatt tid til å legge det inn :wink:

Jeg antok at andre Streamstix-forhandlere hadde hatt samme type møte eller fått samme informasjon som oss. Der for fant jeg det underlig at Roy Larsen ikke hadde fått vite noe om den da han hadde kontaktet Streamstixforhandlere. Jeg har da fortalt om den til folk som har hendvendt seg til oss og spurt.

Jeg har aldri påstått at den har vært handelsvare eller ei. Jeg bare kommenterte det at Roy Larsen ikke hadde fått vite noe om den. Jeg skrev også inn prisen da Slate spurte etter den (den var desverre feil, det står feil i min prisliste).

:biggrin: ..Helt i orden det bjørnar...så "pain in the a.." som jeg kan være så må jeg jo tåle litt og jeg kan selvfølgelig ikke forvente at alle tar mine finurlige poenger umiddelbart. Nå var det heller ikke deg som person jeg hadde i tankene,, men prinsippet og problemstillinga.

Ellers må jeg få legge til at jeg tror ikke Streamstix lider noen overlast av denne debatten.T5'ern har fått så mye reklame nå i det siste og er det en god stang så kjøper vel folk den uansett samme hva som skjer. Slik jeg kjenner nordmenn så er de absolutt ikke verdensmestere i å boikotte. :biggrin:

Heisann!

Synes jeg aner en liten eim av misunnelse her.

For min del kan folk gjerne være misunnelige.....så lenge de viser Respekt For reglene og sine motstandere er det vel helt ok.....men jeg anklager ikke folk for å være misunnelige ...selv om det skulle være all verdens gode grunner til det ....det tilfører ikke debatten noe som helst konstruktivt... :wink: Tror da heller ikke du legger så mye "vondt" i dette.. Larsemann. :biggrin:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Uansett må jeg gratulere Streamstix med genial markedsføringseffekt her i dette forum; -en stang som er så god at det blir sådd tvil om den burde være lov å bruke? -noen har dratt fordel av å bruke denne stanga fordi den ikke er handelsvanlig? Tror dere kan starte å forberede 2. opplag med T5 (pussig navn forresten, skulle nesten tro den var inspirert av Orvis T3) med en gang...

En liten idè: Det er jo ikke lov for castingutøvere å delta; hvis man gir "fabrikkastere" startnekt også, så ville kanskje det hele bli litt mer interessant for den allmenne fluefisker?

Tanken bak er vel ikke at dette skal være en konkurranse/markedsføringsgig mellom norske stangdesignere som får laget noen stenger etter sine mål?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tore Litleré Rydgren

En liten idè: Det er jo ikke lov for castingutøvere å delta; hvis man gir "fabrikkastere" startnekt også, så ville kanskje det hele bli litt mer interessant for den allmenne fluefisker?

Hvor i reglemanget står det at ikke castingutøvere kan delta!!!!!!!!!!!

Meg vitendes så er f.eks Stein Grønberg aktiv castinggubbe så åsså

Mathias lilleheim. Da fikk du en unskylling mindre til å stille opp Tore. :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvor i reglemanget står det at ikke castingutøvere kan delta!!!!!!!!!!!

Meg vitendes så er f.eks Stein Grønberg aktiv castinggubbe så åsså

Mathias lilleheim. Da fikk du en unskylling mindre til å stille opp Tore. :biggrin:

:huh: hups, har nok drømt dette (var det i reglementet for NM i fluekasting? (guidelinecup))?

For ordens skyld så er jeg ikke castingutøver, men skulle nok av og til ønske jeg var det :biggrin:

Endret av Tore Litleré Rydgren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flugan og Thormill

Jeg tror deg når du skriver at ordet fabrikk-kaster ikke var negativt ment, men jeg ville ikke brukt det ordet om en fluekaster. Har forresten lest gjennom Tmags innlegg flere ganger og fant ikke noe hånlig der!

T5 er jo en handelsvanlig stang som er ment for salg over disk(dvs. ingen prototype), men den er ikke allment tilgjengelig enda. Streamstix burde nok ha tatt kontakt med speaker på selve konkurransedagen og fått en avklaring, men alle kan vel gjøre en liten feil.

Men når dette er sagt synes jeg at Streamstix tross denne feilen eller forglemmelsen har opptrådt både ærlig og redelig. De opplyste om at denne stanga ville bli brukt i konkurransen og har ikke forsøkt å hemmeligholde dette, verken før eller etter konkurransen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den eneste kastekonkurransen jeg har hørt om der aktive konkurransekastere ikke fikk lov til å stille, var på den som ble avholdt på LTS' fluefiskeseminaret på Greverud tidligere i år.

Det var kanskje den du hadde i tankene?

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

T5 er jo en handelsvanlig stang som er ment for salg over disk(dvs. ingen prototype), men den er ikke allment tilgjengelig enda.

