Eikre

Ørretfiske på Sunnmøre

6 innlegg i denne tråden

Jeg har akkurat flyttet hjem etter 3 år på VGs på Otta (nesten ved Lillehammer), og jeg vil utforske ørretfiske her på Sunnmøre. Jeg fisker kun i vann, ikke elv! :) 

Jeg reiser til Hardangervidda for å fiske ørret, men kan ikke være der hele sesongen! Må ha noen fine vann i nærheten også. Jeg har lest mye på nett og finner lite info om hvor det er bra å fiske her på Sunnmøre. Har prøvd tafjordfjella, uten suksess. 

Det optimale ville vært et fint vann som huser kilosørret, men er veldig fornøyd med fisk rundt halv kiloen også. Jeg Vetikke helt hvordan fiske er her på høsten, men i mine øyne er det alltid verdt et forsøk!

jeg regner ikke med at folk oppgir koordinater og navn på perlene sine, men kanskje noen kunne gitt meg noen tips?

takk på forhånd

mvh flueentusiast på 19år!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har ingen konkrete tips å komme med, men tipper om du legger ned litt tid i dette, vil du kunne finne noen smellfine ørretvann, spesielt om du trasker noen meter ekstra. Man har sett nok av bilder av fin fisk som er tatt i regionen. Generelt sett må du nok ut å leite for å finne de gode vannene, og mitt tips når du har funnet de er å holde de for deg selv. Brått kan det bli folkevandring :) Utøker du fisket ditt til å gjelde elv også, så øker vel mulighetene enda mer for å finne noen perler. Mye lakseførende elver som kan huse fin brunørret spesielt høyt opp i vassdragene der de ikke er lakseførende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

i nærheten også.

Hvis du ga noen flere opplysninger om rekkevidde/kjørelengde, ønskede fisketider gjennom året og slikt, så kanskje kan jeg bidra litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du ga noen flere opplysninger om rekkevidde/kjørelengde, ønskede fisketider gjennom året og slikt, så kanskje kan jeg bidra litt.   

Jeg bor rett ved Ålesund, har ikke noe imot å kjøre en stund. Kan også gå langt fra bil! fisker fra mai/juni helt til isen legger seg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg bor rett ved Ålesund, har ikke noe imot å kjøre en stund.

Sender noen navn med kjøretid omkring 1,5 t (+/-) som melding. Rundt her jeg bor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
On 10/12/2016 at 11.34, svensvik said:

Sender noen navn med kjøretid omkring 1,5 t (+/-) som melding. Rundt her jeg bor.

Hiver meg på her :) Begynte sent i 2017 sesongen med fluefiske, å fått prøvd en god del vann relativt lokalt, men vært bobb-bobb, da med med ett par sjeldne halvkilos max. Så tar gjerne mot tips! Tafjordfjella frister jeg å prøve. Holder til i Skodje å kjører/går gjerne langt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Registrer deg eller logg inn for å kommentere

Du må være innlogget for å legge igjen en kommentar

Lag en konto

Registrer deg og få full tilgang til forumet!

Register a new account

Logg inn

Har du allerede konto? Logg inn her.

Logg inn nå