svensvik

Alternativ skyteline.

3 innlegg i denne tråden

Har testet noe nytt utstyr denne mistrøstige fiskesesongen, herunder monoen Ultima Powerflex som skyteline. Dataene er 60 punds, 250 m til ca 150 kr pluss porto. Monoen er rund og orange. Motivet for meg er naturlig nok pris, mange med meg mener at vel 30 m mono til fx 300 eller 400 kr ikke bare er velsmakende.

Oppsummert er det slik at denne monoen fungerer greit nok som skyteline. Etter strekking er den så godt som minnefri under kasting og grei å hale. Ulempen er helt klart at den har høy friksjon i ringene og tillater  ikke de lengste kastene.

For meg blir det greit å ha denne på 1-2 sneller, men resten må fortsatt settes opp med LTS' gule flate.

skyt.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Testet også denne for noen år siden ,Men den gikk rett i søppeldunken.Dette var noe av det dårligste jeg har brukt ,stiv og fæl var den.Fikk du en knute på den så satt minnet der.Nei takke meg til Sunset Amnesia i 40 og 30 lb,det finnes ikke noe bedre skyteline ,den er billig og du kaster svinlangt med den.Og minimalt med floking og tull og ball.

Endret av guru33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
9 timer siden, guru33 said:

Testet også denne for noen år siden ,Men den gikk rett i søppeldunken.Dette var noe av det dårligste jeg har brukt ,stiv og fæl var den.Fikk du en knute på den så satt minnet der.Nei takke meg til Sunset Amnesia i 40 og 30 lb,det finnes ikke noe bedre skyteline ,den er billig og du kaster svinlangt med den.Og minimalt med floking og tull og ball.

Jeg må si meg enig her. Har i årevis sverget til Rio slickshoter i diverse dimesjoner som også er flat men siden jeg i vår bestemte meg for å "tvinge" meg selv til å anvende Sunset Amnesia på ettpar stenger så har dette i løpet av sommeren falt så godt i smak at nå er mange flere stenger rigget opp meg Sunset. Jeg føler den har riktig friksjon, er god å trekke og holder seg stiv når man har strukket den litt og fisket med den noen dager. Så jeg har rett og slett falt for Sunset Amnsia jeg :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Registrer deg eller logg inn for å kommentere

Du må være innlogget for å legge igjen en kommentar

Lag en konto

Registrer deg og få full tilgang til forumet!

Register a new account

Logg inn

Har du allerede konto? Logg inn her.

Logg inn nå