Dersom man i 5'ercupen legger det samme i "handelsvanlig" som i Guidelinecup (noe jeg regner med at de gjør), så betyr at den er lansert og finnes i butikkene.

Med formuleringen handelsvanlig og alment tilgjengelig ønsker man å sikre seg at alle deltagerne skal ha mulighet til å kunne trene på forhånd og stille i konkurransen med det samme utstyret. Tanken er at ikke spisskompetanse på utstyrsmekking (eksempelvis klumpsying og stangbygging) eller utstyrprodusenttilknytning skal kunne sørge for at noen av deltagerne har mulighet til å stille med bedre utstyr enn det andre har mulighet til.

Uansett hva enden på denne visa blir, så er jeg helt sikker på at bruken av T5'en ikke var motivert av å føre noen bak lyset. Det skjedde tross alt i full åpenhet.

Mvh

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Guest svev

Nå spørs det om ikke arrangørene her har "bedt om" bråk siden de har valgt å knytte hele opplegget til en enkelt og høyt ptofilert stangprodusent som sponsor. Egentlig er det ganske opplagt at andre produsenter da vil kaste seg inn etter beste evne for for å få sine stenger fram i lyset. Men godt mulig de hadde gjort det uansett.

Hva med å spørre en mer nøytral sponsor neste gang? SIMMS kanskje, eller Danielsson?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå spørs det om ikke arrangørene her har "bedt om" bråk siden de har valgt å knytte hele opplegget til en enkelt og høyt ptofilert stangprodusent som sponsor. Egentlig er det ganske opplagt at andre produsenter da vil kaste seg inn etter beste evne for for å få sine stenger fram i lyset. Men godt mulig de hadde gjort det uansett.

Hva med å spørre en mer nøytral sponsor neste gang? SIMMS kanskje, eller Danielsson?

Jeg tror du er den første som har klart å se store problemer med at Sage sponser 5'ercupen. Det er vel første gangen dette merket er trukket inn i debatten også.

Jeg tror også både arrangørene og deltakerne er glade for at en sponsor stiller med premier som de aller fleste oppfatter som attraktive. Arrangørene gjør dette fordi de ønsker å skape en morsom aktivitet (ære være dem for det!), kanskje også profilere egen forening og kunne få flere medlemmer. Det er i hvert fall ikke i håp om å kunne gjøre store penger på arrangementet.

Det er litt påfallende at alle konspirasjonsteoriene, mistenkeligjøringene og de mest negative innleggene jeg har sett i hele denne tråden om 5'ercupen skrives av personer som ikke har vært til stede på arrangementene og heller tydeligvis ikke har tenkt å hverken delta eller overvære et stevne.

Mvh

Tom

Endret av Tom Larsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flugan og Thormill

Jeg tror deg når du skriver at ordet fabrikk-kaster ikke var negativt ment, men jeg ville ikke brukt det ordet om en fluekaster. Har forresten lest gjennom Tmags innlegg flere ganger og fant ikke noe hånlig der!

mulig det ..det er nok forskjellig fra meneske til menneske hva vi finner hånlig alt etter hvilken gruppe eller type menneske vi er.....eller situasjon vi står i....så det overrasker meg kanskje ikke.

T5 er jo en handelsvanlig stang som er ment for salg over disk(dvs. ingen prototype), men den er ikke allment tilgjengelig enda. Streamstix burde nok ha tatt kontakt med speaker på selve konkurransedagen og fått en avklaring, men alle kan vel gjøre en liten feil.

Du har åpenbart heller ikke fått med deg min kommentar til det som Erik eikre skrev: har det blitt gjort en feil så har det blitt gjort en feil.

og jeg synes det står respekt av det og Jeg er også gammel nok til å forstå at folk kan gjøre feil.

Hva er en liten feil Nemoura??....på norske sykehus blir det begått mange "småfeil" ....kommunikasjonsvikt,skrivefeil,enkle missforståelser,tap av opplysninger, kommafeil osv....og en del av dem fører til dødsfall...jeg regner i alle fall med at størrelsen på feil blir beregnet ut ifra de konsekvenser de kan få...eller er det en feil måte og vudere dette på.Selvfølgelig er det ingen som stryker med om det blir begått en feil under konkurransen. Litt rart at jeg må gjenta dette men ...denne "feilen" har lite å gjøre med den konkurransen som har vært ...men den kan påvirke utviklingen av konkurransen i fremtiden. :wink:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Guest svev

Jeg tror du er den første som har klart å se store problemer med at Sage sponser 5'ercupen. Det er vel første gangen dette merket er trukket inn i debatten også.

Jeg tror også både arrangørene og deltakerne er glade for at en sponsor stiller med premier som de aller fleste oppfatter som attraktive. Arrangørene gjør dette fordi de ønsker å skape en morsom aktivitet (ære være dem for det!), kanskje også profilere egen forening og kunne få flere medlemmer. Det er i hvert fall ikke i håp om å kunne gjøre store penger på arrangementet.

Det er litt påfallende at alle konspirasjonsteoriene, mistenkeligjøringene og de mest negative innleggene jeg har sett i hele denne tråden om 5'ercupen skrives av personer som ikke har vært til stede på arrangementene og heller tydeligvis ikke har tenkt å hverken delta eller overvære et stevne.

Mvh

Tom

Ja, her er det nok best å ikke mene noe som helst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har nettopp snakket med Sven Kalmar og han er bekymret/betenkt. Han er nylig informert om den nye vri i tråden og ønsker å presisere gjennom meg (siden han kan ikke gjøre det selv - pc'en hans har krepert), de følgende poengene:

1) Stangen er designet av Sven Kalmar fra bunnen opp.

2) Det var 4 hovedmål i tanken hos Sven gjennom utviklingsprosessen;

(i) Å lage en stang som var optimal for lange kast med XXD 5 for Sven Kalmar

(ii) En stang som skal være meget godt egnet til teknisk krevende kast som f.eks. vertical curve cast. I tillegg skal den også være en stang som er god til å kaste presis med.

(iii) Det skal være en skikkelig ultrafast stang egnet for tørrfluer fisking.

(iv) Det kunne brukes som en lett, kjapp saltvannsstang.

3) Det er ikke gitt at alle vil hverken like eller kaste lengere med denne stang. Det er ikke "everyones cup of tea" (det passe ikke til alle) Det har en litt spesial action - jeg har prøvd den selv (jeg fikk lov å si dette). Jeg likte den veldig, men mitt kastenivå er ikke høyt nok ennå for å utnytte det til det fulle.

4) Det fantes 1 (en) prototype og det har vært hos Sven til kort tid før konkurransen da Streanstix ledelsen spurt om de kunne låne den.

5) Sven visste ingenting om dette før nå og synes det ha kanskje vært litt klønete på begge sidene.

Han ønske å gratulere vinneren, og håpe å kunne delta i forumet snart - han savne det veldig. Han regne med at alt skal være på stell snart.

Fra min side skal jeg bare si at poengene over var tatt i notat form over tlf og at utforming er min inkludert fett/kursiv skrift der jeg syntes det bør være sånn. Norsk er ikke min hovedspråkk så please bear with me! :blink: Alle eventuelle feil er sikkert min så kjeft ikke på Sven for min utforming av hans poengene.

Skyt meg om du må :biggrin:8) :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ikke sett denne diskusjonen før nå.

Først og fremst skjønner jeg at det stilles spørsmålstegn her (spesielt fra de som ikke gjorde det så bra :biggrin: ). Jeg er heller ikke interessert i å krangle om hva som er rett eller galt. Det bør andre avgjøre. Men jeg kan si litt om vårt (Streamstix) synspunkt. Det har aldri vært vår hensikt å kjøre et urent løp, og jeg mener heller ikke at vi har gjort det.

T5 er pr. dags dato ikke tilgjengelig på markedet, men den produsert i x antall, og vil være tilgjengelig for alle på samme tid som alle våre andre nyheter. Det er ikke prototyper som ble brukt på konkurransen, men de første få stengene fra hovedordren. Disse ble sendt så fort de var ferdige, nettopp med tanke på konkurransen. Fordi antallet var begrenset ble det gjort et poeng av at stengene skulle være tilgjengelig for alle som måtte ønske det under konkurransen.

:biggrin: .

Jeg har nettopp snakket med Sven Kalmar og han er bekymret/betenkt. Han er nylig informert om den nye vri i tråden og ønsker å presisere gjennom meg (siden han kan ikke gjøre det selv - pc'en hans har krepert), de følgende poengene:

1) Stangen er designet av Sven Kalmar fra bunnen opp.

2) Det var 4 hovedmål i tanken hos Sven gjennom utviklingsprosessen;

(i) Å lage en stang som var optimal for lange kast med XXD 5 for Sven Kalmar

(ii) En stang som skal være meget godt egnet til teknisk krevende kast som f.eks. vertical curve cast. I tillegg skal den også være en stang som er god til å kaste presis med.

(iii) Det skal være en skikkelig ultrafast stang egnet for tørrfluer fisking.

(iv) Det kunne brukes som en lett, kjapp saltvannsstang.

3) Det er ikke gitt at alle vil hverken like eller kaste lengere med denne stang. Det er ikke "everyones cup of tea" (det passe ikke til alle) Det har en litt spesial action - jeg har prøvd den selv (jeg fikk lov å si dette). Jeg likte den veldig, men mitt kastenivå er ikke høyt nok ennå for å utnytte det til det fulle.

4) Det fantes 1 (en) prototype og det har vært hos Sven til kort tid før konkurransen da Streanstix ledelsen spurt om de kunne låne den.

5) Sven visste ingenting om dette før nå og synes det ha kanskje vært litt klønete på begge sidene.

Han ønske å gratulere vinneren, og håpe å kunne delta i forumet snart - han savne det veldig. Han regne med at alt skal være på stell snart.

Fra min side skal jeg bare si at poengene over var tatt i notat form over tlf og at utforming er min inkludert fett/kursiv skrift der jeg syntes det bør være sånn. Norsk er ikke min hovedspråkk så please bear with me! :blink: Alle eventuelle feil er sikkert min så kjeft ikke på Sven for min utforming av hans poengene.

Skyt meg om du må :biggrin:8):P

Jeg håper at Sven er feilsitert, om ikke fortoner det hele seg som mer enn tragisk, bare leit. Jeg vil derfor be deg om å bekrefte pkt 4 i ditt innlegg en gang til.

Roy J. Larsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Roy,

Hilse fra Sven! Han sier at prototypen var kanskje ikke det rette ord - det var den endelig vareprøve. Produksjon har pågått naturligvis og såvidt Sven vet hadde de først produksjonseksemplarer ankommet Norge like før konkurransen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

At en stang er "handelsvanlig", merkelig og nytt ord forresten, må jo bety det samme som handelsvare, dvs at den er i handelen, er tilgjengelig for alle, osv osv.

Ut fra det jeg har lest i tråden oppfyller ikke T5 disse kravene og burde vel derfor ikke vært benyttet i konkurransen, selv om den ble stilt til rådighet for andre deltakere på konkurransedagen.

Her lukter det mye butikk....... noe som vel ikke var intensjonen med cupen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

At en stang er "handelsvanlig", merkelig og nytt ord forresten, må jo bety det samme som handelsvare, dvs at den er i handelen, er tilgjengelig for alle, osv osv.

Ut fra det jeg har lest i tråden oppfyller ikke T5 disse kravene og burde vel derfor ikke vært benyttet i konkurransen, selv om den ble stilt til rådighet for andre deltakere på konkurransedagen.

Her lukter det mye butikk....... noe som vel ikke var intensjonen med cupen?

Ja her er det mye BUTIKK JA :cry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå trur jeg dere må slappe av litt. Ingen av Streamstix Teamet har reklamert for denne stanga og det er heller ingen prototype. T5 fikk en enrom reklame nå fordi enkelte som f.eks Tormill ble vanskelig og kvervulerte på alt som ble skrevet. Det vises veldig godt hvem som er mere voksen sammenlignet med andre i trådene. Dette er da ingen konspirasjon.....dere selv har skapt dette rotet med masse utrykk og egne tanker. Som alltid er det enklest og tenke negativt og baksnakke hverandre.

At en stang er "handelsvanlig", merkelig og nytt ord forresten, må jo bety det samme som handelsvare, dvs at den er i handelen, er tilgjengelig for alle,

Men hva med Vogg First #5 9' da? Jeg får ikke tak i den i dag, de vet heller ikke når den kommer. Er den da en handelsvare. Den var i salg i fjor, men ikke nå lengre, spørsmålet er hvordan man definerer handelsvare så overskriften på denne tråden er jo helt feil nå.

Endret av Robert R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå trur jeg dere må slappe av litt. Ingen av Streamstix Teamet har reklamert for denne stanga og det er heller ingen prototype. T5 fikk en enrom reklame nå fordi enkelte som f.eks Tormill ble vanskelig og kvervulerte på alt som ble skrevet. Det vises veldig godt hvem som er mere voksen sammenlignet med andre i trådene. Dette er da ingen konspirasjon.....dere selv har skapt dette rotet med masse utrykk og egne tanker. Som alltid er det enklest og tenke negativt og baksnakke hverandre.

Jada ..for det er jo veldig voksent å anklage folk for å være kverulanter når en selv ikke har noen slagkraftige argumenter å komme med.

I hvilken grad jeg tror dette handler om konspirasjon har du åpenbart ikke den fjerneste peiling på.At du ikke greier å lese mine innlegg og huske det jeg skriver kan jeg ikke hjelpe deg med, det er ditt problem.

Hadde Streamstix vist en grad av å legge seg langflat , så skulle jeg mer enn gjerne ha tatt "kvelden"..men så lenge det dukker opp tåpelige/lite holdbare motargumenter som missunnelse.uvennlighet,baksnakking,kverulering,negativ tankegang,selvskryt eller villledende fakta,reklame,fokusering på ting som ikke vedrører saken,, osv... :roll:

så ser jeg ikke probelemet med å ta "til orde"...og så lenge det er noe å ta tak i så gjør jeg det også ...så er det opp til deg om du vil fortsette gi meg noe å TA TAK I. :wink: :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg